امروز صبح یك مقام آگاه در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایسنا گفت: تعویق اكران فیلم "سنتوری" جدی است و با مناسب شدن شرایط، احتمالا این فیلم در آینده اكران خواهد شد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"سنتوری" مهرجویی فعلا نمی‌نوازد

در حالیكه دو روز به آغاز نمایش فیلم "سنتوری" داریوش مهرجویی باقی مانده بود؛ نمایش این فیلم به تعویق افتاد.

امروز صبح یك مقام آگاه در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایسنا گفت: تعویق اكران فیلم "سنتوری" جدی است و با مناسب شدن شرایط، احتمالا این فیلم در آینده اكران خواهد شد.

با توجه به اینكه پروانه نمایش برای فیلم "سنتوری صادر شده است، علت اصلی تعویق اكران آن شرایط و فضای خاص حاكم بر سینماست و فیلم مشكل محتوایی ندارد.

و سرانجام چند ساعت بعد جلسه‌ی فوق‌العاد شورای صنفی نمایش برگزار شد و اعلام شد "محاكمه" ایرج قادری به جای فیلم "سنتوری" از سوم مرداد ماه در گروه قدس به نمایش درمی‌آید.

درحالی كه خبرهای از تعویق اكران فیلم سنتوری منتشر می‌شود، تهیه‌كننده فیلم "سنتوری" هم اظهار كرد: تاكنون اعلام رسمی درباره‌ی تعویق اكران فیلم "سنتوری" به ما نشده است.

فرامرز فرازمند در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: زمانی كه فیلم پروانه نمایش دارد و حالا به دلایلی می‌خواهند اكران آن را به تعویق بیاندازند، باید به ما رسما اعلام كنند، این درحالیست كه تا این لحظه، چنین موضوعی به ما اعلام نشده است و آخرین خبری كه روزگذشته داشته‌ایم این بود كه مشكل حل شده و فیلم اكران می‌شود.

فرازمند مدعی شد: مسلم آنست مسایل و مشكلات دیگری كه هیچ ارتباطی به فیلم "سنتوری" ندارد، به این فیلم منتقل شده است؛ چگونه می‌شود، فیلمی كه از خرداد ماه پروانه نمایش دریافت كرده است و تا روز سه‌شنبه هفته‌ی گذشته تمام مجوزهای لازم برای تبلیغات و بیلبورد به آن داده شده به یك‌باره فضا برای نمایش آن تغییر می‌كند.

وی گفت: اگر فیلم مشكلی داشت چرا پروانه نمایش دادند؟! مدیران سینمایی به ما اعلام می‌كردند كه فیلم را نمی‌توانیم به نمایش بگذاریم و فیلم توقیف است.

وی با یادآوری اینكه ضروری است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حافظ منافع اهالی سینما باشد، چنین ابراز كرد كه چرا این دستگاه دولتی پای مجوزی كه به فیلم داده‌، نمی‌ایستند.

وی در پایان به ایسنا خبر داد: با مشخص شدن تكلیف نمایش فیلم "سنتوری" به‌ همراه داریوش مهرجویی طی روزهای آینده با اهالی رسانه‌ها گفت‌وگو خواهیم كرد.

به گزارش ایسنا، «سنتوری» كه هجدهمین فیلم داریوش مهرجویی است با بازی بهرام‌رادان، گلشیفته فراهانی، مسعود رایگان، محمد سلوكی و نسرین مقانلو مقابل دوربین رفته است.

تورج منصوری در مقام مدیر فیلمبرداری، رضا درمیشیان دستیار كارگردان، محمدرضا شریفی‌نیا: مجری طرح در «سنتوری» همكاری داشته‌اند.

تهیه كنندگان این پروژه، داریوش مهرجویی و فرامرز فرازمند هستند و همچنین اردلان كامكار موسیقی آن را ساخته است.

مهرجویی نیز ویژگی «سنتوری» را موضوع اعتیاد و به كارگیری مقوله موسیقی، در آن دانسته است.

مطالب مرتبط:

گفتگو با با محسن چاووشی

احتمال اكران «سنتوری» با صدای رادان

گزارش تصویری فیلم "علی سنتوری"

پدر علی سنتوری