تبیان، دستیار زندگی
در چند روز گذشته سه چهره مطرح تلویزیون حضوری پررنگ در فضای خبری داشتند: نرگس محمدی، مژده لواسانی و آزاده نامداری.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنجال ستایش،لواسانی و آزاده نامداری


در چند روز گذشته سه چهره مطرح تلویزیون حضوری پررنگ در فضای خبری داشتند: نرگس محمدی، مژده لواسانی و آزاده نامداری.

جنجال ستایش،لواسانی و آزاده نامداری

ابتدا سایت اعتدال خبری منتشر کرد که حکایت ازممنوع التصویری لواسانی و نامداری می داد خبری که از سوی لواسانی تکذیب شد اما واکنش نامداری را به همراه نداشت. خبر را بخوانید:«مژده لواسانی و آزاده نامداری بدون اعلام مورد خاصی از طرف مدیران سازمان صدا و سیما در لیست ممنوع‌التصویران این سازمان قرار گرفته‌اند. گر چه هنوز هیچ مقام مسئولی از این سازمان، این خبر را رد یا تایید نکرده است اما گفته می‌شود که علاوه بر نام مژده لواسانی و آزاده نامداری، در لیست جدید، برخی چهره‌های دیگر تلویزیونی نیز یافت می‌شود. لواسانی پیش از این در گفت‌وگویی که با یکی از سایت‌های خبری انجام داده بود گفته بود که جامعه ما در حال حاضر این میزان جسارت برخی مجریان را برنمی‌تابد و دوره رضا رشیدپور و فرزاد حسنی و ... تمام شده است. وی در پاسخ به این سوال که چرا این اتفاق افتاده؟ گفته بود: احتمالا به خاطر حاشیه‌هایی بود که بعد از آن دوران به وجود آمد. شما الان تصور کنید که «کوله پشتی» با آن شرایط ساخته شود یا برنامه‌های رضا رشیدپور با آن شرایط. به شما تضمین می‌دهم دیگر اتفاقات آن دوره تکرار نمی‌شود. حتی این دوستان هم که به تلویزیون برگشته‌اند، دیگر آنها نیستند! آزاده نامداری نیز که پس از ازدواج ناموفقش با فرزاد حسنی در کانون توجه حواشی تلویزیونی بود، از دیگر افرادی است که چند وقت است مورد غضب سیاستگذاران جام جم قرار گرفته تا آنجا که پیس از ممنوع‌التصویری، از مجری‌گری برنامه «خانومی که شما باشی» که از برنامه‌های شبکه دوم سیما بود، منع شد. حال معلوم نیست ممنوع‌التصویری نامداری مربوط به جدایی پرحاشیه‌اش از فرزاد حسنی است یا مربوط به خط و خط‌بازی‌های دیگر!»

جنجال ستایش،لواسانی و آزاده نامداری

لواسانی: خبر کذب است

مژده لواسانی در واکنش چنین پاسخ داد: » من هم خودم این خبر را در رسانه ها خواندم و متعجبم از اینکه من حدود یک سال هر شب با برنامه کافه سوال روی آنتن تلویزیون بودم و الان که تنها چند روز است پخش این برنامه به پایان رسیده، نوشته اند لواسانی ممنوع التصویر شده است.اصلا قرار ما با تهیه کننده این بود که یک سال این برنامه را پخش کنیم و انشالله سری جدید کافه سوال هم از یکی دو ماه دیگر آغاز خواهد شد.هر چند با توجه به خستگی زیادم خیلی به تهیه کننده اصرار داشتم که سری جدید کافه سوال را از زمستان روی آنتن ببریم که در نهایت قرار شد در پاییز این اتفاق بیفتد.ضمن اینکه من در رادیو ایران و فصلی هم برنامه دارم و هیچ مشکلی از جهت ممنوع التصویری و این شایعه ای که امروز در رسانه ها منتشر شده ندارم.»

پوشش بدون چادر «ستایش» و مراسمی که جنجالی شد

خبر دیگر این که مراسم جشن عید غدیر در شهر حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت استان فارس، به خاطر قهر مجری اصلی، به بر هم ریختن سالن توسط حاضران کشیده شد. این مراسم که سه شنبه با بلیت فروشی و استقبال گسترده مردم در سالن ورزشی 22 بهمن حاجی آباد برگزار شد به علت تناقض محتوای برنامه با بیلبوردهای تبلیغاتی به اغتشاش کشیده شد. در بیلبورد های تبلیغاتی این مراسم که در سطح شهر نصب شده بود ذکر شده بود که برنامه با حضور نرگس محمدی بازیگر نقش ستایش برگزار خواهد شد اما اتفاقاتی افتاد که علیرغم حضور این بازیگر در سالن وی به روی سن نرفت.

مژده لواسانی در واکنش چنین پاسخ داد: من هم خودم این خبر را در رسانه ها خواندم و متعجبم از اینکه من حدود یک سال هر شب با برنامه کافه سوال روی آنتن تلویزیون بودم و الان که تنها چند روز است پخش این برنامه به پایان رسیده، نوشته اند لواسانی ممنوع التصویر شده است.

گفته می شود در ابتدای مراسم یکی از مسئولان زرین دشت سخنرانی داشت که در پایان سخنان خود اعلام می دارد که خانم نرگس محمدی امشب با چادر و حجاب برتر به روی صحنه خواهند آمد. پس از اطلاع یافتن نرگس محمدی از این سخنان وی ابراز می دارد که حجاب وی کامل است و به هیچ وجه با چادر به روی سن نخواهد رفت. اصرار بیش از حد برگزار کنندگان نیز تاثیری در تصمیم وی نمی گذارد و این مساله باعث قهر این بازیگر از سالن می شود.

جمعیت زیاد حاضر در سالن که با وعده حضور نرگس محمدی بلیط تهیه کرده بودند وقتی که متوجه می شوند قرار نیست وی به روی سن بیاید شروع به اعتراض می کنند که در این بین اعتراضات به اغتشاش ، زد و خورد و آسیب رساندن به وسایل سالن می شود.

جنجال ستایش،لواسانی و آزاده نامداری

توضیح نرگس محمدی

در حالی که برخی منابع از بر هم ریختن مراسم جشن عید غدیر در شهر حاجی‌آباد به دلیل قهر نرگس محمدی خبر دادند، او می‌گوید: قبل از برنامه، امام جمعه زرین‌دشت و فرماندار بر سر مسائل دیگر مشکل داشتند و برنامه به خاطر این مساله لغو شد.

این بازیگر ‌ با اعلام اینکه کنسل شدن مراسم جشن عید غدیردر شهرستان زرین دشت استان فارس به او مربوط نمی‌شود، گفت: مسئولان وظیفه‌شان است که به مردمشان احترام بگذارند؛ آنها ضمن اینکه به همه ما بی‌احترامی کردند، به مردم شهرشان هم بی‌احترامی کردند.

او با اشاره به گفته‌های امام جمعه زرین‌دشت که مطرح کرده بود، در پایان برنامه نرگس محمدی با چادر و حجاب برتر به روی صحنه خواهد آمد، گفت: دقیقا همین طور بود؛ امام جمعه زرین‌دشت از من خواست تا با چادر به روی صحنه بروم، در حالی که من چادری نبودم اما حجاب مناسب خود را داشتم.

محمدی اظهار کرد: قرار نیست هر کسی که نقش یک زن چادری را ایفا می‌کند، خودش نیز چادری باشد. اگر این‌گونه باشد از این به بعد اگر نقش قاتلی را بازی کنم، پس باید قاتل باشم.

وی درباره اعتراض‌های مردم در این مراسم و رفتارهای فیزیکی که در آن جا به بر هم خوردن مراسم منتهی شده بود، مطرح کرد: من در آنجا بودم؛ مردم به خاطر این اتفاقات کاملا حق داشتند، به خاطر اینکه هزینه کرده‌ بودند.

فرآوری: منیژه خسروی

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منابع: اعتدال / جام جم / ایسنا / تی وی پلاس

مطلب مرتبط:

نرگس محمدی چطور ستایش شد؟