تبیان، دستیار زندگی
رضا میر كریمی و كمال تبریزی فیلم‌های تازه خود را برای شركت در یازدهمین جشن سینمای ایران آماده می‌كنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبریزی به جشنواره فجر نخواهد آمد

رضا میر كریمی و كمال تبریزی فیلم‌های تازه خود را برای شركت در یازدهمین جشن سینمای ایران آماده می‌كنند.

به گزارش سایت سینمایی سوره ،‌ این دو فیلمساز قصد دارند به محض پایان مراحل فنی فیلم‌های خود، فیلم‌هایشان را روانه اكران عمومی كنند و بر این اساس، از همین حالا می توان رقابت «به همین سادگی» و «همیشه پای یك زن در میان است» در جشن یازدهم سینمای ایران را پیش بینی كرد.

حضور 90 نابازیگر در مقابل دوربین میركریمی از ویژگی‌های منحصر به فرد «به همین سادگی» است. هنگامه قاضیانی، مهران كاشانی، نیره فراهانی، هاله هماپور، نسترن همدم علی و بهنوش صادقی بازیگران این فیلم هستند. محمد آلادپوش مدیر فیلمبرداری و مهران ملكوتی صدابرداری پروژه را به عهده دارند.

در خلاصه داستان «به همین سادگی» آمده است:‌ فردا برای «امیر» روز مهمی است. او در یك مسابقه بین المللی معماری شركت كرده و باید در رقابت با شركت‌های خارجی موفق شود. «طاهره» همسر او در تلاش است تا محیط آرامی را برای «امیر» فراهم كند، اما به واسطه سفر دخترشان و برپایی مراسم عروسی در همسایگی شان، «طاهره» مشكلات زیادی را پیش رو می‌بیند.

همچنین در فیلم «همیشه پای یك زن در میان است» مهران مدیری نقش یك وكیل را بازی می‌كند و بازی او با طنز خاص و متفاوتی همراه بوده كه رضایت كمال تبریزی را در پی داشته است و احتمال موفقیت مدیری در جشن سینمای ایران وجود دارد.

رضا كیانیان نیز در این فیلم نقش مدیر یك شركت را بازی می‌كند و گلشیفته فراهانی نقش رئیس یكی از قسمت‌های این شركت را عهده‌دار بوده است.

از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به حبیب رضایی (كه علاوه بر ایفای نقش اصلی، بازیگردان فیلم هم هست)، آهو خردمند، اسماعیل خلج، حسن معجونی، صبا كمالی، حبیب‌اله حداد، سیاوش چراغی‌پور، شبنم مقدمی، مژگان جودی و هنگامه صالحی اشاره كرد.

«همیشه پای یك زن در میان است» به تهیه‌كنندگی محسن علی اكبری و شركت سینمایی هفت آسمان در حال ساخت است.

مضمون اصلی فیلمنامه براساس چند داستان كوتاه كتاب «غیرقابل چاپ» نوشته سیدمهدی شجاعی با عناوین «همیشه پای یك زن در میان است»، «غیرقابل چاپ» و «آناهیتای شرقی» به نگارش درآمد و در واقع هسته‌های اصلی این سه داستان در كنار همدیگر قرار گرفتند و فیلمنامه را شكل دادند. رضا مقصودی یك ورسیون كامل از فیلمنامه را نوشت و نغمه ثمینی آن را دوباره بازنویسی كرد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: «به یك خیابان پر از ترافیك دقت كنید به اكثر قهر و دعوای همسایه‌ها، هم محله‌ای‌ها و خانواده‌ها توجه كنید. حتی دعوای هابیل و قابیل را دوباره مرور كنید. همیشه پای یك زن در میان است.»

تبریزی در جایی در مورد عدم حضورش در جشنواره بیست وششم فیلم فجر گفته است: برای جشنواره دیگر هیچ انگیزه‌ ای برایم باقی نمانده و بهتر است زودتر فیلم به نمایش در بیاید، مردم با آن روبه رو شوند و عكس العمل های مخاطبان اصلی فیلم را ببینم. فكر می‌كنم حتی این نوع اكران برای موفقیت فیلم بهتر باشد. از همان روز اول هم با تهیه‌كننده قرار گذاشتیم به محض اینكه فیلم آماده شد بتوانیم اكرانش كنیم.

مطالب مرتبط:

دلایل كمتر پرداختن به موضوع انقلاب اسلامی در فیلم ها