تبیان، دستیار زندگی
سینماپرس: فیلم اولی های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نشان دادند که کارگردانان فیلم اولی هم می توانند جوایز مهم ترین جشنواره سینمایی کشور را از آن خود کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باز هم فیلم اولی‌ها در جشنواره فجر می‌درخشند؟

فیلم اولی‌های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نشان دادند که کارگردانان فیلم اولی هم می‌توانند جوایز مهم‌ترین جشنواره سینمایی کشور را از آن خود کند.

بخش سینما و تلویزیون تبیان
title

فیلم اولی های سی و چهارمین جشنواره  فیلم فجر نشان دادند که کارگردانان فیلم اولی هم می توانند جوایز مهمترین جشنواره سینمایی کشور را از آن خود کند، جشنواره ای که بسیاری از فیلمسازان به خصوص فیلم اولی ها برای حضور در آن لحظه شماری می کنند.

در این گزارش نگاهی داریم به فیلم اولی های سی و پنجمین جشنواره فیلم  فجر.

جشنواره فیلم فجر و ماجرای «بیست و یک روز بعد»ش!

«بیست و یک روز بعد» اولین اثر سیدمحمدرضا خردمندان و تهیه کنندگی باشگاه فیلم سوره حوزه هنری است که در این دوره از جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد.

ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، مهدی قربانی، جلال فاطمی، رضا استادی، سینا رازانی و حسین شریفی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان «بیست و یک روز بعد» آمده است: «همیشه همینجوریه! آخرین بار هوا ابر شد. باد گرفت. درختا داشتن از جا کنده می شدن. اونقدر بارون شدید شد که سیل شهرو گرفته بود. پرنده ها دور و بر لونه هاشون جیغ می کشیدن. یکی از بچه ها قسم می خورد خودش دیده خورشید یکی دوبار نورش کم و زیاد شده ...!».

جشنواره امسال مهمان «چهل مروارید» خواهد بود

»چهل مروارید» به کارگردانی مشترک هادی حاجتمند و علی سلیمانی با موضوع شهادت ۱۷۵ غواص هم از جمله آثاری است که در جشنواره امسال اکران خواهد شد.

برزو ارجمند، ماه چهره خلیلی، کاوه سماک باشی، رحیم نوروزی، محمد عفراوی، محمد دلگشا، محمد رضا اربابی، مصطفی نصیری، علی عبادی، لویک زاکاریان، هاشم مسعودی و مرضیه شاملو از جمله بازیگران این فیلم به شمار می روند.

«چهل مروارید» با موضوع شهدای غواص مفقودالاثر داستان گروهی از غواصان شهید را تداعی می‌کند که در این داستان یونس به‌ عنوان فرمانده گردان غواصان ۳ شب قبل از عملیات در پی حفر تونل مفقودالاثر می‌شود و پس از ۳۰ سال اطلاعاتی مبنی بر زنده ‌بودن یونس به‌دست می‌آید که در زمان جنگ بواسطه خواهرش با دشمن همکاری کرده است. معاون یونس (وحید) به عنوان تنها کسی که شهادت وی را تایید کرده مجبور است برای روشن شدن حقیقت با مسئول پرونده همراه شود و اسرار آن شب را فاش کند تا اینکه ...

«انزوا» و جشنواره فیلم فجر

«انزوا» اولین فیلم مرتضی علی عباس میرزایی و به تهیه کنندگی پیمان جغفری هم یکی از گزینه های جشنواره فیلم امسال خواهد بود.

بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، لیندا کیانی، شقایق فراهانی،  همایون ارشادی، سیامک صفری، علی استادی، مهران  رجبی، امید روحانی، وحید نفر و نادر فلاح در اولین ساخته این کارگردان مقابل دوربین رفته اند.

این فیلم یک اثر زنانه است با ساختار متفاوتی است که ۳۴ شخصیت داستان های فرعی آن را شکل می دهند.

داستان جشنواره فیلم فجر و «ساعت ۵ عصر»

«ساعت ۵ عصر» اولین ساخته بلند مهران مدیری به تهیه کنندگی سامان مقدم است که حاشیه های زیادی را برای دریافت پروانه ساخت به دنبال داشت.

در این فیلم سیامک انصاری ایفاگر نقش اصلی است و به گفته مهران مدیری مابقی بازیگران از مردم هستند.

داستان فیلم از ۷ صبح تا ۵ بعدازظهر یک فرد را در تهران روایت می‌کند که آن روز آخرین فرصت آن فرد است که باید کاری را انجام دهد. فیلم مثل گلوله برفی است که هرچه جلوتر می رود بزرگتر می شود و ریتم مدام تندتر می شود و دیوانه وار بودن ماجرا بزرگتر و موضوع عظیم تر می شود.

جشنواره فیلم فجر به «بن بست وثوق» می‌رسد!

«بن بست وثوق «ساخته حمید کاویانی و تهیه کنندگی امین تارخ است که به احتمال زیاد در جشنواره فیلم فجر اکران خواهد شد.

جمشید مشایخی، مهدی پاکدل و هومن برق نورد از جمله بازیگران این فیلم به شمار می روند.

«بی نامی» جشنواره فیلم فجر سی و پنجم

«بی نامی» ساخته علیرضا صمدی و به تهیه کنندگی مجید رضابالا از دیگر فیلم اولی های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به شمار می رود.

قصه این فیلم  نیز در مورد یک بازیگر تئاتر و نقش های او روی صحنه ی تئاتر است که  میان انتخاب گذشته وآینده مانده است.

باران کوثری، حسن معجونی، پوریا رحیمی سام، هوشنگ قوانلو، شهروز دل افکار، مهتاب ثروتی، علی باقری، رضا افشار، محمود نظرعلیان و راضیه احسان‌زاده بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

«مرداد» را در جشنواره فیلم فجر تماشا کنید

«مرداد» ساخته بهمن کامیار و تهیه‌کنندگی آن را محمود فلاح نیز از دیگر فیلم اولی های جشنواره فیلم فجر است.

رعنا آزادی ور، محمدرضا فروتن، بهنوش بختیاری، اندیشــه فولادوند، بابک بهشــاد، مهتــاب کرامتی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه فیلم «مرداد» آمده است: چه مردادی شود بهمن کنار تو ، من از غوغای ابر و آسمان می فهمم اینجایی....

«مادری» رقیه توکلی برای جشنواره فیلم فجر!

«مادری» اولین ساخته رقیه توکلی به تهیه کنندگی سیاوش حقیقی است که مراحل فنی را پشت سر گذاشته و برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده است.

نازنین بیاتی، هانیه توسلی، هومن سیدی، ملیسا ذاکری،‌ مریم بوبانی، آنا زارع، سجاد اسماعیلی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان «مادری» درباره زندگی دو خواهر است که به تنهایی در شهر یزد با یکدیگر زندگی می‌کنند؛ با این تفاوت که یکی عشق‌ خود را رها کرده و دیگر عشقش او را رها کرده است. آن‌ها یک تنه روبروی مشکلات و مسائلی که سر راه دارند، ایستادگی می‌کنند و حرکتی رو به جلو دارند تا اینکه.... .

«ایتالیا ایتالیا» در راه جشنواره فیلم فجر

«ایتالیا ایتالیا» اولین تجربه کارگردانی سینمایی کاوه صباغ زاده تهیه کنندگی پدرش، مهدی صباغ زاده است که در جشنواره امسال اکران خواهد شد.

حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی حسینی، رضا سخایی، همایون ارشادی، جهانگیر میرشکاری، ناصر سجادی حسینی، دانش اقباشاوی و فائزه علوی، آنامهر اخلاقی، آرش مرشد، علی ملاقلی پور، حسن زاهدی، علی جناب، درنا مدنی، پریناز کنگاوری، آیدا اورنگ، ناصر مقدس، مهدی فهیمی و سپیده راستی فر به ایفای نقش می پردازند.

در خلاصه فیلم «ایتالیا ایتالیا» داستان آمده: من دوستت دارم و این به تو هیچ ربطی نداره… .

جاده جشنواره فیلم فجر باریک می شود!

«جاده باریک میشود» ساخته مصطفی تقی زاده و تهیه کنندگی کامران مجیدی هم از دیگر آثار فیلم اولی جشنواره امسال به شمار می رود.

بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، شهرام حقیقت دوست، بهاره کیان افشار، آناهیتا درگاهی، امیرعلی نبویان، علیرضا استادی، و حسین مهری در اولین اثر مصطفی تقی زاده به ایفای نقش پرداخته اند.

«جاده باریک می شود» از مضمونی اجتماعی برخوردار است و داستان آن در فضایی شهری روایت می شود.

«خرگیوش» به جشنواره فیلم فجر می رود

«خرگیوش»  با عنوان قبلی «شیب» اولین فیلم بلند سینمایی مانی باغبانی و تهیه کنندگی حبیب اسماعیلی  است که این روزها آخرین مراحل ساخت موسیقی خود را پشت سر گذاشته و برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده می شود.

بابک حمیدیان،سیامک انصاری،جواد عزتی،مینا ساداتی،همایون ارشادی،امید روحانی،ملیکا شریفی نیا و مانیا علیخانی در این فیلم جلوی دوربین رفته اند.

این فیلم یک فیلم کمدی- اجتماعی است که در خلاصه داستان آن آمده است، این شبی که می‌گم شب نیست رو بذار…


فلورا سام به جشنواره فیلم فجر «نیمکت» هدیه داد!

«نیمکت» فلورا سام به تهیه کنندگی ابراهیم اصغری نیز از دیگر آثار این دوره از جشنواره فیلم فجر به شمار می رود.

شقایق فراهانی، ماه چهره خلیلی، امین زندگانی، سام نوری، سیاوش طهمورث، افسر اسدی، شیوا خسرومهر، مریم کاویانی، نرگس محمدی و محمدرضا شریفی نیا در این اثر به ایفای نقش پرداخته اند.

این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و داستان زندگی نویسنده ای را روایت می کند که در حین نوشتن آخرین رمان خود پرده از حقایق زندگی اش برداشته می شود

«ویلایی ها» به جشنواره فیلم فجر می روند

فیلم دفاع مقدسی «ویلایی ها» ساخته منیره قیدی و تهیه کنندگی سعید ملکان در جشنواره امسال اکران خواهد شد.

طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، علی شادمان و ثریا قاسمی در این فیلم بازی کرده اند.

جشنواره فیلم فجر دارای «دریاچه ماهی» می شود!

«دریاچه ماهی» ساخته مریم دوستی و به تهیه کنندگی سعید سعدی نیز از دیگر آثار دفاع مقدسی این دوره از جشنواره فیلم فجر است.

نادر فلاح، ستاره اسکندری، افشین هاشمی، حدیثه تهرانی، صحرا اسدالهی، لاله اسکندری، حسین باشه آهنگر و مجتبی پیرزاده در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«دریاچه ماهی» روایتی متفاوت از شهدای بر جای مانده کانال ماهی است.

«نفس های آرام» هاشمی طبا برای جشنواره امسال!

«نفس های آرام» میثم هاشمی طبا و تهیه کنندگی علی مصفا هم از دیگر فیلم اولی های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر است.

کوروش تهامی، همایون ارشادی، محمود پاک نیت، جعفر دهقان، لیلا بلوکات، آوا دارویت، شهرام عبدلی، فرحناز منافی ظاهر، محمود زمردیان، شهربانو موسوی، محمد فرزانه، حسین الماسی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:محیا و رضا زوج جوانی در استانه ازدواج  هستند.رضا مهندس معمار است و محیا شاگرد و نامزد او است.حادثه ای برای محیا اتفاق می افتد که مسیر زندگی هر دوی انها را تغییر می کند.

«نرگس مست» جشنواره فجر را نگاه کنید

«نرگس مست» ساخته جلال الدین دری از دیگر  آثار این دوره از جشنواره فیلم فجر است.

سعید پورصمیمی، سیامک صفری، رضا فیاضی، هومن برق نورد، متین ستوده، بهنام قربانی، امیرحسین مدرس، مهدی پاکدل و میترا حجار در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان یک سازنده قدیمی تار است که در خانه اش با گروه جوانی که تمرین موسیقی می کنند، مراوده دارد. او در فضای ذهنی خودش اساتید موسیقی ایران را گاه به جای آن ها تصور می کند و ما ترانه های ماندگار فارسی را از آن اساتید می شنویم.

«رقص پا»ی مزدک میرعابدینی برای جشنواره فیلم فجر!

«رقص پا» اولین ساخته مزدک میرعابدینی و تهیه کنندگی محمد احمدی است که به احتمال زیاد در جشنواره فیلم فجر امسال اکران خواهد شد.

مزدک میرعابدینی، ندا صارمی منفرد، حمیدرضا پگاه، افسر اسدی، نگار عابدی، نقی سیف جمالی، محمود نظرعلیان، مهری سادات آل آقا، سعید بحرالعلومی، سیامک اشعریون، عباس احمدی مطلق، سعید آرمند، احمد خیرآبادی، واهیک خچومیان، محمد فیروز شیبانی، محمد علی نوروش و ... از جمله بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان «رقص پا» آمده است: محمد علی وندی بازیگر، فیلمساز و معلم تاتر، ناامید از مهاجرت به زادگاهش تهران بازگشته تا به همراه همسرش میترا صدری، نقاش، زندگی تازه ای را شروع کنند اما جستجو برای پیدا کردن خانه ای مناسب و کنجی آرام غیر ممکن به نظر می رسد. کودکی در راه است.

داستان «آپاندیس» و جشنواره فیلم فجر!

اولین فیلم بلند سینمایی حسین نمازی فیلمساز شناخته شده عرصه فیلم کوتاه با عنوان «آپاندیس»نیز این روزها آخرین مراحل فنی خود برای نمایش در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را پشت سر میگذراند.

آنا نعمتی، امیرعلی دانایی، رضا اکبرپور، پردیس منوچهری، مرجان مومنی، محمدعلی کیانی، جمشید بهادری، مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، محسن میری، پگاه پور ضرابیان، علی مهربانی، اشکان نجاتی، بهرام نوری، سحر مهرانی، صحرا اسداللهی، حمیرا مهدوی، شیوا سرمست، نیوشا عبدالرحیمی با حضور سیمون سیمونیان از جمله بازیگران این فیلم به شمار می روند.

«آپاندیس» دارای قصه بسیار دراماتیکی است و یک اتفاق و تصمیم بسیار ساده داستان اصلی این فیلم را رقم می‌زند به گونه‌ای که این تصمیم در ادامه تبدیل به یک بحران می‌شود. هر کسی با تماشای گره اصلی «آپاندیس» با خود می‌گوید که من هم قبلا این کار را کرده‌ام و یا این موضوع برای یکی از بستگانم پیش آمده است.

«کوپال» در راه جشنواره فیلم فجر!

«کوپال» ساخته کاظم ملایی هم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اکران خواهد شد.

لوون هفتوان، نازنین فراهانی، پوریا رحیمی سام، حسین شمس آبادی، وهان سلیم زاده، مجتبی علیزاده، حسین غایبی شباهنگ از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«کوپال» روایتگر قصه‌ یک شکارچی و تاکسیدرمیست به نام دکتر احمد کوپال است که روز آخر سال با یک چالش جدی در زندگی‌اش مواجه می‌شود. در این فیلم بازیگرانی چون لون هفتوان، نازنین فراهانی، پوریا رحیمی سام، حسین شمس آبادی، وهان سلیم زاده، مجتبی علیزاده، حسین غایبی و… به ایفای نقش پرداخته اند.


منبع: نسیم


این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .