تبیان، دستیار زندگی
با سكانس دستگیری تقی‌آژان كاسه‌ساز: فاز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همزمان به پایان می‌رسد. پس از گذشت دو ماه از پیش تولید فاز دوم سریال تاریخی «در چشم باد»، فیلمبرداری این مجموعه تلویزیونی از دهم خرداد ماه مجددا از سر گرفته ش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز فیلمبرداری«در چشم باد»

با سكانس دستگیری تقی‌آژان


كاسه‌ساز: فاز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همزمان به پایان می‌رسد.

پس از گذشت دو ماه از پیش تولید فاز دوم سریال تاریخی «در چشم باد»، فیلمبرداری این مجموعه تلویزیونی از دهم خرداد ماه مجددا از سر گرفته شد.

حبیب‌الله كاسه‌ساز ـ تهیه‌كننده ـ با اعلام این خبر افزود: فیلمبرداری فاز دوم سریال در چشم باد از خیابان لاله زار واقع در شهرك سینمایی غزالی آغاز شد و در روز نخست بیش از 90 هنرور حضور داشتند. در این روز سكانس دستگیری تقی آژان توسط امیركریمی فیلمبرداری شد.

به گفته‌ی این تهیه‌كننده سینما و تلویزیون، فیلمبرداری سریال «در چشم باد» 15 روز در شهرك سینمایی به طول می‌انجامد.

وی با اعلام این كه فیملبرداری فاز دو و سه این سریال به طور همزمان و طی 16 ماه و نیم به پایان خواهد رسید.

افزود: بخش اول این مجموعه به پایان دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی می‌پردازد و بخش دوم شامل دوره‌هایی از پهلوی اول و دوم تا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

كاسه‌ساز از تدوین همزمان سریال «در چشم باد» توسط مسعود جعفری جوزانی (كارگردان) خبر داد و در پاسخ به پرسشی درباره مدت زمان انجام مراحل فنی، این مدت را نامشخص خواند.

تهیه كننده‌ی «در چشم باد» همچنین زمان پخش این مجموعه را كه در قالب50 قسمت 42 دقیقه‌یی تهیه می‌شود به دو سه سال آینده موكول دانست.

وی با نام بردن از «حسن روح پروری» به عنوان طراح صحنه و دكور فاز دو سریال «در چشم باد» خاطرنشان كرد: آقای روح‌پروری با نظارت مدیر هنری سریال مجید میرفخرایی دعوت به همكاری شده‌اند.

كاسه ساز در پایان «در چشم باد» را پروژه‌ای بسیار سنگین خواند كه بر برهه طولانی از تاریخ معاصر ایران می‌پردازد و افزود: قرار است سه فیلم سینمایی از راش‌های گرفته شده نیز تدوین شود.

لینک:

پرویز پرستویى در «زیر تیغ»

دوئل بر سر شهرك غزالی!

در چشم باد تاریخ معاصرمان را به تصویر می کشد

گفتگو با چهره های ماندگار

سینمای ایران و جلوه‌های ویژه

پنج فیلم و سه سریال در گروه حماسه و دفاع تلویزیون

كارگردان‌ها مشغول كارند