تبیان، دستیار زندگی
پخش سریال «شمس‌العماره» از نیمه تیر از شبكه 2 آغاز می‌شود. این سریال طنز را سامان مقدم كارگردانی می‌كند. قرار است این سریال هر شب روی آنتن شبكه2‌برود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تابستان با قصه های شمس‌العماره

قصه های شمس‌العماره

با پخش چند سریال جدید از شبكه 2 سیما

تابستان با قصه امروز كو و شمس‌العماره دیدنی می‌شود

جام جم آنلاین: پخش سریال «شمس‌العماره» از نیمه تیر از شبكه 2 آغاز می‌شود. این سریال طنز را سامان مقدم كارگردانی می‌كند. قرار است این سریال هر شب روی آنتن شبكه2‌برود.

شمس‌العماره در 70 قسمت، داستان زندگی دختری به نام لیلا را بازگو می‌كند كه در وصیت‌نامه پدرش نوشته شده، عمارت بزرگ خانواده سهم لیلاست به شرط این‌كه او با یكی از 12 خواستگاری كه دارد ازدواج كند.این وصیت‌نامه ماجراهای دیدنی‌ای را در زندگی لیلا به‌وجود می‌آورد.

نقش لیلا را «هانیه توسلی» بازی می‌كند، عموی لیلا از كسانی است كه با خواندن وصیت‌نامه رفتاری عجیب را در پیش می‌گیرد، نقش این عمو را مسعود رایگان بازی می‌كند و رویا تیموریان هم در نقش همسر اوست. مهرانه مهین‌ترابی هم اجرای نقش عمه لیلا را به عهده دارد كه اكنون احساس می‌كند در برابر لیلا مسوولیت بزرگی به عهده دارد.

از دیگر بازیگران سریال شمس‌العماره می‌توان به فرهاد آئیش، مرجانه گلچین، اردلان شجاع‌كاوه، ملیكا شریفی‌نیا، علی قربان‌زاده و... اشاره كرد. این سریال را رامین عباسی‌زاده تهیه می‌كند.

شمس‌العماره در 70 قسمت، داستان زندگی دختری به نام لیلا را بازگو می‌كند كه در وصیت‌نامه پدرش نوشته شده، عمارت بزرگ خانواده سهم لیلاست به شرط این‌كه او با یكی از 12 خواستگاری كه دارد ازدواج كند.این وصیت‌نامه ماجراهای دیدنی‌ای را در زندگی لیلا به‌وجود می‌آورد.

اداره كل پویانمایی (مركز صبا) دو مجموعه جدید را برای پخش از شبكه 2 سیما در دست تولید دارد.

مجموعه داستانی «كو؟كو؟ قصه امروز كو» در 13 قسمت 50 دقیقه‌ای تولید شده است. داستان‌های این مجموعه در یك جنگل اتفاق می‌افتد، كودكان كه مخاطبان این مجموعه هستند در هر قسمت یك داستان را خواهند دید كه برای یكی از حیوانات جنگل رخ می‌دهد.

قصه های شمس‌العماره

این مجموعه را نسرین قلی‌بیگیان كارگردانی كرده است. از دیگر عوامل سازنده این مجموعه می‌توان به مجری طرح: حسین فیروزنیا، موسیقی: علی میرآغاسی، طراحی استوری‌بورد: بهنام برنجی، شكیبا شعبانی، لی اوت: هلن متقیان و انیماتورها: رضا مهرانفر، امیرحسین بابلی، سینا ایمانی، حمید محمدی و سارا فیروزنیا اشاره كرد.

مجموعه عروسكی «مثل‌ها» به كارگردانی غلامرضا ارژنگ آخرین مراحل تصویربرداری را می‌گذراند. این مجموعه در 26 قسمت تهیه می‌شود و محور داستان‌های آن مثل‌های كهن ایرانی است.برای مثال در یكی از قسمت‌های مجموعه مثل‌ها، داستان مردی طماع روایت می‌شود كه هر كجا چیز مفتی پیدا می‌كند آن را بر می‌دارد. در یكی از شب‌ها كه مرد همراه با خانواده خود برای جمع آوری قارچ به صحرا می‌رود، تكه پوستی پشت یك سنگ نظرش را جلب می‌كند، اما زمانی كه برای برداشتن پوست به تكه سنگ نزدیك می‌شود گرفتار خرس می‌شود، خانواده‌اش به او می‌گویند پوستین را رها كن و برگرد،‌او در پاسخ می‌گوید، من پوستین را رها كرده‌ام، پوستین مرا رها نمی‌كند.

سریال «شمس‌العماره» از نیمه تیر از شبكه 2 آغاز می‌شود. این سریال طنز را سامان مقدم كارگردانی می‌كند. قرار است این سریال هر شب روی آنتن شبكه2‌برود.

دیگر عوامل سازنده این مجموعه عبارتند از انیماتور: حمید محمدی، تركیب تصاویر: حسین گرمابی، تدوین: خلیل گرجی و آهنگساز: اسماعیل ذبیح‌اللهی.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی