تبیان، دستیار زندگی
در حالی که کمتر از یک هفته از عرضه فیلم سینمایی «فروشنده» در شبکه نمایش خانگی می گذرد، این فیلم در بسیاری از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان به شکل غیر قانونی به روی آنتن رفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پای «فروشنده» هم به شبکه‌های ماهواره‌‌ای باز شد!

در حالی که کمتر از یک هفته از عرضه فیلم سینمایی «فروشنده» در شبکه نمایش خانگی می‌گذرد، این فیلم در بسیاری از شبکه های ماهواره‌ای فارسی زبان به شکل غیر قانونی به روی آنتن رفت.

بخش سینما وتلویزیون تبیان

title

به نظر می‌رسد تهیه‌کنندگان و ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیر مجاز آثار سینمایی، همچنان راه حلی برای برای جلوگیری از پخش غیر قانونی فیلم‌های سینمای ایران از شبکه‌های ماهواره‌ای ندارند و اقدام قضایی خاصی هم در این زمینه انجام نشده است.

«ابد و یک روز» و «فروشنده» دو فیلم اجتماعی هستند که امسال با فروش بسیار بالایی مواجه شدند. «ابد و یک روز» سعید روستایی که به عنوان یکی از فیلم‌های اکران نوروز به روی پرده رفت، در نهایت بیش از یازده میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش کرد و تا اوایل پاییز امسال، لقب پر فروش ترین فیلم اجتماعی امسال را به خود اختصاص داده بود.

اما با آغاز اکران فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی از دهم شهریور ماه ، این فیلم بعد از گذشت نزدیک به ۱۱ هفته اکران گسترده، توانست به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران تبدیل شود و میزان درآمد خود از گیشه را به ۱۶ میلیارد تومان برساند.

این دو فیلم در حالی به اکران گسترده خود پایان دادند که پخش کننده ویدیویی آنها امید بسیاری به فروش این دو فیلم در شبکه نمایش خانگی داشت. اما با ورود «ابد و یک روز» به شبکه ویدیویی، بلافاصله بسیاری از سایت های غیر مجاز، این فیلم را برای دانلود عرضه کردند و اولین فیلم سعید روستایی به طور گسترده از شبکه‌های ماهواره‌ای به روی آنتن رفت.

اما گویا بعد از «ابد و یک روز»، گردانندگان شبکه‌های ماهواره‌ای حساب ویژه‌ای روی «فروشنده» اصغر فرهادی باز کرده‌اند و در کمتر از یک هفته بعد از ورود این فیلم در شبکه نمایش خانگی، شبکه‌های ماهواره‌ای به پخش غیر قانونی این فیلم روی آورده‌اند.

این سوال بار دیگر مطرح است که وقتی پخش تیزرهای فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای باعث برخورد قاطع قوه قضاییه و مسئولان سینمایی می‌شود، چرا در برابر ضایع شدن حق سازندگان فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای عملا هیچ اقدامی صورت نمی‌گیردو فیلم‌های ایرانی بعد از ورود به شبکه نمایش خانگی بلافاصله از شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای پخش می‌شوند؟


منبع: جام جم آنلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .