تبیان، دستیار زندگی
شبکه دو و سه از امشب سریال های جدیدشان را روی آنتن می فرستند. اولی «جاده قدیم» و دومی «دردسرهای عظیم». هر دو سریال هم حال و حوایی مفرح دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز پخش دو سریال طنز از امشب


شبکه دو و سه از امشب سریال های جدیدشان را روی آنتن می فرستند. اولی «جاده قدیم» و دومی «دردسرهای عظیم». هر دو سریال هم حال و حوایی مفرح دارند.

سریال

«جاده قدیم» هر شب به جز پنجشنبه و جمعه ساعت 21:30 از شبکه دوم سیما پخش خواهد شد.این سریال روایتگر روزهای آغاز زندگی مشترک نعمت و زینت است که پس از عروسی‌شان همراه با یک گاو که جهیزیه زینت و تنها دارایی آنهاست به تهران می‌آیند. با گم شدن این گاو در بدو ورودشان به شهر دردسرها آغاز می‌شود و...حمیدرضا آذرنگ، شهرام حقیقت دوست، یکتا ناصر، حبیب دهقان‌نسب، محرم زینال زاده، صادق هاتفی، ندا مقصودی، امید روحانی، کیهان ملکی، نادر فلاح، هوتن مکری از بازیگران اصلی سریال هستند. ضمن اینکه آنا نعمتی به عنوان بازیگر مهمان در این سریال حضور دارد.

تمام «برکینگ بد» را در چهار قسمت «جاده قدیم» ببینید

نویسنده و تهیه‌کننده سریال «جاده قدیم» پیش از آغاز این سریال در نشستی از آن گفته اند. علی تقی پور تهیه کننده گفت: شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پیشنهاد ساخت سریالی درباره این شرکت را داد. آنها می‌خواستند در زمینه حفظ سرمایه‌های ملی فرهنگ‌سازی شود. من با سهرابی مشورت کردم و او پذیرفت قصه‌ای در این باره بنویسد تا اینکه او به قصه گاوی رسید که نمادی از سرمایه‌ای بر فرآورده‌های بسیار است.

در ادامه امید سهرابی درباره ژانر سریال گفت: اول این را بگویم که طنز برای ادبیات مکتوب است و تا به تصویر دربیاید کمدی است. کمدی از دیرباز قدری غیرجدی گرفته شده است. من کمدی جاده‌ای سراغ ندارم. کار ما نوعی جستجوگرانه هم هست. گرچه برخی متعجب بودند که چطور قصه گم شدن گاو در یک شهر بزرگ روایت می‌شود. چنین فضای جستجوگرانه‌ای از «12 صندلی» تا فیلم‌های جدی جارموش وجود داشته است. ژانر جاده‌ای نیز جزو ابتدایی‌ترین ژانرها است که شکل وسترن است. بنابراین قرابت این ژانر با کمدی یک ریسک بود و سر من برای این کارها درد می‌کند.

فصل تازه سریال های تلویزیونی هفته گذشته با پخش «انقلاب زیبا» از شبکه یک كلید خورد. شبكه دو و سه هم از امشب به ترتیب «جاده قدیم» و « دردسرهای عظیم» را روانه آنتن می كنند. این دو سریال حال و هوایی مفرح دارند.

با «برکینگ بد» و فیلم‌های تارانتینو و مهرجویی شوخی می‌کنیم

این نویسنده با اشاره به شباهت این جستجوگری ناتورالیستی با مستند، ادامه داد: بهرامیان این فضا را به خوبی درآورده است و زندگی مردم را در کار می‌بینید. من دلم می‌خواست در این فضا با همه شوخی کنم. بنابراین از سریال «بریکینگ بد» گرفته تا فیلم‌های تارانتینو همچون «بیل را بکش» یا فیلم «گاو» مهرجویی شوخی کرده‌ایم.وی که اعلام کرد به نیابت از امیررضا طلاچیان دیگر نویسنده سریال برخی حرف‌ها را می‌گوید، افزود: ما «برکینگ بد» را در چهار قسمت تعریف کرده‌ و با والتر وایت شوخی کرده‌ایم.شخصیت جسی هم در سریال حضور دارد اما نام او اسی است! به خاطر شباهت فراوان هاتفی به والتر وایت و برای اینکه اسی آن را تحت تاثیر قرار ندهد ترجیح دادیم این شخصیت خیلی شبیه اصلش نباشد. شخصیت هکتور نیز در کار هست و توسط حسین ملکی ایفا می‌شود. با عمو سیبیلو بیضایی نیز شوخی کرده‌ایم.

دردسرهای عظیم

سریال تلویزیونی «دردسرهای عظیم» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام اهم از امشب به جز پنجشنبه و جمعه‌ها روی آنتن شبکه سه سیما قرار می‌گیرد. در خلاصه داستان سریال آمده است: عطیف جوانی که رویای بازیگری را در سر می‌پروراند‌،ناخواسته درگیر ماجرای عجیب می‌شود که او را دچار دردسرهای فراوان کرده و مسیر زندگیش را دگرگون می‌کند. مهدی هاشمی‌، جواد عزتی‌، مهران رجبی‌، امیرغفارمنش‌، اشکان اشتیاق‌، بهشاد شریفیان‌، محمد مهدی مطلبی، پرستو گلستانی‌، مریم سعادت،‌ الناز حبیبی‌، زهره فکور صبور‌، شهین تسلیمی، صفا آقاجانی گروه بازیگران این سریال را تشکیل می‌دهند.

سریال

تمجید هاشمی از دردسرهای عظیم

در مراسم رونمایی از سریال «دردسرهای عظیم»، مهدی هاشمی - بازیگر نقش مهندس فرهان - بیان کرد: این سومین تجربه همکاری من با آقای مهام و محمدی بعد از سریال‌های «کارآگاهان» و «طلسم شدگان» است که به جرأت می‌توان آن را یک سر و گردن بالاتر از دو اثر قبلی دانست. اگرچه من تاکنون یک پلان تدوین شده از مجموعه را ندیده‌ام اما همکارانم می گویند در تدوین نتیجه خوبی را شاهد هستیم.وی درباره تجربه همکاری با این سریال افزود: بازیگر می تواند از ابتدا بفهمد اثری که در آن حضور دارد از چه ویژگی هایی برخوردار است. من با برزو نیک نژاد 15 سال قبل همکاری کرده بودم و آن زمان هیچ وقت تصور نمی کردم که او این همه مهارت در چینش جزئیات داشته باشد. از طرفی اخلاقیات و حرفه ای بودن وی ویژگی اصلی و ممتاز اوست.

روایت کارگردان

برزو نیک‌نژاد کارگردان «دردسرهای عظیم» هم گفته: این سریالی است که دردسرهایش خیلی عظیم و بزرگ است یک قصه ملودرام خانوادگی که ما سعی کردیم آن را با زبان طنز و نمکین بیان کنیم.در این سریال چند خانواده زندگی می‌کنند که با ورود یک فرد در آن یک سری اتفاق‌ها و دردسرهایی برای آنها می‌افتد اما ترجیح می‌دهم قصه را لو ندهم چون برای مخاطبان احترام زیادی قائل هستم.

نیک‌نژاد ادامه داد: به واسطه احترام به مخاطب سعی کردم کار شریف و خوبی بسازم قصه، ملودرامی دارد که لحظات شاد و مفرح خوبی برای بیننده ایجاد می‌کند و امیدوارم مخاطبان بپسندند، قول می‌دهم مردم بعد از تماشای دو قسمت ابتدایی حتماً تا انتها سریال را دنبال خواهند کرد. «دردسرهای عظیم» اولین تجربه‌ی کارگردانی من در زمینه سریال‌سازی است بنابر این تمام سعی‌ام را برای ساخت آن انجام داده‌ام و البته باید مخاطبان و مردم آن را ببینند و نظر دهند.

فرآوری: منیژه خسروی

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منابع: مهر/ایسنا/باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط:

درباره خندوانه و مجری اش

مرثیه نقی برای پایتخت