تبیان، دستیار زندگی
ازد فرمان آرا، در خصوص ساخت فیلم جدید خود ضمن اعلام این خبر گفت : " در حال حاضر مشغول بازنویسی نهایی فیلمنامه هستم. این اثر از مضمونی اجتماعی برخوردار است و به مسئله آبادانی و سازندگی کشور اشاره می کند؛ یعنی اینکه باید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهمن فرمان آرا " خاک آشنا " را می سازد

فرمان آرا، در خصوص ساخت فیلم جدید خود ضمن اعلام این خبر گفت : " در حال حاضر مشغول بازنویسی نهایی فیلمنامه هستم. این اثر از مضمونی اجتماعی برخوردار است و به مسئله آبادانی و سازندگی کشور اشاره می کند؛ یعنی اینکه باید همه افراد در این زمینه مشارکت کنند. اگر شرایط پیش تولید مهیا شود این فیلم را تا اواخر سال جاری کلید می زنم. بر اساس برنامه ریزی، مرحله فیلمبرداری در نقطه دور افتاده ای به نام تیل کوه در کردستان صورت می گیرد."

وی در خصوص انتخاب عوامل تولید اثر جدید خود توضیح داد : "در این فیلم همانند ساخته های قبلی ام با بازیگران حرفه ای و شناخته شده کار می کنم، چون اصولا" اعتقادی به استفاده از نابازیگران در کارهایم ندارم. برهمین اساس، حضور رضا کیانیان در نقش شاعر و نقاش سالخورده و بابک حمیدیان در نقش خواهرزاده اش در فیلم قطعی شده است. بعد از همکاری خوبی که با حمیدیان در فیلم "یک بوس کوچولو" داشتم، نقش جوان را با توجه به ویژگیهای این بازیگر نوشتم."

داستان فیلم سینمایی " خاک آشنا" در باره زندگی شاعر و نقاشی پیر است که به خاطر دور بودن از هیاهوی زندگی شهری، در محلی دور افتاده زندگی می کند. وی در محل سکونتش از وسایل ارتباطی همانند تلویزیون، روزنامه و تلفن بی بهره است. این شخصیت با زندگی در خلوتگاه خود سعی دارد، گذشته اش را به فراموشی بسپارد. یک شب خواهر این شاعر که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارد، پسر بیست ساله اش را در مدت نبودش به برادر خود می سپارد. این جوان به خاطر اعتیاد بارها دست به خودکشی زده است. در این شرایط دو نسلی که هیچ گونه شناخت و آگاهی از یکدیگر ندارند، مجبور به زندگی در کنار هم هستند.

بهمن فرمان آرا سال گذشته فیلم سینمایی "یک بوس کوچولو" را ساخت که آذر ماه بر پرده سینماها قرار گرفت. این فیلم داستان بازگشت پیرمردی بعد از 38 سال زندگی در خارج از کشور و دیدن دوباره دوست نویسنده‌ا‌ش بعد از سالها است. مضمون "خاک آشنا" به نوعی با ساخته قبلی فرمان آرا ارتباط دارد.

منبع: مهر


لینک:

فرمان‌آرا: بهتر است قانون كپی رایت را بپذیریم

بهمن فرمان‌آرا: نمی دانم این سینمای معناگرا دیگر چه صیغه ای است

فرمان آرا: دیگر فیلم نمی سازم

بهمن فرمان آرا: وظیفه سینما، قصه گفتن است