تبیان، دستیار زندگی
«اكبر عبدی» نخستین تجربه كارگردانی و تهیه‌كنندگی خود را مرداد ماه در تالار سنگلج به صحنه می‌برد. وی درباره این نمایش گفت: «عمه خانم» كه احتمالا تغییر نام هم دارد، نوشته سیدعظیم موسوی است و یك كار ایرانی صرفا كمدی است كه با...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اكبر عبدی، كارگردان و تهیه‌كننده شد


«اكبر عبدی» نخستین تجربه كارگردانی و تهیه‌كنندگی خود را مرداد ماه در تالار سنگلج به صحنه می‌برد.

وی درباره این نمایش گفت: «عمه خانم» كه احتمالا تغییر نام هم دارد، نوشته سیدعظیم موسوی است و یك كار ایرانی صرفا كمدی است كه با بازی خودم و تعدادی از دوستان از دهم مرداد ماه در تالار سنگلج اجرا می‌شود.

وی همچنین درباره مضمون این نمایش، گفت: «عمه خانم» داستان دو جوان است كه از هنرپیشه‌های لاله‌زار هستند و در یك محله قدیمی و در یك ساختمان دو طبقه ساكن هستند تا اینكه یكی از این جوانها عاشق دختر همسایه می‌شود و به اتفاق دوستش به خواستگاری این دختر می‌رود و از این پس اتفاقات مختلفی برای این دو نفر می‌افتد.

عبدی در ادامه به مشخص نبودن گروه اجرایی نمایش اشاره كرد و گفت: این كار در حدود هفت پرسوناژ دارد كه در حال حاضر فقط نقش خودم قطعی شده و با سایر دوستان قرارداد نبسته‌ام ولی احتمال دارد افرادی چون پرویز فلاحی، محمود راسخ، مباركی، روحانی و سعید ملكان به عنوان بازیگر، دستیار و گریمور گروه را همكاری كنند.

این بازیگر با سابقه تئاتر و سینما همچنین از احتمال از دو اجرایی بودن این كار خبر داد و به ایسنا گفت: قصد دارم این نمایش را در دو سالن مختلف و با دو گروه مختلف اجرایی به صحنه ببرم و احتمالا یك اجرای این نمایش در سالن تئاتر فرهنگسرای بهمن و یا سالن فرهنگسرای شهرداری است و اجرای دوم آن به فاصله یك ساعت بعد و با گروه دوم در سالن سنگلج است.

این نمایش كه به زودی نام قطعی آن به همراه عوامل اجرایی كار مشخص می‌شود، نخستین تجربه كارگردانی و تهیه‌كنندگی اكبر عبدی است كه در برنامه‌های جدید تالار سنگلج به صحنه می‌رود.

لینک:

گالری گریم هنرمندان (اكبر عبدی)

اکبر عبدی به خانه خود تئاتر بازگشت