تبیان، دستیار زندگی
ازار می آیند علیرضا افتخاری و آلبوم قلندروار آلبوم موسیقی «قلندروار» به آهنگسازی «عماد توحیدی» و خوانندگی «علیرضا افتخاری» اواخر اسفندماه منتشر می‌شود. «علیرضا افتخاری» خواننده این اثر ضمن تأیید خبر فوق عنوان‌كرد: ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آلبومهایی که به بازار می آیند

علیرضا افتخاری و آلبوم قلندروار

آلبوم موسیقی «قلندروار» به آهنگسازی «عماد توحیدی» و خوانندگی «علیرضا افتخاری» اواخر اسفندماه منتشر می‌شود.

«علیرضا افتخاری» خواننده این اثر ضمن تأیید خبر فوق عنوان‌كرد: فضای موجود در این آلبوم كه بر اثر تنوع سازهای كوبه‌ای و تنوع ریتم ساخته‌شده دارای حالتی معنوی و روحانی ویژه است كه هنگام خواندن قطعات در استودیو و حتی بیرون از آنجا همراه من بود.

وی افزود: به‌نظر من این مجموعه از نظر سازبندی و خلق فضای نو به‌وسیله ریتم، در تاریخ موسیقی ایران بی‌سابقه است و من به‌عنوان خواننده اثر از انجام چنین كاری كه در راستای اعتلای موسیقی معنوی تلاش‌دارد، بسیار خشنودم.

این آلبوم كه تكمیل كننده سه‌گانه «كولی كوبی» و «ذوالجناح» از این آهنگساز است، شامل 8 تصنیف به تنظیم«بابك شهركی» و به نام‌های «انعكاس سبز»، «رسوای رسوا»، «آینه دل»، «سلسله مو»، «پای پیاده»، «صبور شب‌ها»، «بوی زنجیر» و «مشرق مطلق» و براساس اشعاری از «ارفع كرمانی»، «فؤاد توحیدی»، «هادی سعیدی كیاسری»، «جلوه كرمانی» و «حامد حسین‌خانی» است كه «عماد توحیدی» با بهره‌گیری از 70 ساز كوبه‌ای، زمینه‌‌های كرال و همكاری با استاد«شریف غزل» خواننده شبه قاره هند و استاد«بكتاش علوی» خواننده بوسنیایی ‌‌این ‌اثر را تولید كرده‌است.

همچنین در«قلندوار»، «افتخاری» خواننده برجسته كشورمان چهره جدیدی از آواز خودش را به نمایش گذاشته است كه «آساره آستاركی»نیز به عنوان هم‌خوان با این مجموعه همكاری كرده‌است.

«عماد توحیدی» دانش آموخته رشته دكترای فیلولوژی در خارج از كشور و نویسنده كتاب شیوه دف نوازی (اولین دستور آموزشی علمی دف نوازی) و ده‌ها مقاله پژوهشی در موسیقی است كه در «قلندروار»به خلق فضاهای بدیع و متنوع با بهره‌گیری از عناصرموسیقایی ‌مشرق‌زمین ‌دست‌زده‌است.

«قلندروار» اواخر اسفند از طریق مركز موسیقی حوزه هنری در بازار موسیقی منتشر می‌شود

***


سال آینده با اشعاری از حافظ و مولوی ، آلبوم جدید «سراج» در دشتی و نوا منتشر می‌شود

«حسام الدین سراج» خواننده برتر جشنواره ترنم رحمت ، سال آینده آلبوم جدید خود را به آهنگسازی «حیدری» منتشر می‌كند.

حسام‌الدین سراج با اعلام این خبر گفت : این آلبوم كه هنوز نامی برای آن مشخص نشده،بر اساس اشعاری از مولانا و حافظ در دستگاه نوا و دشتی است. همچنین فرم آهنگسازی این اثر جدید است چرا كه یك گروه جوان با نگرش نو در قالب سنتی كار می كنند.

وی با بیان اینكه این آلبوم شامل 5 قطعه است،افزود:این قطعات در دستگاه نوا و دشتی و فولكلور با تنظیم جدید هستند كه 2 قطعه ساز و آواز و یك قطعه بی‌كلام در كنار بقیه آهنگ‌ها قرار دارد.

این خواننده در خصوص وضعیت نشر آثار موسیقی اظهار داشت: به دلیل وجود ماهواره و اینكه تلویزیون زمینه‌ای برای اقبال جوانان در زمینه موسیقی ملی و هویتی‌مان ایجاد نمی‌كند،وضعیت نشر با مشكل رو به روست.به عقیده من رسانه‌ها باید در این زمینه و خصوصا معرفی و شناخت موسیقی ملی بیشتر كار كنند.متأسفانه جوانان ما به موسیقی به عنوان یك تفریح نگاه می‌كنند و بیشتر نیز كارهای سطحی را می‌پسندند در صورتی كه می‌توان از طریق رادیو و تلویزیون و مواردی دیگر سطح سلیقه مردم را بالا برد.

«سراج»در خاتمه خاطرنشان كرد:این آلبوم در حال حاضر در مرحله میكس و تدوین قرار دارد و با اتمام كار،سال آینده در بازار موسیقی منتشر می‌شود.

***


«بخت گمشده» امین‌الله رشیدی ، اواخر اسفند منتشر می‌شود

آلبوم«بخت گمشده» به آهنگسازی و خوانندگی «امین‌الله رشیدی» بر اساس اشعار شاعران به نام كشورمان از طریق انتشارات آوای نكیسا منتشر می‌شود.

«امین‌الله رشیدی» خواننده سنتی كشورمان در این مورد گفت:«بخت گمشده» ادامه آلبوم‌های 5 گانه من با عنوان‌های «عطر گیسو»،«افسونگر»،«من عشقم»، «دلم تنگ است» و «چشم شب» منتشر می‌شود كه شامل 10 آهنگ بر روی اشعار مرحوم «نواب صفا»،«تورج نگهبان»،«عبدالله الفت»،«ابوالقاسم هالت» و «پرویز وكیلی»است كه هركدام از این آهنگ‌ها در دستگاه های ایرانی از جمله چهارگاه و اصفهان ساخته شده‌اند.

وی با بیان اینكه این آلبوم تا اواخر اسفند منتشر می‌شود،افزود:«بخت گمشده»شامل 10 آهنگ به نامهای«ساغر نوش»،«یاد آن شب»،«جام شكسته»،«ستاره سحر»،«شهر افسانه‌ها»،«رقص دلدار»و «غروب عشق»است كه اولین قطعه (ساغر نوش)سال‌های پیش با اركستر «پرویز یاحقی» ضبط شده است.

این خواننده در ادامه از انتشار دیگر آلبوم خود با عنوان «زمستان» خبر داد و افزود: بعد از «بخت گمشده» آلبوم «زمستان»را كه شامل 10 قطعه است را منتشر خواهم كرد كه به دلیل اینكه یكی از قطعات بر روی شعر زمستان «مهدی اخوان ثالث» است این آلبوم را به این نام انتخاب كرده‌ام.

«رشیدی» در خاتمه خاطر نشان كرد:هم اكنون در حال انجام كارهای كتابم هستم كه آن نیز با به اتمام رسیدن منتشر خواهد شد.

***


خورشید مستان ، به مناسبت سال پیامبر ، به آهنگسازی هوشنگ کامکار

هوشنگ كامكار»گفت: آلبوم «خورشید مستان» را كه به مناسبت سال پیامبر و به سفارش مركز موسیقی حوزه هنری در دست ساخت داشتم تا چند روز دیگر برای انتشار آماده می‌شود.

«كامكار»گفت: این آلبوم شامل 6 قطعه موسیقایی است كه 4 قطعه آن به زبان فارسی و بر اساس اشعار«مولانا»،1 قطعه كردی بر روی شعری از«نالی» شاعر معروف كرد و 1 قطعه نیز از «مولانا» به زبان عربی است.

وی افزود: این قطعات توسط اركستر بزرگ، سازهای كوبه‌ای، كلاسیك و ایرانی، آواز و گروه كر ضبط شده‌اند كه تا چند روز دیگر مسترینگ آن به پایان می‌رسد.

«كامكار»در خاتمه خاطرنشان كرد:از آنجایی كه مركز موسیقی حوزه هنری سفارش دهنده این كار است،زمان و نحوه انتشار از طریق این ارگان مشخص می‌شود.

***


آلبوم سوگواران خموش ، با صدای علیرضا قربانی

آلبوم" سوگواران خموش" با صدای " علیرضا قربانی" به زودی روانه بازار موسیقی شود . این آلبوم ساخته "پژمان طاهری"- آهنگساز و نوازنده سنتور است كه با صدای علیرضا قربانی در اوایل سال 86 منتشر می‌‏شود .

این آلبوم در دستگاه همایون اجرا و توسط گروه ایرانی به سرپرستی پژمان طاهری تولید شده است .لازم به ذكر است ، گروه ایرانی در جشنواره موسیقی فجر امسال قطعاتی از این آلوم را به روی صحنه بردند.

***


پنهان چو دل ، کیخسرو پورناظری ، حمیدرضا نوربخش

آلبوم پنهان چودل به سرپرستی و آهنگسازی كیخسرو پور ناظری به مناسبت سال نو منتشر می‌‏شود. آلبوم موسیقایی" پنهان چودل" در ژانر موسیقی ملی دارد وتوسط گروه شمس به سرپرستی كیخسرو پور ناظری و خوانندگی حمید رضا نور بخش اجرا شده است .

لازم به ذكر است كه قطعات این مجموعه در دستگاه شور و آوازهای بیات اصفهان و دشتی است كه با همكاری نوازندگان اركستر سمفونیك تهران اجرا شده است .

منابع : فارس – خبرگزاری قرآنی ایران - ایلنا


لینک:

علیرضاافتخاری و آلبومهای جدیدش

«افتخاری»برایائمه اطهار می‌خواند

علیرضاافتخاری خواننده یک سریال تلویزیونی

آلبوم ماه مجلس مختاباد به مناسبت سال پیامبراعظم

انتشار 4آلبوم از علیرضا افتخاری

همكاری فریدون شهبازیان و علیرضا افتخاری

برترین های ترنم رحمت

حسام الدین سراج از موسیقی مذهبی می گوید

تازه ترین اثر سراج در راه است

گزارشی از کنسرت حسام الدین سراج و گروه بیدل

مصاحبه با علیرضا قربانی

گفتگوبا پورناظری پیش ازاجرای کنسرت بزرگ شمس