تبیان، دستیار زندگی
قطعات سری dsPIC30Fاز پایه به شکلی طراحی شده اند که به عنوان یک DSC 16 بیتی تمام نیازهای کاربر را برآورده می کند. مجموعه دستورالعمل های غنی , همرا با روش های آدرس دهی وسیع که بر روی رجیستر های همه منظوره و پشته ی نرم افزاری مناسب عمل می کنند , باعث بازده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشخصات کلی DSC های سری dsPIC30

● CPU 16 بیتی بهینه شده برای کامپایلرC

● حافظه برنامه ی قابل اعتماد و قابل انعطاف FLASH

● کارایی بالا در زمینه ی پردازش سیگنال دیجیتال

● سیستم کارامد و سریع وقفه

● وسایل جانبی پیشرفته

●مبدل آنالوگ به دیجیتال سریع و دقیق 10 و 16 بیتی

● حافظه داده ی EEPROM , SRAM

● قابلیت اشکال زدایی در مدار

قطعات سری  dsPIC30F از پایه به شکلی طراحی شده اند که به عنوان یک DSC 16  بیتی تمام نیازهای کاربر را برآورده می کند. مجموعه دستورالعمل های غنی , همرا با روش های آدرس دهی وسیع که بر روی رجیستر های همه منظوره و پشته نرم افزاری مناسب عمل می کنند , باعث بازدهی بالا در کامپایلر های C  شده است

مشخصات کلی dsc سری

تمام قطعات برای حافظه برنامه از حافظه  FLASH  استفاده می کنند قابلیت خودبرنامه ریزی روی برد ( In-circuit self programming ) , بروز کردن نرم افزار و حافظه EEPROM را از فواصل دور امکان پذیر می سازد . حافظه FLASH این قطعات توانایی نگهداری داده تا 40 سال و 1 میلیون بار برنامه ریزی را دارد.

کارایی قابل توجه تراشه های dsPIC30 در زمینه پردازش سیگنال دیجیتال, نتیجه امکانات مناسب آنها در این زمینه است به عنوان نمونه : ضرب کننده تک سیکلی17 در 17 بیتی , دو آکومولاتور 40 بیتی و یک barrel shifter 40  بیتی , دستورالعمل های DO , Repeat , و پشتیبانی از روشهای آدرس دهی خاص برای بافر های حلقوی و FFT .

معماری dsPIC30F دارای یک ساختار قابل انعطاف برای پردازش وقفه ها می باشد .

هر قطعه دارای مجموعه وسیعی از وسایل جانبی شامل تایمر , واسط های سریال و مبدل آنالوگ به دیجیتال می باشد. علاوه بر این , برخی از قطعات دارای وسایل جنبی پیشرفته ای مانند کنترل موتور , صوت یا ارتباط با اینترنت می باشند .

در نهایت این امکان وجود دارد که برنامه موجود در حافظه Flash بدون نیاز به خارج کردن قطعه از مدار , بروز شود.

مشخصات کلی dsc سری

 کمیت های عملیاتی

DSC های سری dsPIC30F می توانند به سرعت اجرای 30 میلیون دستورالعمل در ثانیه یا 30 MIPS  برسند.

تمام قطعات از حافظه FLASH استفاده کرده و می توانند در محدوده  وسیع دمایی تا 125 درجه سانتیگراد عمل کنند این قطعات در دو نسخه 20 MIPS و 30 MIPS موجود می باشند .

انواع مختلف بسته بندی برای هر قطعه وجود دارد  از نوع ظریف 28-pin QFN تا قطعات بزرگ DIP و همچنین قطعات با پایه های زیاد از نوع QFP .

ادامه دارد....

تهیه و تنظیم برای تبیان: سیدخاموشی