تبیان، دستیار زندگی
حضور سینمایی «مهران مدیری» پس از بازی در«دیدار« ساخته محمدرضا هنرمند در سال 73 آغاز شد و پس از 8 سال حضور تلویزیونی در «توكیو بدون توقف»به كارگردانی سعید عالم زاده متوقف شد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سال سینمایی «مهران مدیری»

سال سینمایی «مهران مدیری»

با حضور در دو فیلم و تمایل برای كارگردانی در سینما رقم خورد

سال سینمایی «مهران مدیری»

بازی مهران مدیری در دو فیلم «همیشه پای یك زن در میان است» و «دایره زنگی» و تمایل او برای ساخت نخستین فیلم بلندش یك سال سینمایی را برای او رقم زده است.

حضور سینمایی «مهران مدیری» پس از بازی در«دیدار» ساخته محمدرضا هنرمند در سال 73 آغاز شد و پس از 8 سال حضور تلویزیونی در «توكیو بدون توقف»به كارگردانی سعید عالم زاده متوقف شد .

پس از آن مدیری به عنوان یك چهره تلویزیونی شناخته شد اما در سال 86 ، فعالیت‌های سینمایی خود را جدی‌تر از گذشته پیگیری كرده است.

بنابراین گزارش، «مدیری» پس از پایان پخش مجموعه پرمخاطب «باغ مظفر» از 26 بهمن سال 85، جلوی دوربین «كمال تبریزی» رفت تا یكی از متفاوت‌ترین نقش‌های خود را در «همیشه پای یك زن در میان است» ، در كنار حبیب رضائی، گلشیفته فراهانی، آهو خردمند و رضا كیانیان ایفا كند.

وی در این فیلم درنقش یك مرد ضد زن را بازی می‌كند و بازی او با طنز خاص و متفاوتی همراه بوده كه رضایت كمال تبریزی را در پی داشته است.

* بر لبه پرتگاه!

وقتی 18 فروردین نام مدیری در كنار 25تن از بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر در تازه‌ترین فیلم بهرام بیضایی دیده شد، تصمیم جدی وی برای حضور در سینما به چشم آمد.

گرچه این فیلم ساخته نشد تا پس از منتفی شدن تولید «چه كسی رئیس را كشت؟» و «فیلم در فیلم» كه بیضایی در اواسط دهه 70 برای هر دو فیلم، مدیری را مدنظر قرار داده بود و آن فیلم‌ها هم به مرحله ساخت نرسید، یكبار دیگر شاهد منتفی شدن این همكاری بودیم تا مدیری این بار هم یك فرصت مهم را با بدشانسی از دست بدهد.

* ساخت نخستین فیلم بلند

تصمیم مدیری برای حضور جدی در سینما را از دو حیث می‌شد مورد توجه قرار داد. اول این كه مدیری تمایلی به ساخت مجموعه‌های تلویزیونی 90 شبی ندارد و دیگر این كه او برای ساختن نخستین فیلم بلند خود در سینما به دنبال تجربه‌های پررنگ‌تری می‌گردد تا با شرایط تولید در سینمای ایران ملموس‌تر آشنا شود كه با توجه به تمایل او برای ساخت فیلم، این مسئله قابل بحث‌تر به نظر می‌رسید.

او امسال در گفت‌وگوهای مختلفی به تمایل جدی‌اش برای ساخت این فیلم تاكید كرده است.

* به دنبال گنج

وی پس از منتفی شدن «لبه پرتگاه»، با گروه مجموعه «باغ مظفر» و البته در لوكیشن‌های متفاوت، مجموعه طنز «گنج مظفر» را - این بار نه برای تلویزیون- كارگردانی كرد. مجموعه طنزآمیزی كه در 10 قسمت و به صورت داستانی ساخته شده و به سیاق «فضانوردان می‌آید» به شكل مجموعه CD وارد بازار رسانه‌های تصویری خواهد شد.

* دایره زنگی ، چهارمین تجربه سینمایی

این بازیگر سپس قرارداد بازی در فیلم «دایره زنگی» (پریسا بخت‌آور) را امضا كرد تا در این فیلم، برای نخستین بار با «هدیه تهرانی» هم‌بازی شود. او دلیل پذیرفتن پیشنهاد بازی در این فیلم را، فیلمنامه متفاوت و تمایلش برای همكاری با گروه سازنده «دایره زنگی» اعلام كرد.

او در «دایره زنگی» نقش آقای رزاقی را ایفا می‌كند كه هنوز چیزی از آن روشن نشده است.

* ادامه ساخت طنز 90 شبی

مدیری البته قصد دارد تا مجموعه 90 شبی دیگری را با شخصیت‌های امروزی و در فضایی آپارتمانی تولید كنند كه شخصیت‌های محوری آن را چند جوان تشكیل می‌دهند اما در شرایط فعلی ، به نظر می‌رسد ساخت این مجموعه تا پایان تولید «دایره زنگی»(احتمالا اوسط پائیز) ممكن نباشد، و البته این را هم باید توجه داشت كه مدیری همچنان به كارگردانی نخستین فیلم سینمایی‌اش مصمم‌تر است.

منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط :

مهران مدیری؛ كمدین مؤلف

مهران مدیری یك 90 شبی تازه می‌سازد