تبیان، دستیار زندگی
فروش فیلم‌های روی پرده متاثر از شرایط اجتماعی روزهای گذشته افت فاحش داشت و درباره الی در دومین هفته اکران 100 میلیون تومان کمتر از هفته نخست نمایش در سینماهای تهران فروخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افت فروش "درباره الی" در هفته دوم اکران

خروس جنگی

فروش "درباره الی" در هفته دوم اکران 100 میلیون تومان افت کرد

فروش فیلم‌های روی پرده متاثر از شرایط اجتماعی روزهای گذشته افت فاحش داشت و "درباره الی" در دومین هفته اکران 100 میلیون تومان کمتر از هفته نخست نمایش در سینماهای تهران فروخت.

به گزارش خبرنگار مهر، در حوادث روزهای گذشته تعدادی از سینماهای پایتخت که در میادین مرکزی شهر و مناطق پر رفت و آمد قرار داشتند، تعطیل شدند تا از حاشیه‌های درگیری‌های خیابانی در امان بمانند.

"درباره الی" به کارگردانی اصغر فرهادی که در نخستین هفته نمایش با فروش بالا روبرو شد و به رقم 200 میلیون تومان رسید، نتوانست در هفته‌ای که گذشت به اندازه هفته اول نمایش عمومی‌اش در جذب مخاطب موفق باشد، هرچند این فیلم هنوز پرفروش‌ترین فیلم روی پرده است.

در حالی که به نظر می‌رسید سینمای ایران پس از پشت سر گذاشتن یک بهار پررونق روزهای خوبی را در تابستان تجربه می‌کند، ماجراهایی که پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری به وجود آمد روی فروش سینماها تاثیر داشته است.

"درباره الی" به کارگردانی اصغر فرهادی که در نخستین هفته نمایش با فروش بالا روبرو شد و به رقم 200 میلیون تومان رسید، نتوانست در هفته‌ای که گذشت به اندازه هفته اول نمایش عمومی‌اش در جذب مخاطب موفق باشد، هرچند این فیلم هنوز پرفروش‌ترین فیلم روی پرده است. فیلم پنجشنبه گذشته 28 و جمعه 35 میلیون تومان فروش داشته است که در این شرایط قابل قبول است.

چهارمین فیلم اصغر فرهادی پس از 16 روز نمایش در 25 سینما، در سینماهای تهران 313 میلیون و520 هزار تومان فروش داشته است. گلشیفته فراهانی، ترانه علیدوستی، مانی حقیقی، شهاب حسینی و مریلا زارعی بازیگران این فیلم هستند که داستان سفر چند خانواده به شمال است، حادثه‌ای این سفر را بهم می‌زند.

کمدی "خروس جنگی" به کارگردانی مسعود اطیابی با فاصله زیاد از "درباره الی" دومین فیلم پرفروش روی پرده است. فیلم در 21 سالن روی پرده رفته و پس‌ از 12 روز 73 میلیون تومان فروش داشته است. مریلا زارعی، رضا عطاران، احمد پورمخبر و کیانوش گرامی بازیگران این فیلم هستند. فیلم داستان یک زن و شوهر است که جایشان را با هم عوض می‌کنند.

"امشب شب مهتابه" دومین فیلم محمدهادی کریمی در21 سالن روی پرده رفته است. این فیلم پس از 12 روز 50 میلییون تومان فروخته است. "امشب شب مهتابه" داستان آخرین روزهای زندگی خواننده‌ای جوان است و نقش‌های اصلی آن‌را مهناز افشار و دانیال عبادی بازی می‌کنند.

نمایش "پاتو زمین نذار" به کارگردانی ایرج قادری پس از 37 روز با دو هفته تمدید ادامه دارد، این فیلم که با از دست دادن تعدادی از سینماهای نمایش دهنده‌اش همچنان در تهران و شهرستان‌ها روی پرده است در هفت سینما 145 میلیون تومان فروخته است.

فروش فیلم سینمایی"هر چی‌ تو بخوای" به کارگردانی محمد متوسلانی پائین تر از انتظار بوده است. این فیلم که در 14 سینما روی پرده رفته پس از 12 روز 16 میلیون تومان فروخته است. کمدی مفرح این کارگردان قدیمی در این شرایط نتوانسته مخاطب قابل توجهی را به سالن‌های سینما بیاورد.

مجید صالحی، لادن مستوفی و حسن شکوهی بازیگران اصلی این فیلم هستند. داستان درباره تصادف یک پسر جوان با اتومبیل یک دختر و آشنایی آنها با هم است.

نمایش "پاتو زمین نذار" به کارگردانی ایرج قادری پس از 37 روز با دو هفته تمدید ادامه دارد، این فیلم که با از دست دادن تعدادی از سینماهای نمایش دهنده‌اش همچنان در تهران و شهرستان‌ها روی پرده است در هفت سینما 145 میلیون تومان فروخته است.

قادری، مهرانه مهین‌ترابی، مهدی سلوکی و شیلا خدادادبازیگران این فیلم هستند که داستان مردی متمول و معتمد محل است که با زنی شهرستانی ازدواج می‌کند و این موضوع مشکلاتی را برایش به وجود می‌آورد.

اکران کمدی "پسر تهرانی" به کارگردانی کاظم راست‌گفتار تا هفته دیگر به تعویق افتاده است. پخش ‌کننده این فیلم ترجیح داده است پس از پایان درگیری‌های خیابانی "پسر تهرانی" را اکران کند.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی