تبیان، دستیار زندگی
ل«مختارنامه»: برای حفظ طولانی گریم چهره‌ام مشكلاتی متحمل شدم به گفته‌ی كاظم هژیرآزاد، نگاه مسوولان نسبت به این كه سریال «مختارنامه» از افتخارات و سرمایه‌های ملی كشور است، باعث شد كه اگر چه این پروژه در مقاطعی با مشكلا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كاظم هژیرآزاد ـ حاكم اهواز در سریال«مختارنامه»:

برای حفظ طولانی گریم چهره‌ام مشكلاتی متحمل شدم

به گفته‌ی كاظم هژیرآزاد، نگاه مسوولان نسبت به این كه سریال «مختارنامه» از افتخارات و سرمایه‌های ملی كشور است، باعث شد كه اگر چه این پروژه در مقاطعی با مشكلات مالی و وقفه مواجه شد، اما در مجموع سرمایه‌ای مناسب به آن اختصاص یابد.

هژیرآزاد درباره نقش خود در سریال «مختارنامه» و اینك چقدر مبتنی بر تاریخ است، به خبرنگار ایسنا، اظهار كرد: پیش از بازی در این سریال نقشم را نمی‌شناختم. البته بازی در سریال‌های امام رضا (ع) و امام حسن (ع)‌باعث شد كه تا حدودی تاریخ صدر اسلام را بشناسم و با خواندن كتاب «تاریخ اسلام» و بخش‌هایی از تاریخ طبری، اطلاعاتی را در این خصوص كسب كنم.

وی ادامه داد: آن چه در «مختارنامه» به نمایش می‌گذارم، اغلب زاده‌ی تخیل من است. در ذهنم متصور می‌شوم كه حاكم اهواز باید این گونه نگاه كند و این گونه راه برود. او دراین سن و سال در چند جنگ شركت كرده و عمری را گذرانده تا توانسته است حاكم اهواز شد. او آدمی ملاك است كه حشم و خدم و املاك بسیاری دارد و بخشی از ایران را به نفع اعراب محافظت می‌كند. بنابراین سعی می‌كند موقعیت‌اش را حفظ كند. آدم زیرك و مدبری است. جوانی معصب را ندارد و ابتدا به مصعب كمك نمی‌كند و لشگریانش را به خطر نمی‌اندازد اما بعد كه می‌بیند سپاه مصعب پیروز شده، خود را پشت آنان پنهان می‌كند.

این بازیگر در ادامه ، درباره دشواری‌هایی كه حفظ راكورد گریم (شمایل ظاهری) برای بازیگران سریال‌های تاریخی به وجود می‌آورد، خاطرنشان كرد: حفظ گریم در سریال مختارنامه برایم خیلی مشكل‌ساز بود. اول گفتند به دلیل كار طولانی در این سریال، اگر ریش بلند بگذارم خودم راحت‌تر هستم. من هم كه فكر می‌كردم كارم 5- 6 ماهه در این سریال به پایان می‌رسد، پذیرفتم، ریش بگذارم. اما پس از 6 ماه من تنها چند پلان در این سریال بازی كرده بودم و ریش بلندی كه گذاشته بودم باعث شد كه كارهای بسیاری را از دست بدهم چرا كه همه از من می‌خواستند، ریشم را بزنم.!

وی ادامه داد: سرانجام مجبور شدم پیش آقای میرباقری بروم و به ایشان بگویم. من سوپراستار كه نیستم. اجازه دهید، در تعطیلی‌های سریال «مختارنامه»، كارهای دیگر انجام دهم. ایشان هم لطف كردند و گفتند با مسوولان گریم ـ آقای ولدبیگی ـ صحبت كن، اگر مشكلی نداشت، من هم قبول می‌كنم.

هژیر آزاد گفت: بسیاری از بازیگران همانند من چنین كاری كردند و بسیاری هم نه. به هر حال شكل ریش و خطهایی كه گذاشته بودند برایم در بیرون نیز مشكل ساز بود و باعث شده بود جلب توجه كنم.

كاظم هژیرآزاد، در پاسخ به این پرسش ایسنا كه تا چه مدت دیگر با سریال «مختارنامه» همكاری خواهد داشت، گفت: نمی‌دانم تا چه مدت دیگر با این سریال همكاری خواهم داشت چرا كه فیلمنامه را كامل نخوانده‌ام و تنها سیناپس‌های آن را مطالعه كرده‌ام. اما ظاهرا تا پایان كار این اشقیا، در پروژه حضور خواهند داشت و چون من یكی از اشقیا هستم احتمال دارد تا پایان حضور داشته باشم.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره ایفای نقش‌های منفی و تبعات آن برای بازیگران، گفت: معمولا سوپراستارها و كسانی كه شهرت، محبوبیت و چهره‌ای دارند دوست دارند كه همیشه مورد توجه باشند. اما برای من چه فرقی می‌كند كه چه نقشی بازی كنیم؟! من به این فكر می‌كنم كه كار كنم و آینده خانواده‌ام را تامین كنم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش ایسنا كه آیا مشكلات پیش آمده در پرداخت دستمزد برخی بازیگران شامل حاوی او نیز شده است، متذكر شد: پروژه‌های بزرگ معمولا به هنگام تغییرات مدیریتی، دچار چنین وقفه‌هایی در پرداخت می‌شود. مختارنامه نیز در مقاطعی با چنین مشكلی روبه‌رو شد ولی مشكلات حل شد.

منبع: ایسنا


لینک:

مختارنامه" به ورامین می‌رود

«تاریخ اسلام به روایت سینما»

همكاری «مختارنامه» با دیگر تولیدات سینمایی و تلویزیونی

«مختارنامه» دوباره جلوی دوربین رفت

گزارش پشت صحنه‌ مختارنامه به كارگردانی میرباقری

گزارش تصویری پشت صحنه سریال مختارنامه