تبیان، دستیار زندگی
قطار سینمای ایران در سال جدید شتاب بیشتری گرفته. این روزها کارگردانانی از نسل های مختلف پشت دوربین هستند و فیلم های آن ها در مراحل مختلف تولید بسر می برد. در این گزارش مروری داریم بر سه فیلمی که در مرحله پیش تولید و تولید هستند. در این میان هنوز مشخص نیست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت مدیری به سینما


قطار سینمای ایران در سال جدید شتاب بیشتری گرفته. این روزها کارگردانانی از نسل های مختلف پشت دوربین هستند و فیلم های آن ها در مراحل مختلف تولید بسر می برد. در این گزارش مروری داریم بر سه فیلمی که در مرحله پیش تولید و تولید هستند. در این میان هنوز مشخص نیست فیلم جدید افخمی کی کلید می خورد.

بازگشت مدیری به سینما

فعلا ً خبرى نیست

مصطفى شایسته تا ده روز آینده ساخت فیلم جدیدش را با نام "فعلاً خبرى نیست" را آغاز مى كند.شایسته در حالى فیلم جدیدش را كلید مى زند كه تاكنون حضور افسانه بایگان، رویا تیموریان، بیتا سحرخیز،امیرحسین آرمان و همایون ارشادى در فیلم قطعى شده است.فیلم "فعلا ً خبرى نیست" داستان دو دخترخاله است كه بر سر تصاحب پسر جوان فامیل شان با یكدیگر رقابت مى كنند، این پسر جوان به تازگى از آمریكا بازگشته و از وضع مالى خوبى هم برخوردار است و این امر خانواده ها را به تكاپو مى اندازد.این فیلم دومین ساخته مصطفى شایسته بعد از فیلم "من همسرش هستم" مى باشد كه تهیه كنندگى كار نیز بر عهده برادرش،مرتضى شایسته است.

اعترافات ذهن خطرناك من

هومن سیدی بعد از فیلم تحسین شده «آفریقا» سراغ پروژه «سیزده» رفت که همچنان در انتظار اکران به سر می برد. او قصد دارد به زودی پشت دوربین فیلم جدیدش قرار گیرد. این روزها پیش تولید« اعترافات ذهن خطرناك من» به تهیه كنندگی جواد نوروزبیگی مدتی است كه آغاز شده و تاكنون حضور نگار جواهریان، سیامك صفری و عباس غزالی در فیلم قطعی شده است. میثاق زارع و بهاران بنی احمدی نیز دیگر بازیگران «اعترافات ذهن خطرناك من» هستند. هومن سیدی با تائید این خبر گفته: «مشغول مذاكره با رویا نونهالی و امیر جعفری هستیم تا در صورت قطعی شدن از حضورشان در این فیلم استفاده كنیم. فیلم بازیگران دیگری نیز دارد كه بزودی انتخاب خواهند شد.» او در خصوص داستان«اعترافات ذهن خطرناك من» گفت: «داستان این فیلم در یك 24 ساعت روایت می شود و درباره مردی است كه در یك روز كامل هیچ چیزی را به یاد نمی آورد.»پروانه ساخت این فیلم به تازگی از سوی اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد صادر شده و طبق برنامه ریزی انجام شده فیلمبرداری آن 25 خرداد ماه آغاز می شود. قرار است تمام صحنه های این فیلم در تهران جلوی دوربین پیمان شادمانفر برود.

کنار هم قرار گرفتن مهران مدیری و محسن تنابنده از حالا علاقمندان سینما را برای تماشای فیلم جدید بهروز افخمی وسوسه کرده. افخمی در باره پروژه جدیدش گفته: قرار است از ابتدای ماه آینده فیلمبرداری یک فیلم کمدی را شروع کنم که مهران مدیری و محسن تنابنده بازیگران اصلی آن هستند.

مهران مدیری و محسن تنابنده در فیلم افخمی

کنار هم قرار گرفتن مهران مدیری و محسن تنابنده از حالا علاقمندان سینما را برای تماشای فیلم جدید بهروز افخمی وسوسه کرده. افخمی در باره پروژه جدیدش گفته: قرار است از ابتدای ماه آینده فیلمبرداری یک فیلم کمدی را شروع کنم که مهران مدیری و محسن تنابنده بازیگران اصلی آن هستند.او گفت: اسم این فیلم هنوز قطعی نیست اما داستان فیلم کمدی است و فیلمنامه اولیه آن توسط احمد رفیع‌زاده نوشته شده و توسط خشایار الوند در حال بازنویسی نهایی است.افخمی با اشاره به اینکه پیش‌تولید این فیلم آغاز شده است‌، درباره حال و هوای این فیلم و تفاوتش نسبت به فیلم «سن پترزبورگ» که محسن تنابنده در آن حضور داشت، گفت: به نظرم فیلم متفاوت‌تر و شاید نسبت به «سن‌پترزبورگ» کارتونی‌تر باشد.کارگردان فیلم «آذر‌، شهدخت‌، پرویز و دیگران» همچنین درباره زمان نمایش این فیلم و اینکه آیا برای جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد‌، گفت: این فیلم قطعا زودتر از جشنواره فجر به پایان می‌رسد و شاید پیش از آن به نمایش گذاشته شود، چرا که قصد دارم در پاییز فیلم دیگری بسازم و به همین شرط که پیش از پاییز کار تمام شود‌، این پروژه را قبول کردم.افخمی در پایان درباره شایعاتی که نسبت به دستمزد بیش از یک میلیاردی مهران مدیری و نیز دستمزد 500 میلیونی خودش برای حضور در این پروژه مطرح شده است‌، گفت: این حرف‌ها درست نیست چون من خودم به خاطر محسن تنابنده به این پروژه آمدم. این فیلم به تهیه‌کنندگی محمد کمالی‌پور ساخته می‌شود که پیش از این فیلم‌های «شرط اول» و «آینه شمعدون» را تهیه‌ کرده است. مدیری این روزها مشغول فراهم آوردن مقدمات ساخت یک سریال برای شبکه تهران است.

«دربست» در سکوت

و اما دیگر خبر این روزهای سینما ایران تولید فیلمی در سکوت خبری است. «دربست» به كارگردانی علی خامه پرست در سكوت خبری كلید خورده.در این پروژه كه تهیه كنندگی آن را حسن علیمردانی و حسن مصطفوی به طور مشترك برعهده دارند بازیگرانی چون شقایق فراهانی، رضا ناجی، امیر حسین صدیق، بیژن بنفشه خواه، خاطره حاتمی و محسن افشانی ایفای نقش می كنند. در خلاصه داستان «دربست» آمده است: قصه انسانها درهم تنیده می شود تا قطعات گمشده پازل زندگی تو پیدا شود، اینكه در این دنیا مقصدی هست و تو گاه باید «دربست» برسی به انتهای راه، كاش انتهای این راه شروع قصه ای تازه باشد و نه پایان تمام قصه ها.

فرآوری:منیژه خسروی

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منابع: صبا/بانی فیلم/ایسنا/کافه سینما

مطلب مرتبط:

این بازیگر ماهی 60 میلیون می خواهد!