تبیان، دستیار زندگی
امروز برای شما یک یشنهاد ویژه داریم. اگر تصمیم دارید به مناطق شمالی کشور سفر کنید، به جای اینکه خود را درگیر هوای گرم و شرجی سواحل دریای خزر کنید، راهی سوادکوه شوید و درهوای خنک و دلکش این ناحیه مناظر بکر و فرح بخش را تجربه کنید. اگر مثل ما شانس با شما یا
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رویای مه آلود «آبشار ورسک» تا «سد سنبل رود» + عکس

امروز برای شما یک پیشنهاد ویژه داریم. اگر تصمیم دارید به مناطق شمالی کشور سفر کنید، به جای اینکه خود را درگیر هوای گرم و شرجی سواحل دریای خزر کنید، راهی سوادکوه شوید و درهوای خنک و دلکش این ناحیه مناظر بکر و فرح بخش را تجربه کنید. اگر مثل ما شانس با شما یار باشد و باران هم بزند و هوا مه آلود باشد که یک اتفاق نادر را تجربه می کنید و در تابستان آب و هوای متفاوتی را هم تجربه می کنید.

علیرضا عابدینی- بخش گردشگری تبیان



بعد از گذر از فیروزکوه و رسیدن به گردنه «گدوک» می توانید ابرها را در اطراف خودتان ببینید. رویا نیست و شما ابرها را می بینید که از کنار شما حرکت می کنند و شما احساس می کنید بر آنها سوار شده اید. بایستید، هم چند عکس یادگاری بگیرید و هم خودتان را به مهمانی آش دوغ دعوت کنید و طعم خوش آش دوغ های خوشمزه آنجا را بچشید. کمی که رانندگی کنید به روستای زیبای ورسک می رسید. جایی که یک جاده فرعی از کنار جاده اصلی جدا می شود و پس از مسیرکوتاهی شما را به پل ورسک می رساند. در زیر پل ورسک ، تنگه ورسک قرار دارد که آب در کف تنگه جاری است. اگر در هوای مه آلود و خنک مسیر آب را دنبال کنید ، ابتدا به یک آبشار کوچک و بعد از آن به آبشار اصلی می رسید. جایی که آب از بالا روی سرتان می ریزد و قطرات آب شما را خیس آب می کند. موقعیت آبشار و واقع شدن آن در داخل تنگه ای که دو طرف آن را دیواره های بلند فراگرفته اند، شدیدا برزیبایی آن می افزاید و شما را مجذوب می کند.
راهمان را به طرف زیرآب و شیرگاه ادامه می دهیم . پس از رسیدن به میدان شیرگاه ، حدودا هشت کیلومتر که رانندگی کنید ، به منطقه تفرجگاهی «سد سنبل رود» می رسید. جایی که بر روی رودخانه سد زده اند تا هم تفرجگاه مردم باشد و هم آبهای منطقه را جمع آوری کنند.مساحت کل منطقه 40 هکتار است که 15 هکتارآن زیر آب می باشد و بقیه به صورت پارک جنگلی می باشد. طول تاج سد نیز سه کیلومتر است که مکان مناسبی برای پیاده روی و لذت بردن از فضای سد می باشد.
در کنار سد ، امکانات تفریحی از قبیل قایق پدالی و موتوری فراهم است. همچنین امکانات رفاهی از قبیل فروشگاه مواد خوراکی، آلاچیق ، سرویس بهداشتی، قهوه خانه و سه واحد سوئیت ساخته شده از چوب جنگلی نیز برای گردشگران تدارک دیده شده است.
جالب است بدانید که اینجا یکی از لوکیشن های تصویربرداری سریال پایتخت بوده و تابلوی بنری با مضمون «محل فیلم برداری سریال پایتخت» در کنار سد دیده می شود.

آبشار ورسک، سد سنبل رود، آبشار ورسک، سد سنبل رود، آبشار ورسک، سد سنبل رود، آبشار ورسک، سد سنبل رود، آبشار ورسک، سد سنبل رود، آبشار ورسک، سد سنبل رود، آبشار ورسک، سد سنبل رود، آبشار ورسک، سد سنبل رود، آبشار ورسک، سد سنبل رود، آبشار ورسک، سد سنبل رود، آبشار ورسک، سد سنبل رود، آبشار ورسک، سد سنبل رود، آبشار ورسک، سد سنبل رود، آبشار ورسک، سد سنبل رود، آبشار ورسک، سد سنبل رود، آبشار ورسک، سد سنبل رود، آبشار ورسک، سد سنبل رود، آبشار ورسک، سد سنبل رود، آبشار ورسک، سد سنبل رود، آبشار ورسک، سد سنبل رود، آبشار ورسک، سد سنبل رود،