تبیان، دستیار زندگی
hmgjkhjh,kh
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لغو برنامه‌ی تلویزیونی‌ حاتمی‌كیا

لغو برنامه‌ی تلویزیونی‌ حاتمی‌كیا

ابراهیم حاتمی‌كیا كه قرار بود شامگاه گذشته طبق اعلام دست‌اندركاران برنامه‌ی تلویزیونی «دو قدم مانده به صبح» به مناسبت سوم خرداد ماه در این برنامه حضور پیدا كند، به گزارش ایسنا وی درباره حضور نداشتنش در این برنامه اعلام كرد: «بنده بی‌تقصیرم.» این كارگردان سینمای ایران در پی نامه ای آورده است:

یا لطیف

در این مدتی که از خدا عمر گرفتم، برای اولین بار به‌خودم جرات دادم و به آقای فریدون جیرانی تلفن زدم و گفتم که؛ علاقمندم به مناسبت فتح خرمشهر در برنامه وزین «یک قدم مانده به صبح» شرکت کنم. با این کار می‌خواستم جبران مافاتی کرده باشم که بارها و بارها از مراکز و دانشگاهها تماس داشتند که در برنامه‌ای به همین مناسبت شرکت کنم و من بدلیل وضعیت داغ سیاسی این روزها علاقه به حضور نداشتم.

آقای جیرانی با تعجب از پیشنهادم استقبال کرد و قرار شد هماهنگی‌های بعدی را تهیه‌کننده برنامه دنبال کند.ایشان نیز تماس گرفتند و برای هماهنگی روز سوم خرداد صحبت کردند. من تاکید کردم که ترجیح می‌دهم که این برنامه بطور اخص درباره آثار بنده نباشد و بیشتر ذیل عنوان «خدمات متقابل فیلمساز و جنگ» صحبت شود که آیا حق مطلب جنگ توسط سینما ادا شده یا خیر. حتی درباره محدویت زمان صحبت شد که در صورت امکان وقت بیشتری به این بحث اختصاص دهیم و حتی پیشنهاد کردم آقای دکتر ولایتی بد نیست به مناسبت این شب درباره خاطراتشان در پای میز مذاکرات صلح آن دوران وزارت خارجه‌اش بپردازد. همه توافقات و هماهنگی انجام شد تا اینکه حدود یازده شب دوم خرداد آقای تهیه‌کننده تماس گرفتند و از من پوزش خواستند که به دلیل برنامه‌ای که قبلأ برای موضوع عکاسی هماهنگ شده بود و عزیزی که مورد مصاحبه است وقت دیگری ندارد وسفری در پیش دارند؛ این مصاحبه به زمانی دیگر موکول شود.

بنده بی‌آنکه اصرار کنم، تشکر کردم و برای زمان‌های آتی ابراز تردید کردم، چرا که من بخاطر این روز مهم دوست داشتم حضور داشته باشم. خوشبختانه من با هیچکس حتی خانواده نیز درباره این برنامه صحبت نکرده بودم، ولی با کمال تعجب در بعضی جراید و خبرگزاری‌ها روز سوم خرداد اشاره به این برنامه شد که اگر منعکس نمی‌شد، مثل هزاران موضوع دیگر آنرا مسکوت می‌گذاشتم ،ولی وقتی می‌بینم این خبر از درون همان تشکیلات درز می‌کند و عزیزان پیگیر با تلفنهای مکرر از بنده دلایل لغو برنامه را می‌خواهند، مجبور شدم این گزارش را منعکس کنم. بنده بی‌تقصیرم.

چهار خرداد هشتاد وهشت - حاتمی‌کیا

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی