تبیان، دستیار زندگی
سیروس میمنت، بازیگر باتجربه کرمانشاهی، استاد ایفای نقش های مکمل جذاب مثبت و منفی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کمدی وودی آلن را دوست دارم

سیروس میمنت، بازیگر باتجربه کرمانشاهی، استاد ایفای نقش‌های مکمل جذاب مثبت و منفی است.

بخش سینما وتلویزیون تبیان

title

او ضمن توانایی حضور در کارهای درام در سریال‌های طنز هم حضور موفقی داشته است. میمنت دستی هم در نویسندگی دارد و کارهایی نظیر فوتبالی‌ها و زیر آسمان شهر 4 را نوشته است.

او در این سال‌ها با کارگردان‌هایی مثل مسعود جعفری جوزانی، سیروس مقدم، فرزاد موتمن، محمدرضا هنرمند و رضا عطاران همکاری کرده است.

چاردیواری، بیمار استاندارد، خروس، ایران‌برگر، شیوع، من یک مستاجرم و جعبه موسیقی ازجمله کارهای مهم کارنامه بازیگری میمنت محسوب می‌شود.

با او گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که می‌خوانید:

بازیگر طنازی نیستند، اما در سریال‌های طنز زیادی مثل خروس و متهم گریخت بازی کرده‌اید. آیا به بازی طنز علاقه دارید؟

به طنز بی‌علاقه نیستم، اما پیشنهادات کاری بیشتر در حوزه سریال‌های طنز و کمدی بوده است. اگر بنا به انتخاب بین کار جدی و کمدی باشد، نقش جدی را انتخاب می‌کنم. متاسفانه در کارهای طنز مدتی است که خلاقیت و نوآوری کمرنگ شده است.

به نظر می‌رسد در سریال‌های کمدی حضور شما بیشتر ایجاد موقعیت طنز می‌کند؟

من به کمدی موقعیت علاقه دارم و زیاد به کمدی کلامی و این که بخواهید به هروسیله‌ای مخاطب را بخندانید، اعتقاد ندارم.

به سبک کدام بازیگر در کمدی علاقه دارید؟

وودی آلن جنس طنز و کمدی موقعیتی که ایجاد می‌کند بی‌نظیر است و به بازیش علاقه دارم. در میان بازیگران ایرانی، سبک و جنس بازی رضا عطاران را قبول دارم.

به کدام یک از نقش‌هایی که در سریال‌های عطاران بازی کرده‌اید علاقه بیشتری دارید؟

در متهم گریخت نقش عبدالله آب دوغ را بازی کردم که برایم خیلی جذاب بود. در سریال‌ها کمتر پیش می‌آید شخصیت منفی، موقعیت کمدی به وجود بیاورد، اما عبدالله آب دوغ و حضورش چنین شرایطی را فراهم آورده بود.

با اصغر فرهادی هم در چند سریال سابقه همکاری دارید... .

بله، در سریال‌های سر به راه، داستان یک شهر، یادداشت‌های کودکی و من یک مستاجرم که فرهادی نویسنده یا کارگردان بود با او همکاری داشتم.

پیش‌بینی می‌کردید اصغر فرهادی سال‌ها بعد بتواند اسکار و جایزه نخل طلای کن را به دست بیاورد؟

پیش‌بینی می‌کردم کارگردان موفقی بشود، اما به این حد موفقیتش را حدس نمی‌زدم. فرهادی راهش را به درستی طی کرد. اولین کار اصغر فرهادی سریال چند قسمتی «چشم به راه» بود که هر قسمت سریال داستان مجزایی داشت و موقعی که برای بار اول متن نوشته اصغر فرهادی را خواندم به سعید آقاخانی که اوهم در این کار مشارکت داشت گفتم متن فوق‌العاده است و به نظرم فرهادی خیلی راحت می‌نویسد.

با سیروس مقدم هم در چند سریال سابقه همکاری خوبی داشتید... .

برای آخرین بار در سریال میکائیل با مقدم همکاری داشتم. سیروس مقدم هم کارگردان توانایی است و ضمن داشتن آرامش می‌داند درصحنه چه چیزی از بازیگرش می‌خواهد. نکته قابل اشاره دیگر درباره توانایی‌های سیروس مقدم شناختش از مدیوم تلویزیون و سریال‌سازی است که از دیگران متمایزش می‌کند و سبک خاص خودش را دارد.

با چه کارگردان‌هایی معمولا راحت‌تر کار می‌کنید؟

با خیلی از کارگردان‌های صاحب سبک تلویزیونی همکاری داشته‌ام، اما کار کردن با رضا عطاران و سعید آقاخانی که تجربه بازیگری دارند، راحت‌تر است. کارگردان‌های که سریال‌های موفق می‌سازند می‌دانند از بازیگرانش چگونه بازی مورد نظرشان را بگیرند.

عید امسال هم در سریال متفاوت بیمار استاندارد درنقش یک پدر بی‌خیال با سعید آقاخانی همکاری کردید؟

نقش این پدر هم برایم جالب و خاص بود. پدری خونسرد و بی‌خیال که با وجود مشکل مهم در زندگی خانوادگی و بیماری برادرزاده‌اش به جای این که موقعی که به تهران می‌آید به فکر حل مشکلات باشد، ترجیح می‌دهد برود و تهرانگردی کند.

بیشتر علاقه دارید چه نقش‌هایی را بازی کنید؟

مطمئن باشید همه بازیگران دوست دارند نقش‌های نو و خاص بازی کنند. نقشی که رنگ، بو و هویت و کنش در درام استان داشته باشد. من هم دوست دارم چنین نقش‌هایی را بازی کنم. نقش باید چیزهایی داشته باشد که من بازیگر را درگیر خودش کند.

در چند سریال از لهجه هم استفاده درستی انجام دادید. چقدر به استفاده از لهجه در بازی‌هایتان اعتقاد دارید؟

استفاده از لهجه تا جایی که به کیفیت و بهتر شدن نقش کمک کند را دوست دارم. در چند کارم از لهجه کرمانشاهی استفاده کرده‌ام، اما به استفاده زیاد از لهجه اعتقادی ندارم.

با کدامیک از بازیگرانی که در این سال‌ها کار کرده‌اید راحت‌تر بوده‌اید و بده و بستان‌های بازیگری انجام داده‌اید؟

با اغلب بزرگان با سابقه بازیگری همکاری داشته‌ام. بازی در کنار سعید آقاخانی و رضا عطاران واقعا لذتبخش و مفرح است. با سعید آقاخانی علاوه بر تجربه بازیگری، تجربه نوشتن متن فیلمنامه هم دارم و همدیگر را خیلی خوب می‌شناسیم و با او همبازی بودن فوق‌العاده راحت و خوب است.

در ایران برگر نقش یک کارگردان را بازی کردید....

بله، کار کردن با کارگردان با کلاسی مثل مسعود جوزانی لذتبخش است و البته قرار بود نقش این کارگردان را خودشان بازی کند، اما منصرف شدند و من این فرصت را پیدا کردم که با ایشان همکاری کنم.


منبع:جام جم آنلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .