تبیان، دستیار زندگی
بلیط های نیم بها برای دانشجویان طبق گفته کامبیز روشن روان قرار است برای دانشجویان و دانش‌اموزان با ارائه‌ی كارت دانشجویی یا دانش آموزی بلیط نیم‌ بها داده شود، و به احتمال زیاد خانه‌ی هنرمندان در این راستا برای ارائه‌ی بلیط...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از جشنواره موسیقی فجر-2


بلیط های نیم بها برای دانشجویان

طبق گفته کامبیز روشن روان قرار است برای دانشجویان و دانش‌اموزان با ارائه‌ی كارت دانشجویی یا دانش آموزی بلیط نیم‌ بها داده شود، و به احتمال زیاد خانه‌ی هنرمندان در این راستا برای ارائه‌ی بلیط نصف قیمت اختصاص خواهد یافت.

روشن روان در جلسه مطبوعاتی در مورد نحوه بلیط فروشی برنامه ها عنوان کرده بود:

"پیش فروش بلیط های جشنواره یك هفته تا ده روز قبل از شروع جشنواره خواهد بود و برخلاف سالهای قبل میزان بلیط‌های اهدایی به كاركنان ارگانها و نهادها و سازمانهای دیگر در حد فوق‌العاده محدود یا حتی صفر خواهد بود و به هیچ وجه خارج از روال عمل نخواهیم كرد ضمن اینكه زمان كافی برای تهیه‌ی بلیط در اختیار همه وجود دارد. "

وی همچنین از كاهش قیمت بلیط‌ها امسال نسبت به سالهای گذاشته خبر داد اما درباره رقم كاهش صحبتی نكرد.

طبق اعلام دبیر جشنواره موسیقی فجر، این دوره از جشنواره در ده سالن برنامه‌ وجود خواهد داشت كه بیشتر متمركز در مركز شهر تهران، شمال شهر، فرهنگسرای نیاوران و جنوب فرهنگسرای بهمن،‌ خواهد بود و فقط دو سالن خانه‌ی هنرمندان و سالن رودكی شبی دو برنامه خواهند داشت، در حالیكه بقیه یك اجرا دارند.

ایسنا

***

اجرای خاچیک بابائیان در جشنواره موسیقی فجر

"خاچیک بابائیان" به همراه "زارمیک بابائیان" در جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

رسیتال پیانو و ویولن توسط خاچیک بابائیان (ویولن) و زارمیک بابائیان (پیانو) روزهای 13 و 14 دی ماه،در سالن رودکی برگزار خواهد شد. در این رسیتال ، آثاری از شوبرت ، هندل ، موتزارت ، یوهان اشتراوس، بلابارتوک ، خاچاطوریان و کمیتاس به اجرا در خواهد آمد. همچنین در کوارتت زهی متشکل از خاچیک بابائیان (ویولن) ، مازیار ظهیرالدینی (ویولن دو) ، میثم مروستی (ویولا) و آیدین احمدی نژاد ( ویولنسل) که در روزهای 12 و 17 دی در سالن رودکی برگزار می شود، قطعاتی از موتزارت و کمیتاس می شود

مهر

***


تالار های برگزار کننده

طبق اعلام دفتر موسیقی و سعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تالار وحدت، تالار رودكی، تالار فرهنگ،‌تالار بتهوون خانه هنرمندان، تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن و تالار شهید آوینی دانشگاه تهران از جمله تالارهایی هستند كه برنامه‌های مختلف این جشنواره را میزبانی می‌كنند. همچنین، برنامه‌های این جشنواره در تالار بزرگ كشور و سالن اصلی تئاتر شهرهم اجرا خواهد شد.

ایسنا

***


گروه های شرکت کننده در بخش بانوان جشنواره فجر

"ارفع اطرائی"، مشاور بخش بانوان جشنواره موسیقی فجر گفت : تمامی گروههای موسیقی بانوان که در سالهای پیش در جشنواره فجر به اجرای برنامه پرداخته بودند دارای صلاحیت هستند اما امسال به علت محدودیت زمانی همه آنها در جشنواره حضور ندارند.

این مدرس هنرستان و نوازنده سنتور گروههای بانوان شرکت کننده در جشنواره موسیقی فجر امسال را بدین شرح اعلام کرد:

گروه پریچهر به خوانندگی پری زنگنه، گروه یاران به خوانندگی خاطره پروانه، گروه نیریز به خوانندگی حوروش خلیلی، گروه پریشاد به خوانندگی پریچهر خلوتی، گروه دف نوازی نوشین عقیقی، گروه ارکیده به خوانندگی ارکیده حاجی وندی، گروه آوازبه خوانندگی شهلا میلانی و نسرین ناصحی، گروه ژیوار به خوانندگی ژیوار شیخ الاسلامی و گروه آوای مهربانی به خوانندگی سهیلا پورگرامی

مهر

***


گروه دلنوازی كنسرت می دهد

گروه موسیقی " دلنوازی" به سرپرستی "مهرداد دلنوازی" و خوانندگی "جمال الدین منبری" در بیست و دومین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه می‌‏پردازد.

مهرداد دلنوازی نوازنده تار و آهنگساز، با بیان این مطلب افزود: در این كنسرت دو بخش اجرایی مختلف ، تكنوازی و همنوازی، "كمانچه و دایره" ،‌‏نی ، تنبك و دف و گروه نوازی سازهای كوبه‌‏ای در بخش دوم هم نوازی گروهی در دستگاه سه گاه خواهیم داشت . وی گفت: "چكاوك یغمایی"- تار،" میچكا یغمایی"- سنتور ، "جابر اطاعتی "- كمانچه ،" هومن دلنوازی "- رباب، "‌‏راحله هفت لنگ "- تار بم ،‌‏ " داود ورزیده "- نی ، "بابك بنی حسینی"- تنبك و دف از نوازندگان گروه دلنوازی است لازم به ذكر است ، كنسرت گروه دلنوازی در 9 و 10 دی ماه سال جاری در طی برگزاری بیست و دومین جشنواره موسیقی فجر انجام خواهد شد

ایلنا


لینک:

اخباری از جشنواره موسیقی فجر- 1