تبیان، دستیار زندگی
در ادامه توجه رسانه‌های غربی، به خصوص رسانه‌های انگلیسی به سریال «‌مدار صفر درجه» وب سایت شبكه بی.بی.سی نیز نقدی از این سریال را بر روی خروجی خود قرار داد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقد ‌«بی. بی. سی بر «‌مدار صفر درجه»

هنر فیلمسازی فتحی بالاتر از استاندارهای هالیوود

‌مدار صفر درجه

در ادامه توجه رسانه‌های غربی، به خصوص رسانه‌های انگلیسی به سریال «‌مدار صفر درجه» وب سایت شبكه بی.بی.سی نیز نقدی از این سریال را بر روی خروجی خود قرار داد.

بی .بی .سی در ابتدا با ارایه خلاصه‌ای كوتاه از داستان سریال «‌مدار صفر درجه» پخش چنین مجموعه‌ی تلویزیونی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را امری جالب خواند.

این وب سایت هم‌چنین اشاره‌ای به سخنان دولتمردان ایران و مواضع دولت ایران نسبت به رژیم صهیونیستی كرده است.

بی بی سی به نقل از نادر طالب زاده ، فیلمساز و منتقد سینمایی ایرانی، می‌نویسد:‌همواره تلاش شده تا ایران و دولت حاكم بر آن رابه صورت كشوری ضد یهود معرفی كنند كه به هیچ عنوان برداشت درستی نیست.

این وب سایت در ادامه به نقل از حسن فتحی، نویسنده و كارگردان این مجموعه تلویزیونی می‌نویسد: « من ایده این داستان را از یك ماجرای واقعی در فاصله سال‌های جنگ دوم جهانی گرفتم و می‌خواستم كه با این داستان به جهانیان ثابت كنم كه ذهنیت غلطی نسبت به ایران دارند. در آن سال‌ها عده زیادی می‌توانستند به یهودی‌ها كمك كنند اما از ترس دستگیر شدن چنین كاری نكردند . اما برخی ایرانی‌ها هنگامی كه دریافتند می‌توانند جان چندین و چند یهودی را نجات دهند، ترس خود را كنار گذاشته و به سبب شخصیت، فرهنگ، سنت و باورهایشان دست یاری به سوی یهودیان دراز كردند. بگذاریم این مطلب را بشكافیم. ما به اندازه قربانیان یهودی رژیم نازی با فلسطینی‌های قربانی صهیونیست‌ها نیز همدردی می‌كنیم . این دیدگاه اقلیت نیست، بلكه اكثر ایرانیان این گونه فكر می‌كنند.»

بی بی سی در ادامه با تعریف از كیفیت فنی سریال «مدار صفر درجه»‌، موسیقی و هنرهای فیلمسازی به كار گرفته شده در این سریال را با بالاترین استانداردهای هالیوود برابر دانست.

منبع : ایسنا

مطالب مرتبط :

 یک عاشقانه آرام

گفت وگو با پیر داغر بازیگر لبنانى سریال «مدار صفر درجه»