تبیان، دستیار زندگی
شد اركستر سمفونیك تهران به رهبری «نادر مشایخی» شنبه شب گذشته در تالار وحدت سمفونی پیامبر ساخته «شاهین فرهت» را اجرا كرد. به دنبال اجرای آهنگسازان ایرانی توسط اركستر سمفونیك تهران در بیست و دومین جشنواره بین المللی م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سمفونی پیامبر اجرا شد

اركستر سمفونیك تهران به رهبری «نادر مشایخی» شنبه شب گذشته در تالار وحدت سمفونی پیامبر ساخته «شاهین فرهت» را اجرا كرد.

به دنبال اجرای آهنگسازان ایرانی توسط اركستر سمفونیك تهران در بیست و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، اركستر سمفونیك تهران به اجرای قطعاتی از آهنگسازان ایرانی پرداخت به طوری كه در ابتدا سمفونی خرمشهر از «مجید انتظامی»، سوئیت شرقی از «محمد سریر»،كنسرتینو كمانچه و اركستر با تكنوازی كمانچه «اردشیر كامكار» از ساخته‌های «ارسلان كامكار» را اجرا كردند.

در بخش دوم،اركستر سمفونیك تهران سمفونی پیامبر از آخرین ساخته های «شاهین فرهت» را در حضور این آهنگساز اجرا كرد.

اركستر سمفونیك تهران شب گذشته نیز در آخرین اجرای خود سمفونی فلك الافلاك «كامبیز روشن روان»،فیه ما فیه از «نادر مشایخی» و كجایید ای شهیدان خدایی را از «هوشنگ كامكار»اجرا نمود.

اركستر سمفونیك تهران شنبه شب با حضور «هوشنگ كامكار»،«محمد سریر»، «كامبیز روشن روان»، «داود گنجه‌ای» و تنی چند از هنرمندان موسیقی به روی صحنه رفت.

فارس

***

امروز همزمان با عید سعید غدیر خم ، جشنواره موسیقی فجر به پایان می رسد

بیست و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر امروز دوشنبه 18 دی ماه با برپایی مراسم اختتامیه در تالار وحدت به کار خود خاتمه می دهد .

در این مراسم از برخی هنرمندان و گروه های شرکت کننده در جشنواره موسیقی فجر تقدیر خواهد شد .

در مراسم پایانی جشنواره موسیقی فجر ضمن اجرای چند برنامه موسیقی، "اینار سولبو" معاون اجرایی شورای جهانی موسیقی یونسکو سخنرانی می کند .

جشنواره موسیقی فجر امسال در 9 بخش موسیقی دستگاهی ، موسیقی کلاسیک ، موسیقی اقوام ، ارکسترها ، تکنوازی ، بانوان ، سخنرانی ، بین الملل و جوان از روز شنبه 9 تا یکشنبه 17دی ماه در تهران و چابهاربرگزار شد .

مهر

***

گرد و خاک تئاتری ها کنسرت را متوقف کرد

بوی تند رنگ و نقاشی راهروهای تئاتر شهر که در حال ترمیم و تعمیر است برگزاری کنسرت جشنواره موسیقی فجر را شنبه شب گذشته با وقفه روبرو کرد.

کنسرت گروه ایرانی به سرپرستی "پژمان طاهری" شنبه شب در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد اما در اواسط برنامه "علیرضا قربانی"(خواننده گروه) با بیان اینکه وجود گرد و غبار و بوی رنگ ناشی از تعمیرات مجموعه تئاتر شهر موجب شده است تا اعضای گروه به سختی نفس بکشند برنامه را قطع کرد.

در این برنامه علاوه بر اعضای گروه، مردم و حاضران درسالن نیز سرفه می کردند و با ابراز ناراحتی از مسئول سالن خواستند که موضوع را پیگیری کند.

کامران همت پور،مسئول منصوب از سوی جشنواره موسیقی که در سالن مستقر است گفت ما قبلا موضوع را با مسئولان مجموعه تئاتر شهر در میان گذاشته بودیم ولی متاسفانه تعمیرات را در این ساعت تعطیل نکرده اند.

وی افزود:گفته می شود مسئولیت این تعمیرات برعهده"بهروزغریب پور" گذاشته شده است.

غریب پور نیز در باره این تعمیرات و اینکه چرا در شب ها نیز کارگران مشغول کار هستند اظهار داشته است که این مجموعه حدود 35 سال است که تعمیر نشده و برای اینکه سالن ها در ایام جشنواره تئاتر به بهره برداری برسد مجبوریم که شبانه روز کارکنیم.

مدیر سالن در انتهای برنامه گروه ایرانی بار دیگر از مسئولان تئاتردرخواست کرد تا حداقل همزمان با کنسرت گروه "سودابه سالم" که با حضور بیش از بیست کودک امشب در این سالن برگزار می شود تعمیرات را تعطیل کنند.

مهر