تبیان، دستیار زندگی
15 فیلم سینمایی کودکان و نوجوانان در ماه مبارک رمضان به صورت فوق العاده در سینماهای تیراژه، آزادی، جی و فرهنگ به نمایش در می آیند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بچه ها را به این سینماها ببرید


15 فیلم سینمایی کودکان و نوجوانان در ماه مبارک رمضان به صورت فوق‌العاده در سینماهای تیراژه، آزادی، جی و فرهنگ به نمایش در می‌آیند.

بچه ها را به این سینماها ببرید

روابط عمومی بنیاد فاربی اعلام کرد: به منظور پر نمودن اوقات فراغات کودکان و نوجوانان و فضاسازی و استقبال از بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، 15 فیلم سینمایی که در دوره‌های مختلف از اکران نسبتا خوبی برخوردار بودند در غالب جشنواره و به صورت فوق العاده در سئانس های 11 صبح سینماهای تیراژه، آزادی، جی و فرهنگ به نمایش در می‌آیند.

اسامی این فیلم‌ها عبارت است از:

شهر موشها /مرضیه برومند- ابوالقاسم طالبی

یکی بود یکی نبود /ایرج طهماسب/

کلاه قرمزی و سروناز /ایرج طهماسب

نصف مال من نصف مال تو /وحید نیکخواه آزاد

فیتیله و ماه پیشونی /آرش معیریان

خاله سوسکه (نادره ترکمانی

کلاه قرمزی و بچه ننه /ایرج طهماسب

یک فراری از بگبو /هاتف علیمردانی

عملیات مهد کودک /فرزاد اژدری

گلنار/کامپوزیا پروتی

گربه آواز خوان /کامپوزیا پرتوی

الو الو من جوجوام /مرضیه برومند

دزد عروسک ها /محمدرضا هنرمند

همبازی /غلامرضا رمضانی

پاتال و آرزوهای کوچک /مسعود کرامتی

اکران فیلم‌های خاطره‌انگیز برای بزرگسالان

به سیاق چند سال اخیر ، چند فیلم خاطره انگیز هم در ایام ماه مبارک رمضان برای بزرگسلان اکران می شود.موسسه تصویر شهر، تصمیم دارد در طرح ویژه ماه مبارک رمضان چند فیلم را اکران کند. تا فردا 20 تیرماه فیلم های «ناخدا خورشید» ، «ای ایران» و «کاغذ بی خط» از ساخته های ناصر تقوایی روی پرده است .

از جمله فیلم هایی که قرار است در صورت دریافت پروانه نمایش در پردیس های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اکران شود، می توان به «دلشدگان»، «پری»، «آژانس شیشه ای»، «مسافران»، «کمال الملک»، «هامون»، «لیلی با من است»، «زیر پوست شهر»، «گل های داوودی»، «بچه های ایران» اشاره کرد.

فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» که در سال 65 به تهیه‌کنندگی هارون یشایائی و محمدعلی سلطان زاده ساخته شد، بازیگرانی همچون داریوش ارجمند، علی نصیریان، سعید پورصمیمی و پروانه معصومی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. ناخدا خورشید داستان ناخدای یک لنج باری به نام ناخدا خورشید است که در گیر مسایل مختلفی می‌شود و در آخر پس از یک درگیری با افرادی که در ترور حسنعلی منصور دست داشته‌اند کشته می‌شود.

این فیلم توانست در پنجمین جشنواره فیلم فجر 1365 لوح زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد (داریوش ارجمند)، لوح زرین بهترین بازیگر نقش دوم مرد (سعید پورصمیمی) و همچنین جایزه ی یوزپلنگ برنزی در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم لوکارنو سال 1988 را دریافت کند.

فیلم سینمایی «ای ایران » نیز در سال 68 به تهیه کنندگی هارون یشایائی و محمدعلی سلطان زاده و با موسیقی استادانه ناصر چشم‌آذر و فیلمبرداری محمود کلاری در لوکیشن ماسوله ساخته شد.داستان فیلم به ماجراهای حین انقلاب 1357 برمی‌گردد که با بازی درخشان اکبر عبدی، حمید جبلی، غلامحسین نقشینه، محمد ورشوچی و حسین سرشار همراه است.

فیلم سینمایی «کاغذ بی خط» آخرین ساخته سینمایی ناصر تقوایی تا به امروز است که با هنرنمایی زنده یاد جمیله شیخی و خسرو شکیبایی به تهیه‌کنندگی حسین توکل‌نیا در سال 1380ساخته شد.ناصر تقوایی فیلمنامه کاغذ بی خط را بر اساس طرحی از مینو فرشچی نوشته است و بازیگرانی چون هدیه تهرانی، جمشید مشایخی و نیکو خردمند به ایفای نقش پرداخته اند.در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سال‌هاست که جهانگیر و رویا همسرش به همراه دو فرزندشان زندگی آرامی دارند تا آنکه رویا برای ایجاد فضایی جدید در زندگی خانوادگی به رویاپردازی می‌پردازد و داستان‌های گوناگونی سرهم می‌کند ...

از جمله فیلم هایی که قرار است در صورت دریافت پروانه نمایش در پردیس های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اکران شود، می توان به «دلشدگان»، «پری»، «آژانس شیشه ای»، «مسافران»، «کمال الملک»، «هامون»، «لیلی با من است»، «زیر پوست شهر»، «گل های داوودی»، «بچه های ایران» اشاره کرد.

فرآوری: منیژه خسروی

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منابع: مهر/فارابی/تصویر شهر