تبیان، دستیار زندگی
جایزه "تک‌درخت‌ها" نمایش در جشنواره است بهترین جایزه‌ای که به فیلم سینمایی "تک‌درخت‌ها" تعلق گرفت، نمایش آن در جشنواره فیلم فجر است. در نشست بررسی فیلم سینمایی "تک درخت ها" که صبح روز یکشنبه 14 بهمن در سینما فلسطی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست مطبوعاتی فیلم تک درختها

جایزه "تک‌درخت‌ها" نمایش در جشنواره است


بهترین جایزه‌ای که به فیلم سینمایی "تک‌درخت‌ها" تعلق گرفت، نمایش آن در جشنواره فیلم فجر است.

در نشست بررسی فیلم سینمایی "تک درخت ها" که صبح روز یکشنبه 14 بهمن در سینما فلسطین برگزار شد، سعید ابراهیمی فر کارگردان، همایون پایور فیلمبردار، مهدی کریمی تهیه کننده، هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده، سعید شهرام آهنگساز، فریدون خوشابافرد صدابردار، مهدی احمدی و پریوش نظریه بازیگران فیلم حضور داشتند.

ابراهیمی فر درباره گرفتن جایزه و سیمرغ بلورین از جشنواره فجر گفت: "دغدغه اصلی من گرفتن سیمرغ نیست. بهترین جایزه برای من این است که فیلم بالاخره به نمایش درآمد و دوستان آن را دیدند. کسانی که یک بار سیمرغ گرفته اند با احتیاط بیشتری کار خود را ادامه می دهند."

وی افزود: "فیلم های که خاص هستند بهتر است در کنار فیلم های سرگرم کننده ای که در طول سال ساخته می شوند، مورد حمایت قرار بگیرند. زیرا این فیلم ها برای خود مخاطبانی دارند. وجود این نوع آثار در کنار دیگر ژانرهای سینمایی لازم است."

پایور در خصوص نمایش این فیلم گفت: "ما بسیار خوشحالیم که فیلم بعد از مدت های طولانی امروز به نمایش درآمد. متاسفانه کیفیت خوبی نداشت. خیلی تاسف بار است که بعد از زحماتی زیادی که برای این پروژه کشیده شد، امروز حاصل کار باید به این شکل و با این کیفیت دیده شود."

هوشنگ مرادی کرمانی درباره داستان "تک درخت ها" گفت: "هر داستان حاصل جرقه ای است که در ذهن نویسنده شکل می گیرد. من یک روز در کرمان با شاعری رو به رو شدم که با سرمایه خود کتابی نوشته بود و آن را به مردم هدیه می کرد. در خیلی از شهرستان های ما وضع به همین شکل است. این موضوع دغدغه اصلی نوشتن من بود."

وی ادامه داد: "این کتاب چهار داستان کوتاه بود که به هم متصل هستند و سرنوشت این شاعر را نقد می کند. خیلی از کارگردانان تا به حال از کتاب های من فیلم ساخته اند و البته این امر حاصل نگاه کارگردان ها به داستان من است، ولی من از این فیلم که برگرفته از کتابم بود خوشم آمد و به نوعی به دلم نشست."

مهدی احمدی بازیگر "تک درخت ها" درباره نقش خود اظهار داشت: "ما در این فیلم میزانسن های اندکی داشتیم که در آن کمی تمرین حسی انجام می دادیم و کارگردان نیز در آن اصلاحات را انجام می داد. ما در آنجا آزادی عمل و کنترل زیادی داشتیم."

مهدی کریمی درباره تهیه این فیلم توضیح داد: "ما مشکلات زیادی برای تولید این فیلم داشتیم. البته شرکت ورا هنر نیز مشکلات زیادی داشت. در دو دوره گذشته سعی بر آن بود که فیلم را با وجود تمامی مشکلات به جشنواره برسانیم، اما این امر تا این دوره میسر نشد."

وی درباره فعالیت های خود در زمینه تهیه کنندگی یادآور شد: "وقتی سال های پیش "آژانس شیشه ای" و "مهر مادری" را برای سینما تولید کردم، حس می کردم بهترین زمان بود. همکاران و مسولین ما را مزاحم خود نمی دیدند و در این مسیر بی دغدغه کار می کردیم که البته نتیجه خوبی هم داشت. اما از آن زمان به بعد هر سال دریغ از پارسال. امیدوارم فضای سینمای ما با تامل بیشتری رو به رو شود."

منبع : مهر