تبیان، دستیار زندگی
انتقام خون شهیدان کربلا  در "مختار نامه" با آغاز فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" در تابستان سال آینده ، زندگی مختاربن ابوعبیده ثقفی در قالب یک سریال به کارگردانی داوود میرباقری به تصویر کشید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داوود میرباقری قیام مختار ثقفی را به تصویر می کشد

انتقام خون شهیدان کربلا  در "مختار نامه"

با آغاز فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" در تابستان سال آینده ، زندگی مختاربن ابوعبیده ثقفی در قالب یک سریال به کارگردانی داوود میرباقری به تصویر کشیده می شود. "مختارنامه" داستان مقطعی از زندگی مختار است که در عاشورا به دلیل حضور در زندان ، موفق به همراهی امام حسین (ع) و یارانش نمی شود ؛ اما مدتی پس از آزادی از زندان ، با متحد کردن شیعیان ، قیام علیه حکومت یزید را آغاز می کند و با شعار "یالثارات الحسین (ع)" به خونخواهی امام حسین (ع) و شهدای کربلا ، از قاتلان دشت کربلا انتقام می گیرد و در نهایت نیز به پیروزی می رسد.

فیلمنامه اولیه این مجموعه 10 سال پیش توسط " محمد ابراهیم سلطانی فر"  نوشته شد و در فاصله فروردین تا مهر امسال طی 3 نوبت توسط حسن میرباقری ، محمد بیرانوند و داوود میرباقری بازنویسی شد . این مجموعه در حال حاضر شامل 5 دفتر و هر دفتر نیز شامل 4 قصه است که برخی از قصه ها در 2 قسمت روایت خواهد شد . پیش تولید مجموعه "مختارنامه" از دیماه امسال در مرکز سیما فیلم آغاز شده و در حال حاضر با انتخاب برخی عوامل اصلی ، مراحل مختلف برنامه ریزی، تولید و یافتن لوکیشن های آن به طور همزمان ادامه دارد. " مختار نامه " که ششمین سریال داوود میرباقری است ، به شیوه 35 میلی متری طی یک سال در تهران ، شوشتر ، کاشان ، آبادان و شهرهای دیگر فیلمبرداری می شود و به منظور تسریع در پخش نیز به صورت همزمان تدوین خواهد شد.

گفتنی است ، بیش از 140 بازیگر ایفای نقشهای این سریال را به عهده خواهند داشت که در حال حاضر رایزنی درباره انتخاب آنها ادامه دارد.