تبیان، دستیار زندگی
شبکه سوم سیما در سال های اخیر به عنوان بهترین شبکه تلویزیونی در جلب توجه مخاطب چه از نظر تعداد بیننده و چه از نظر کیفیت برنامه ها شناخته شده است. این شبکه از شنبه 20 آذرماه و رأس ساعت 20 سریال « شهرکی ها» را به روی آنتن می برد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بنفشه خواه: در « شهرکی ها» آس و پاس می شوم

شبکه سوم سیما در سال های اخیر به عنوان بهترین شبکه تلویزیونی در جلب توجه مخاطب چه از نظر تعداد بیننده و چه از نظر کیفیت برنامه ها شناخته شده است. این شبکه از شنبه 20 آذرماه و رأس ساعت 20 سریال « شهرکی ها» را به روی آنتن می برد.

بخش سینما وتلویزیون تبیان
title

مجموعه تلویزیونی« شهرکی ها» به تهیه کنندگی فرید شب خیز و کارگردانی علی شب خیز شامل سریال 70 قسمتی است که هرشب به مدت 30 دقیقه لبخند را بر چهره بینندگان می نشاند. جمعی از بازیگران جوان و بعضاً کمدین از جمله بیژن بنفشه خواه، روشنک عجمیان، عباس جمشیدی، سوسن پرور، نگین معتضدی، علی موسویان، ماهان عبدی، ثمیلا شفیعی و امیر کربلایی در این مجموعه حضور دارند.

مجموعه تلویزیونی « شهرکی ها» چه داستانی را دنبال می کند؟

« شهرکی ها» داستان یک تهیه کننده تلویزیونی است که دچار مشکلات زیادی می شود. او ورشکست و آس و پاس شده و به بن بست رسیده است.

بیژن بنفشه خواه در این سریال چه نقشی دارد؟

من نقش« بهرام گردآوری» یا همان تهیه کننده بخت برگشته را بازی می کنم که در هَچل بی پولی گرفتار شده و عوامل برنامه نیز از او شکایت ها کرده اند.

بهرام به چه دلیلی در این هَچل گرفتار شده است؟

سه عامل باعث گرفتاری های پی در پی آقای« گردآوری» شدند، یکی تأخیر سازمان صدا و سیما در پرداخت پول ساخت سریال. دوم اینکه کار تولید تلویزیونی او موفق نبوده و سوم وجود مدیر تولیدی نالایق و کارنابلد است. همه این ها دست به دست هم دادند تا بدبیاری ها پشت سرهم برای این تهیه کننده ردیف بشوند.

کاری هم از دست آقا بهرام تهیه کننده برمی آید؟

نه ، آقای «گردآوری» برای فرار از این تنگنای مالی در صدد است طرح جدیدی را نوشته و به سازمان ارائه دهد و پول این طرح جدید را گرفته و زخم های زندگی اش بزند. البته در این میان اتومبیل شخصی خود را هم می فروشد ولی مشکلات با فروش خودرو هم مرتفع نمی شود.

مضمون سریال با این اوصاف که اشاره کردید، به نوعی طنزتلخ است؟

سریال « شهرکی ها» مضمونی اجتماعی و طنزگونه دارد و مشکلات را در قالب طنز بیان می کند. البته انتقادات ریزی هم به برخی از امور اجتماعی می کند. در هر قسمت اتفاق تازه ای می افتد و فلاش بک هایی از نحوه آشنایی او با دختری که بعدها به ازدواج ختم شد، رابطه اش با دوستان، چگونگی ورود او با بازار کار و بسیاری دیگر در این سریال تعریف شده است.

دیگر عوامل سریال که با شما تعامل دارند چه کسانی هستند؟

روشنک عجمیان نقش همسر مرا بازی می کند. ماهان عبدی هم پسر 20 ساله من است که شدیداً به اینترنت و فضای مجازی اعتیاد دارد. علی موسویان به همراه همسرش نگین معتضدی و دخترش ثمیلا شفیعی دوستان خانوادگی ما هستند. آن مدیر تولید کارنابلد هم امیر کربلایی است که از دوستان صمیمی و قدیمی آقای گردآوری محسوب می شود. همچنین سوسن پرور نقش خواهر من را بازی می کند که دکتر دامپزشک است و نقش شوهر او را عباس جمشیدی بازی می کند.

به نظر شما این سریال می تواند نظر مثبت مخاطب را جلب کند؟

سه ماه است که مقابل دوربین شهرکی ها هستم. متن و سناریوی سریال را نمی گویم عالی است ولی معتقدم خوب است. همچنین کار و هماهنگی فرید و علی شب خیز نیز در کسوت تهیه کنندگی و کارگردانی بسیار خوب است. در نهایت بواسطه طنزگونه بودن مضمون آن امیدوارم که مورد پسند و خوشآیند مردم قرار گیرد.

سخن پایانی بیژن بنفشه خواه؟

انتقادی از رسانه ملی دارم این است که نباید آنونس تبلیغاتی سریالی مانند شهرکی ها را از یک هفته قبل از پخش آن آغاز کند چرا که خیلی دیر است و خیلی از هموطنان به موقع از پخش سریال مطلع نمی شوند. چه بهتر است که از یکی دو ماه قبل پخش، تبلیغ سریال انجام شود تا بینندگان تلویزیون هم به نوعی منتظر پخش آن شوند.


منبع: جام جم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .