تبیان، دستیار زندگی
بان تنها معدودی از بینندگان «باغ مظفر» تبلیغات مستقیم و پیام‌های مهران مدیری را در قالب این مجموعه می‌پسندند؛ این در حالیست كه اغلب آنان معتقدند كه ارایه‌ی پیام‌های آموزشی مستقیم در «باغ مظفر» خوب نیست. خبرنگار ایسنا د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«باغ مظفر» از نگاه مخاطبان

تنها معدودی از بینندگان «باغ مظفر» تبلیغات مستقیم و پیام‌های مهران مدیری را در قالب این مجموعه می‌پسندند؛ این در حالیست كه اغلب آنان معتقدند كه ارایه‌ی پیام‌های آموزشی مستقیم در «باغ مظفر» خوب نیست.

خبرنگار ایسنا در نظرسنجی با تعدادی از شهروندان تهرانی به ارزیابی مخاطبان از مجموعه «باغ مظفر» پرداخته است.

دختری 19 ساله معتقد است كه تبلیغ محصولات شركت‌های صنعتی و ارایه‌ی پیام‌های آموزشی چون پرداخت به موقع مالیات اصلا خوب نیست. چرا كه مخاطب، تمركز ادامه‌ی سریال را از دست می‌دهد.

به اعتقاد پسری 24 ساله كه ساكن منطقه‌ی 13 است به علت طنز و پرمخاطب‌ بودن «باغ مظفر» تبلیغ محصولات تجاری و ارائه‌ی پیام‌های آموزشی خوب است و بیان نكاتی درباره‌ی تعذیه و زندگی شهری كار جدیدی است.

در حالی كه یك ماه از پخش سریال باغ مظفر گذشته است،زنی 47 ساله كه ساكن منطقه‌ی 3 تهران است اعتقاد دارد كه داستان‌های «باغ مظفر» هنوز«جا نیفتاده» است با این وجود بازیگران خوب بازی می‌كنند.

زنی 25 ساله ساكن منطقه‌ی 4 با اشاره به واژگان زشتی چون احمق و بی‌شعوركه بین بازیگران «باغ مظفر» رد و بدل می‌شود، می‌افزاید: مسایل به شیوه‌ای ظریف در این مجموعه مطرح نمی‌شود و خانواده‌های اصیل به مسخره گرفته شده‌اند.

این بیننده بازی بازیگران این مجموعه را بد توصیف كرده و اعتقاد دارد كه كارهای قبلی مدیری چه از نظر بازیگری و چه پرداخت موضوع بهتر بوده است.

پسری 26 ساله كه در منطقه 1 زندگی می‌كند معتقد است كه اگر با دیدی عامیانه به این مجموعه نگریسته نشود، متوجه می‌شویم كه «باغ مظفر» كار خوبی است كه دید اجتماعی خوبی دارد.

به اعتقاد وی موضوعات انتخاب شده برای ساخت خوب هستند وسیامك انصاری و نصراله رادش بهتر از سایر هنرپیشگان بازی می‌كنند.

در این میان یك كودك 8 ساله ساكن منطقه‌ی 1 و از مخاطبان سریال باغ مظفر، می‌گوید: تبلیغات سریال را دوست ندارم.این تبلیغات اصلا ربطی به قصه نداره.

دختری 19 ساله كه در منطقه 7 زندگی می‌كند، این مجموعه را خوب توصیف می‌كند ولی معتقد است كه یك سری اصطلاحات مثل «گوشه نداشتن اسكناس» به علاوه‌ی نقش آفرینی بازیگران، تكراری است.

دختری 26 ساله در منطقه‌ی 12 سكونت دارد بیان نكات آموزنده‌ای چون خوردن ماهی دو بار در هفته یا پرداخت به موقع مالیات را بسیار جذاب و مفید می‌داند و در عین حال می‌گوید: تبلیغ كالاهای تجاری موجب خارج شدن مجموعه از روال عادی خود می‌شود.

زنی 46 ساله كه در منطقه‌ی 4 زندگی می‌كند همین نظر را دارد اما این نوع اطلاع‌رسانی را به «سكته‌هایی» تشبیه می‌كند كه مرم به حس كردن آن در سریال‌ها عادت كرده‌اند و متذكر می‌شود: سریال با تبلیغات مستقیم و پیام‌های مهران مدیری سكته می‌كند!

زنی 35 ساله كه در منطقه‌ی 6 سكونت دارد،معتقد است: «باغ مظفر» مجموعه‌ی سطح پایینی است كه به اصالت خانواده‌های اصیل بی‌حرمتی می‌كند واصلا هدف از ساخت آن معلوم نیست.

او در ادامه می‌گوید: در این برنامه الفاظ ركیكی به كار می‌رود و در برخی قسمت‌ها چون «عاشق شدن دو خان» مسایل غیر اخلاقی مطرح می‌شود.

وی بازی بازیگران را بسیار شلوغ و بیرونی توصیف می‌كند و تنها نقش آفرینی سحر جعفری‌جوزانی (در نقش فروغ) را می‌پسندد.

به نظر مردی 53 ساله كه ساكن منطقه‌ی 4 است «باغ مظفر» با نگاه طنز به تاریخ خان‌ها می‌پردازد وافراط وتفریط‌های آنان را به تصویر می‌كشد.

زنی 47 ساله كه در منطقه‌ی 3 زندگی می‌كند معتقد است كه بیان پیام‌های آموزشی در باغ مظفرخوب است، چرا كه بینندگان نكات مفیدی را می‌آموزند ولی تبلیغ كالاها بد است؛ چون بیننده را از داستان دور می‌كند.

پسری 21 ساله كه در منطقه‌ی 1 زندگی می‌كند، اعتقاد دارد: كه این مجموعه كلا خوب است و بازیگران به خوبی ازعهده‌ی ایفای نقش‌های خود برآمده‌اند.

به نظر زنی 40 ساله كه در منطقه‌ی 12 ساكن است به تصویر كشیدن كالاهای تجاری و بیان پیام‌های آموزشی نتیجه‌بخش است. چرا كه این سریال، برنامه‌ای پر مخاطب است.

از سوی دیگر به اعتقاد پسری 21 ساله كه در منطقه‌ی 1 سكونت دارد، برخلاف تبلیغات كالا، ارایه‌ی نكات آموزش دهنده خوب است، چرا كه افزایش آگاهی بینندگان را درباره‌ی برخی موضوعات موجب می‌شود.

به نظر دختری 11 ساله كه ساكن منطقه‌ی 4 است، تمركزبیننده درزمان به روی آنتن رفتن آگهی‌های از بین می‌رود و به طرح این پرسش می‌پردازد: چرا سازندگان سریال وسط این برنامه حمایت خود را از برخی شركتها اعلام می‌كنند؟!

مردی 83 ساله ساكن منطقه‌ی 7 اعتقاد دارد كه «باغ مظفر» سریال خوبی نیست، چرا كه در آن لودگی بسیار دیده می‌شود و علاوه بر آن با وسایل قدیمی چون گرامافون شوخی می‌شود و آن‌ها ناكارآمد جلوه داده می‌شود، در صورتی كه مردم در زمان‌های قدیم با این وسایل زندگی می‌كردند.

وی معتقد است كه درست نیست كه مدیری چند كار را با هم در این مجموعه انجام می‌دهد.

دختری 20 ساله كه در منطقه‌ی 2 زندگی می‌كند، «باغ مظفر» را اثری سرگرم‌كننده توصیف می‌كند وپخش پشت صحنه‌ی این مجموعه را می‌پسندد.

به اعتقاد وی موضوعاتی كه این سریال به آن می‌پردازد، خوب است اما سازندگان می‌توانند مسایلی چون شكاف نسلها واختلافات طبقاتی هم دستمایه‌ی كار قرار دهند.

به نظر این بیننده شقایق دهقان، نادرسلیمانی، مهران مدیری و هادی كاظمی به خوبی از عهده‌ی بازی در نقش‌های خود برآمده‌اند.

زنی 27 ساله كه ساكن منطقه‌ی 14 است هم اعتقاد دارد كه مردم به آموزش احتیاج دارند بنابراین ارایه‌ی پیام‌های آموزشی لازم است. این در حالیست كه او به تصویر كشیدن كالاهای تجاری را در «باغ مظفر» نمی‌پسندد.

زنی 45 ساله هم كه در منطقه 4 زندگی می‌كند، معتقد است كه این مجموعه بدآموزی دارد و از بازیگران آن،رفتارهای نامناسبی سر می‌زند و از واژگان بدی استفاده می‌كنند.

به نظر خانمی 59 ساله كه ساكن منطقه‌ی 7 است، «باغ مظفر»اثری سرگرم‌كننده و موضوعات آن خوب است. علاوه بر آن بازیگران این مجموعه به ویژه مهران مدیری به خوبی بازی می‌كنند.

منبع: ایسنا

لینک:

گزارشی از سریال «باغ مظفر»

آلبوم تصاویر باغ مظفر

باغ مظفر ربطی به شبهای برره ندارد

« باغ مظفر» فقط برای خندیدن است

شاید باغ مظفر تا آخر دنباله دار نباشد