تبیان، دستیار زندگی
در حالی که شنبه شب گذشته بر اساس اعلام سازندگان «جاده قدیم»، قرار بود پخش این سریال در شبکه دوم سیما آغاز شود، اما در کمال تعجب یک سریال خارجی با نام «رازهای دهکده» را روی آنتن برد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا «جاده قدیم» پخش نشد؟


در حالی که شنبه شب گذشته بر اساس اعلام سازندگان «جاده قدیم»، قرار بود پخش این سریال در شبکه دوم سیما آغاز شود، اما در کمال تعجب یک سریال خارجی با نام «رازهای دهکده» را روی آنتن برد.

جاده قدیم

از دو هفته پیش تصمیم مدیران تلویزیون بر این قرار گرفت که سه سریال «انقلاب زیبا» در شبکه یک، «جاده قدیم» در شبکه دو و «دردسرهای عظیم» در شبکه سه پس از ماه رمضان به پخش برسند. حتی آنونس های این سه سریال نیز در معاونت سیما تولید شد. از این سه، اولی و آخری به آنتن رسیدند، اما سریال جاده قدیم ساخته بهرام بهرامیان برخلاف پیش‌بینی‌ها به پخش نرسیده است. هر چند با توجه به عدم نمایش آنونس‌های این سریال، می شد حدس زد پخش آن برخلاف اعلام سازندگان به تعویق افتاده است. اما شنیده می شود مدیران شبکه دو در بازبینی سریال جدید بهرامیان از کیفیت آن چندان راضی نبوده اند و علاقه ای ندارند آنرا روی آنتن ببرند. به ویژه که سریال در گروه فیلم و سریال شبکه دو هم تولید نشده و در واقع محصول سیما فیلم است و مسوولان این شبکه نمی خواهند از اعتبار خود برای سریالی که از ابتدا در جریان تولید آن نبوده اند، مایه بگذارند.

بر همین اساس گویا اخیراً به سفارش علی دارابی معاون سیما گروهی در شبکه دو برای بررسی چگونگی پخش این سریال و یا اعمال تغییرات احتمالی تشکیل شده تا تکلیف آن به سرعت مشخص شود.

گویا اخیراً به سفارش علی دارابی معاون سیما گروهی در شبکه دو برای بررسی چگونگی پخش این سریال و یا اعمال تغییرات احتمالی تشکیل شده تا تکلیف آن به سرعت مشخص شود

البته اینکه شنیده می شود کیفیت «جاده قدیم» باب طبع مدیران شبکه دو نبوده را نمی توان چندان با معیارهای مخاطب پسند و جدی سنجید؛ چرا که در طول سالهای اخیر اغلب آثار این شبکه در حوزه فیلم و سریال به جز مجموعه کلاه قرمزی جزو پربیننده ها نبوده اند. نمونه اش هم همین عید امسال سریال «خوب، بد، زشت» یا مجموعه مناسبتی «فاخته» که ماه رمضان امسال از این شبکه روی آنتن رفتند و اقبالی نداشتند. از سویی با گل کردن سریال «انقلاب زیبا» که کمتر از دو سوم آن روی آنتن رفته و در همین تعداد اندک مورد التفات مخاطبان قرار گرفته و در شبکه سه هم سریالی طنز آغاز شده که موقعیت مقایسه را فراهم می آورد، مدیران شبکه دو در مقطع حاضر تمایلی به پخش یک اثر که از نگاه آنان کاستی هایی دارد، ندارند.

در واقع باید اطمینان داشت این سریال به دلیل «متفاوت بودن» فعلا گرفتار حاشیه شده و به احتمال فراوان نقطه ضعف آن را باید در تفاوت هایش دانست.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع: بانی فیلم