این كارگردان سینما كه به همراه عوامل جدیدترین ساخته‌ی سینمایی‌اش طی هفته‌ی گذشته فیلمبرداری بخشهایی از این فیلم را در كردستان به پایان رساند، برای فیلمبرداری بخشهای باقی‌مانده‌ راهی تهران شدند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"خاك آشنا" بهمن‌فرمان‌آرا به‌تهران رسید
فیلمبرداری "خاك آشنا" بهمن‌فرمان‌آرا به‌تهران رسید

فیلمبرداری "خاك‌آشنا" بهمن فرمان آرا در كردستان به پایان رسید و گروه برای ادامه‌ی فیلمبرداری به تهران آمدند.

این كارگردان سینما كه به همراه عوامل جدیدترین ساخته‌ی سینمایی‌اش طی هفته‌ی گذشته فیلمبرداری بخشهایی از این فیلم را در كردستان به پایان رساند، برای فیلمبرداری بخشهای باقی‌مانده‌ راهی تهران شدند.

رضا كیانیان، بابك حمیدیان، مریم بوبانی، بیتا فرهی، رویا نونهالی، نیكو خردمند، هدایت هاشمی و رعنا آزادی‌فر در این فیلم به ایفا نقش می‌پردازند.

در خلاصه‌ی داستان فیلم‌نامه‌ی "خاك و آشنا" آمده است: در "خاك آشنا" نامدار‌ (رضا كیانیان) نقاش و هنرمندی است كه در گریز از هیاهوی مركز به روستایی در كردستان پناه برده و سال‌ها است به خلق آثار خود مشغول است. ورود خواهرزاده جوان او به محیط روستا در كنار وقایعی كه در محیط روستا رخ می‌دهد، باعث تغییری شگرف در زندگی نامدار می‌شود و او را وا می‌دارد كه در شیوه زندگی خود بازنگری كند.

این كارگردان چندی قبل در مراسم بزرگداشت‌اش در دانشگاه هنرهای زیبا گفته بود: از آنجا كه جوان‌ها فیلترها و غرض ورزی‌های كمتری دارند، صداقت را به خوبی درك می‌كنند و یكی از شانس‌های بزرگ زندگی من این است كه دوستان جوان زیادی دارم و می‌توانم به خوبی با آنها ارتباط برقرار كنم و در فیلم بعدی‌ام كه درباره‌ جوانان و زندگی به آنها نشان می‌دهم كه چگونه از خاك این كشور استفاده كنند، چون امروز درگیر نسلی هستیم كه بیشتر دروگر هستند تا اینكه دانه بكارند.

فرمان آرا كه خود تهیه‌ی فیلم را برعهده دارد در این فیلم از همكاری محمود كلاری به عنوان مدیر فیلمبرداری، عباس گنجوی: تدوین‌گر، احمد پژمان: آهنگساز، مهرداد میركیانی: طراح چهره‌پردازی و فرهاد ویلكیجی: طراح صحنه و لباس، مانفرد اسماعیلی: برنامه‌ریز و دستیار اول كارگردان محمدرضانجفی: مدیر تولید و فضل‌الله یوسف‌پور: سرمایه‌گذار بهره برده است.

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران

مطالب مرتبط :

بهمن فرمان آرا " خاک آشنا " را می سازد

تازه‌ترین اخبار از فیلم جدید «فرمان آرا»