تبیان، دستیار زندگی
ماه رمضان امسال هم همچون سالهای گذشته سریالهای تلویزیونی شبكه های مختلف مهمان خانه های مردم هستند و چهره های آشنایی ایفاگر نقش در این سریالها. یكی از این چهره ها سروش صحت است كه در سریال «زیرزمین» در نقش «صمد» ظاهر شده است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هم بازیگری را دوست دارم، هم نویسندگی را

ماه رمضان امسال هم همچون سالهای گذشته سریالهای تلویزیونی شبكه های مختلف مهمان خانه های مردم هستند و چهره های آشنایی ایفاگر نقش در این سریالها.

یكی از این چهره ها سروش صحت است كه در سریال «زیرزمین» در نقش «صمد» ظاهر شده است. سروش صحت قبل از این در فیلمهای سینمایی «شراره»، «نان و عشق و موتور هزار» « گاوخونی » و «تقاطع» ایفای نقش كرده بود و البته او را در سریالهایی مثل، «داستان یك شهر»، «كاكتوس»، «رسم عاشقی» و مجموعه های طنز شبانه مهران مدیری و... با عنوان بازیگر و نویسنده دیده بودیم.

فرصتی كوتاه دست داد تا در گپی كوتاه از مجموعه «زیرزمین» و آخرین نقشی كه ایفا كرده، بیشتر بدانیم.

***

به عنوان اولین سؤال از او می پرسمدر چه شرایطی این نقش را قبول كردهكه در جوابم می گوید: «این دومین باری است كه با علیرضا افخمی و گروه خوبش كار می كنم. تجربه قبلی ام بسیار لذت بخش بود و چون زمینه ذهنی مثبتی از كاركردن با این تیم داشتم، پیشنهاد كار را قبول كردم. به خصوص به خاطر حضور بازیگران توانایی كه در این سریال ایفای نقش می كنند.با خانم رهنما هم كه نقش مقابل من بودند هم تجربه كار داشتم، بالاخره همه چیز آماده بود تا این نقش را قبول كنم».

می پرسمكار كردن در سریالهای روتین شبانه آن هم سریالهای مناسبتی چه ویژگی هایی دارد؛ می گوید: «این نوع كارها سختی ها و استرسهای خاص خودشان را دارند و باید در زمان مشخص و محدودی ضبط شده و به پخش برسند. ولی برنامه ریزی اصولی و منسجم می تواند از استرسهای موجود كم كند. كارهای شبانه مخاطب بیشتری دارند، چون بیننده ها هر شب كار را دنبال می كنند و البته بخشی از سختی كار بر می گردد به جلب كردن نظر مردم كه بسیار سخت است»

از صحت می خواهم كهاز حال و هوای نقشی كه ایفا می كند، بیشتر بگوید: «صمد پسر صاحبخانه ای است كه خانواده فرج مدتی را در آنجا قرار است ساكن شوند. در بدو آشنایی با خانواده تازه وارد صمد، به قولی عاشق دختر جوان خانواده می شود و ادامه ماجرا... كه نباید داستان را بیشتر از این لو بدهم. بهتر است ادامه این ماجرا را در قسمت های آینده ببینید».

وقتی می پرسمفكر می كنید آدمهای «زیرزمین» ما به ازای خارجی دارند؛ با خنده ای كوتاه می گوید: «البته من تا به حال با قشر كلاهبردار خیلی معاشرت نداشته ام، ولی... به هر حال این یك قصه است كه می تواند در واقعیت هم وجود داشته باشد!».

سروش صحت در كارهای زیادی نویسنده هم بوده. می پرسم به عنوان یك نویسنده داستان را چقدر قبول دارید، می گوید: «من داستانهایی را كه دیالوگهای زیاد و بازیگران متفاوت دارند، خیلی می پسندم و این كار هم این ویژگی ها را دارد»

می پرسم «نوشتن را بیشتر دوست دارید یا بازیگری» را كه با تأكید می گوید: «من هر دو كار را در كنار هم دوست دارم. هر كدام لذت و سختی های خاص خودش را دارد، ولی برایم كسب تجربه خیلی مهم است».

در تمام مدتی كه با او صحبت می كنم، مسؤول هماهنگی سریال مدام او را صدا می زند و سروش صحت هم مجبور است برای ادامه كار آماده شود، با او خداحافظی می كنم.

منبع: انتخاب

لینک:

مروری بر سریالهای ماه مبارک رمضان

نگاهی به تصویر ماه رمضان در سینما

نگاهی به کیفیت سریالهای ویژه ماه رمضان

مینا لاكانی: پس از سال‌ها نقش منفی بازی می‌كنم

متن «صاحبدلان» مرا به بازی كشاند

خداحافظی مشایخی و سلام باران كوثری