تبیان، دستیار زندگی
ت» وداع تلخ با «دنیای شیرین» پوپك‌ گلدره . گزارش تصویری از مراسم تشییع پیكر پوپك گلدره در میان دستان هنردوستان و هنرمندان . به یاد پوپك گلدره ( فیلم ) به روز مرگ چو تابوت من روان باشد گمان مبر كه مرا درد این جهان باشد .... ما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«مرگ پایان كبوتر نیست»

وداع تلخ با «دنیای شیرین» پوپك‌ گلدره


.  گزارش تصویری از مراسم تشییع پیكر پوپك گلدره در میان دستان هنردوستان و هنرمندان

. به یاد پوپك گلدره ( فیلم )

به روز مرگ چو تابوت من روان باشد

گمان مبر كه مرا درد این جهان باشد ....

مادر پوپك گلدره در میان جمعیت این شعر را خواند و گفت: از زبان پوپكم این شعر را برای شما خواندم.

امروز ـ چهارشنبه سی‌ام فروردین ماه ـ پیكر پوپك گلدره در میان دستان هنردوستان و هنرمندان به سوی قطعه‌ی هنرمندان بهشت‌زهرا(س) تشییع شد.

در این مراسم محمدرضا جعفری‌جلوه معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان و برنامه‌سازان تلویزیون چون پری امیرحمزه، حبیب دهقان‌نسب، بهزاد رحیم‌خانی، مهران مهام، ایرج محمدی و مسعود رسام شركت داشتند.

مادر پوپك گلدره در حالی كه سپید‌پوش بود با هیجان خطاب به مردم می‌گفت: سلام بر شما هشت ماه من را حمایت كردید. خاك پای همه‌ی تان هستم. پوپك عاشق تئاتر و سینما بود. به همین خاطر خارج از كشور نماند و چقدر كار خوبی كرد. كجا می‌توانست این همه عشق را پیدا كند. معتقدم و این اعتقاد را از پیامبر اكرم (ص)، امام علی (ع) و مولانا گرفته‌ام كه مرگ پایان كبوتر نیست.

او افزود: تو روز تولد پیامبر اكرم (ص)، امام جعفر صادق(ع) و عید پاك رفتی و من تو را به دست این بزرگان می‌سپارم .

مادر پوپك در پایان گفت: روزی كه پوپك تصادف كرد او را در دامان خدا و دستان خودم گذاشتم. متاسف نیستم كه به ایران برگشت و این اتفاق برایش افتاد. آن چه كه خدا بخواهد همان می‌شود و مرگ و زندگی دست خداست . من از دوری او رنج می‌برم ولی شادم كه عشق شما با اوست.

پدر پوپك هم با تاسف اظهار می‌كند: من از مردم نازنین مملكتم كه چهره‌ها نشان می‌دهد كه نمونه‌ی بارز سیره‌ی انسانی مردم كشور هستند و با عشق این جا آمدند تشكر می‌كنم .

وی ادامه داد: پوپك مرهون حمایت شما بود. او حدود شش كار بیشتر انجام نداد. ولی از اقصی‌ نقاط كشور برای دیدن او می‌آمدند.

پدر پوپك در پایان از ویژگی‌های اخلاقی دخترش گفت: پوپك یك چهره‌ی مردمی بود. هیچ وقت انتقاد و غیبت نكرد. همیشه خود را كوچكترین هنرمند می‌دانست. گاهی اوقات به او می‌گفتم كه تو به هر صورت هنرمند هستی ولی او در جواب می‌گفت بابا هنر كجا من كجا .

در ادامه‌ی این مراسم محمدرضا جعفری جلوه ـ معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ گفت: خانم پوپك گلدره هنرمند توانایی بود. اما مرگ از او تواناتر بود. این هنرمند هشت ماه در مرز مرگ و زندگی قرار داشت و به همه‌ی ما به ویژه اهالی فرهنگ و هنر یادآوری می‌كرد كه یاد مرگ انسان را به یاد خوب زیستن می‌اندازد و این كه خوب زیستن چیست، خوب زیستنی كه به خوب بودن و خوب مردن منتهی شود. خوب زیستن و دانستن این كه خوب زیستن چیست وظیفه‌ی هر هنرمندی است.

وی در پایان اظهارداشت: امیدوارم از رفتن او كه یك تابلوی مصور هشت ماهه در پیش چشم همه‌ی ما بود معنی زیستن و خوب زیستن و حركت به سوی خوبی و فضیلت و بال گشودن و آسمان در آغوش گرفتن و برای آسمان زیستن را فرا گرفته باشیم.

روحش شاد و خدا بیامرزاد او را!

در پایان این مراسم پیكر پوپك گلدره هنرمتد بازیگر 34 ساله‌ی سینما و تلویزیون به سوی قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

لینك:

پوپك گلدره از میان ما رفت