تبیان، دستیار زندگی
پروژه «یار دوازدهم»، خروج محمد حسین لطیفی و گلزار و ...، سفر بازیگران به برزیل، اما و اگرهای چگونگی تامین بودجه، جنجال شلواركی، شایعه خواستگاری و خلاصه انواع و اقسام بحث و جدل فیس بوكی و اینستاگرامی، یكی از بحث های داغ پیرامونی جام جهانی امسال بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عصبانیت محمدی از شایعه ازدواجش


پروژه «یار دوازدهم»، خروج محمد حسین لطیفی و گلزار و ...، سفر بازیگران به برزیل، اما و اگرهای چگونگی تامین بودجه، جنجال شلواركی، شایعه خواستگاری و خلاصه انواع و اقسام بحث و جدل فیس بوكی و اینستاگرامی، یكی از بحث‌های داغ پیرامونی جام جهانی امسال بود.

عصبانیت محمدی از شایعه ازدواجش

هركجا می‌رفتیم و هر صفحه‌ای را كه در فضای مجازی باز می‌كردیم، ردپایی از این سفر جلوی چشممان می‌امد و هیچ جوره نمی‌شد نسبت به آن بی‌تفاوت بود. حالا بعد از انواع و اقسام حواشی و درحالیكه همه منتظر بودند ببیند نتیجه این همه حرف و حدیث چه می‌شود، اولین آنونس این مجموعه كه البته حالا دیگر به جای «یار دوازدهم»، «برزیل» نام گرفته در ابتدای فیلم سینمایی «پنج ستاره» رونمایی شد؛ آنونسی با اسم «حاشیه مساوی شایعه». آنطور كه به نظر می‌رسد جواد هاشمی بعد از تمام این حواشی، در قسمت اول این مجموعه قصد دارد نشان دهد آنطورها هم كه شما خیال می‌كنید به این هنرمندها خوش نگذشته و علاوه بر این شایعات، سخت‌گیری‌های خود هاشمی و اختلاف نظرهای آنها باهم باعث شده تا درگیری‌های مختلفی بین گروه به وجود بیاید و در مجموع، آنطور كه انتظار داشته‌اند بهشان خوش نگذرد. هفت صبح در این گزارش مروری دارد بر حواشی مطرح شده در اولین آنونس برنامه.

بازنمایی جنجال شلوارك در «برزیل»

یكی از مهمترین جنجال‌های سفر هنرمندان به برزیل، بحث «شلوارك» بود. بلافاصله بعد از انتشار عكسهای شلوارك پوش ستاره‌ها در اینستاگرام، موجی از اعتراض بلند شد. از فیس بوك و اینستاگرام گرفته تا سایتهای مختلف و اخبار تلویزیون، همه هرطور می‌توانستند به این امر واكنش نشان دادند. تا اینكه مهراب قاسم‌خانی، یادداشتی گلایه‌آمیز منتشر كرد و بحث را به سمت و سوی دیگری برد. بحث شلوارك و موج ایجاد شده توسط آن، یكی از موضوعات آنونس «برزیل» است. جواد هاشمی همین اول كار قصد دارد بگوید كه این شایعات، حال تك تك آنها را در سفر گرفته. آنونس این مجموعه با خبر«صرفا جهت اطلاع» درباره تیم شلوارك پوش شروع میشود؛ گوینده خبر می‌گوید:«جواد هاشمی، كاپیتان شلوارك‌پوش‌های سفر كرده به برزیل است.» و بعد از آن محسن تنابنده اولین كسی است كه نسبت به این مسئله معترض شده و میگوید كه صحبت راجع به شلوارك، به او بر میخورد. آنهم در شرایطی كه مصاحبه‌گر تاكید میكند كه تنابنده روز گذشته برای حمایت از بچه‌ها، شلوارك پوشیده. بلافاصله بعد از آن، مهراب قاسم‌خانی راجع به اینكه مردم حتی در بدو بیراه‌هایشان به بچه‌هایش هم رحم نكرده‌اند حرف میزند و یك بار دیگر صحبت گوینده «صرفا جهت اطلاع» را می‌شنویم كه میگوید:« قاسم‌خانی گفته كه ما نماینده ملت نیستیم این حرف یعنی هركاری دلمون بخواد میكنیم و به مردم هم مربوط نیست.»

خبر كذب و عصبانیت درخشانی

حاشیه دیگر این سفر، انتشار خبر كذب ازدواج سام درخشانی و نرگس محمدی در برزیل بود. یكی از سایتها به نقل از صفحه اینستاگرام یكی از خبرنگاران حاضر در جام جهانی، عكسی از این دو بازیگر متشر كرد و توضیح داد كه آنها در شرف ازدواج‌اند. این خبر مثل بمب صدا كرد و با واكنش شدید سام درخشانی مواجه شد و نهایتا باعث شد سایت خاطی، عذرخواهی كند. واكنش آنها بعد از شنیدن این شایعات هم در آنونس دیده می‌شود. درخشانی با عصبانیت خطاب به همه اعلام میكند كه :« هیچ كس دیگه از این به بعد عكس از من توی اینستاگرام نذاره. اصلا هیچ جا نذارین. عكس میخواین بذارین منو ادیت كنین یا عكس نگیرین اصلا.» البته در جای دیگر هم با عصبانیت خطاب به نرگس محمدی میگوید:«اصلا برای چی اومدیم اینجا؟ قرار بود بیایم این همه چرت و پرت پشت سرمون بگن؟» و دست آخر هم بعد از دعوا با نرگس محمدی، ظرف بزرگی را از دستش می‌اندازد و می‌شكند.

سام درخشانی در جای دیگر هم با عصبانیت خطاب به نرگس محمدی میگوید:«اصلا برای چی اومدیم اینجا؟ قرار بود بیایم این همه چرت و پرت پشت سرمون بگن؟» و دست آخر هم بعد از دعوا با نرگس محمدی، ظرف بزرگی را از دستش می‌اندازد و می‌شكند.

مراقبت جواد هاشمی و دعوای بازیگران

بعد از بازگشت مسافران برزیل، خیلی‌ از رسانه‌ها به خاطر پوشش بازیگران و بودجه مشكوك سفر آنها به جواد هاشمی خرده گرفتند. او هم در مصاحبه‌های مختلف تاكید كرد كه تمام تلاشش را انجام داده تا در طول سفر اتفاق بدی نیفتد. او حتی گفته بود:« به اندازه مسئولیت و توانی که داشتم خیلی مراقبت کردم که کسی کاری را که دور از شأن تیم اعزامی هنرمندان باشد انجام ندهد. حال اگر احیانا کسی در زمان‌های خاصی که بنده حضور مستمر و مستقیمی نداشتم کاری کرده، به خودش مربوط است و بازخواست من محلی از اعراب ندارد.»؛ اظهار نظری كه تصویر بدی از بازیگران به نمایش میگذاشت و كاملا جای تعجب داشت. جالب اینجاست كه در گوشه و كنار این آنونس، رفتار جواد هاشمی، سخت‌گیری‌ها و ناراحتی‌های بازیگران از او به وضوح دیده می‌شود. مثلا در جایی امیرحسین صدیق، درحالیكه مقابل هاشمی ایستاده با صدای بلند و عصبی می‌گوید:« من دیگه توهین مستقیم رو به شخص خودم اصلا تحمل نمی‌كنم. نه تنها شما بلكه بزرگتر از شما.» هرچقدر هم كه دیگران هیس هیس میكردند تا آرامش كنند فایده‌ای ندارد:«نه هیس نداره؟ برای چی صبح باید انقدر زود پاشیم؟ باید حرفمو بزنم. همش گفتین زود بیدار شین، خرید نكنین، این كارو نكنین اون كارو بكنین.الان چرا صبح ساعت 8 باید اینجا باشیم؟ دو ساعته الان داریم همه سر هم داد می‌زنیم، توهین میكنیم اما حرف شما كه میگی تو حرف نزن، تو حق نداری حرف بزنی، فقط بگو چشم، حرفی نیست كه من زیر بارش برم.» البته این نارضایتی‌ها فقط از سوی صدیق نبود. چون در جاهای مختلف، فاطمه گودرزی، نرگس محمدی و پژمان جمشیدی هم به آن واكنش نشان دادند: گودرزی می گوید: « من كه جا خوردم. اولین باره كه یه لیدر اینطوری باهامون حرف میزنه!» نرگس محمدی هم واكنشش به این شكل است و می گوید: و در نهایت این هم از صحبت های پژمان جمشیدی : «هركاری دلمون بخواد میكنیم به كسی ربطی نداره.»، «گفتم تو به من فرقتو با فلانی بگو»

عصبانیت محمدی از شایعه ازدواجش

بازتابهای حواشی مختلف سفر

بحث انتشار عكسها و اعتراض بازیگران به این حاشیه‌ها در جاهای دیگر این آنونس هم دیده می‌شود. مثلا یك جا محمدرضا شریفی نیا كه در كل آنونس هیچ اظهار نظری ازش شنیده نمی شود، درحالی كه سر میز غذاست و با دستمال كاغذی میخواهد دهانش را پاك كند میگوید:« صحبت اضافه می‌كنن.»؛ همین و بس! یا در جایی فاطمه گودرزی با فیلمبردار دعوا میكند كه چرا دارد ازاو فیلم میگیرد و دستش را به نشانه مقاومت در برابر تصویر بردار، جلوی صورتش میگیرد. البته حسام نواب صفوی هم در جایی میگوید كه خیلی جاها ناراحت شده اما آدم دعواهای خاله زنكی و ... نیست.

اختلاف نظر بازیگران مسافر

یكی دیگر از بحثهایی كه در آنونس مجموعه باب صحبت راجع آن باز میشود اختلاف نظر میان بازیگران است؛ اتفاقی كه پیش از این راجع به آن چیزی نشنیده بودیم. جالب اینجاست كه این حواشی، رضا یزدانی را هم به جمع معترضان كشانده. او هم در جایی خطاب به سایرین میگوید:«من اومدم تو این سفر كلیپمو ضبط كنم. تو هیچ كدوم از بازی‌های شمام دیگه نمیام.» و بعد از این گفته سام درخشانی به شوخی میگوید كه مگه خواننده پاپ هم قهر میكنه؟ یا مثلا مهران غفوریان یك جا تعریف میكند كه به او متلك انداختند و او هم داد و بیداد كرده. سیاوش خیرابی با گلایه میگوید كه «متاسفانه هیچ كس پشت اون یكی نیست» محسن تنابنده هم تعریف میكند كه هم اتاقی‌اش خیلی دیر می‌خوابد و خودش زود میخوابد. او به یك تفریحاتی علاقه دارد و ...»

استفاده هاشمی از حس كنجكاوی و بحثهای خاله زنكی

خلاصه اینكه در آنونس كوتاهی كه از این مجموعه و با برچسب «به زودی در شبكه نمایش خانگی» در ابتدای فیلم «پنج ستاره» قرار گرفته، در مجموع اتفاقاتی رقم خورده كه جان میدهد برای ارضای حس كنجكاوی و به اصطلاح خاله زنكی تمام آنهایی كه تمام این مدت، دنبال ماجراهای برزیل رفتن بازیگران بودند و بدجوری دلشان میخواست از حال و هوای آنجا سر در بیاورند. قطعا خود جواد هاشمی هم همین قصد را داشته؛ اینكه با دست گذاشتن روی حس كنجكاوی مردم، فروش خوبی برای خودش دست و پا كند.

فرآوری: منیژه خسروی

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منابع: هفت صبح / دموی فیلم پنج ستاره

مطلب مرتبط:

دفاعیات یار دوازدهم