تبیان، دستیار زندگی
نسخه ی سوم پایتخت تمام شد . نسخه ای که اگر از سری دوم بهتر نبوده باشد ، کمتر نبوده است. پایتخت تمام شد و حالا همان هایی که موافق ساخت سری بعد آن نیستند از همین حالا منتظر اخبار ساخت سری بعد هستند
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مجتبی شاعری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای پایتخت 4


نسخه ی سوم پایتخت تمام شد . نسخه ای که اگر از سری دوم بهتر نبوده باشد ، کمتر نبوده است.

برای پایتخت 4

پایتخت تمام شد و حالا همان هایی که موافق ساخت سری بعد آن نیستند از همین حالا منتظر اخبار ساخت سری بعد هستند.

حالا دیگر هیچ سریالی نمی تواند  با این پایتخت و خاطراتی که در این چند سال ساخته است برابری کند . پایتخت رفت به کلکسیون ماندگاری خاطره بازی ها . شد پز آن هایی که پایتخت را دیده اند و نوروزهایی که به مدد همین پایتخت بقیه ی خاطراتشان هم با آن زنده می ماند .

پایتخت نمونه ی بهترین کار سرگرم کننده ای است که یک جامعه شناسی خودمانی هم محسوب می شود . پشت سرهم صفحه گذاشتن هایمان . پنهان کاری ها و دروغ گفتن ها و اسم گذاشتن های مصلحتی به این فقره عادت ها . پایتخت جامعه شناسی خودمانی بود از مردمی که با وجود برخی خلق های معمول ، مهر ورزیدن را هم بلدند و در میان کودکی هایی که حفظ کرده اند ، آشتی خصلت مرسومشان است .

پایتخت نمونه ی بهترین کار سرگرم کننده ای است که یک جامعه شناسی خودمانی هم محسوب می شود . پشت سرهم صفحه گذاشتن هایمان . پنهان کاری ها و دروغ گفتن ها و اسم گذاشتن های مصلحتی به این فقره عادت ها . پایتخت جامعه شناسی خودمانی بود از مردمی که با وجود برخی خلق های معمول ، مهر ورزیدن را هم بلدند و در میان کودکی هایی که حفظ کرده اند ، آشتی خصلت مرسومشان است

اصلا برگ برنده ی پایتخت نقی و ارسطو و عمو پنجعلی نیست . بازی ملموس و شیرین و نمکی و همه طعم های خواستنی بازی گرانش نیست . پایتخت چون زندگی مارا به خود ما طوری نشان می دهد که بهمان بر نمی خورد،  این همه طرفدار پیدا کرده .

کسانی که شما و بنده می شناسیم و با تلویزیون قهرند هم آن را نگاه می کردند و برای تک تک آدمی های پایتخت دلشان تنگ می شود . هنر پایتخت نشینان هم این بود که برای هر گروهی ، با هر سواد و خواسته ای چیزهایی داشت که بهانه ی این دل تنگی بشود و همه بخواهند که این پایتخت هم مثل کلاه قرمزی بشود سریال هر ساله ی تلویزیون .

برای پایتخت 4

مردم دوست دارند که با نقی و ارسطو پیر بشوند . دوست دارند که مثلا اگر حالا جوانند،  بازهم ده سال بعد سارا و نیکا اگر بزرگ می شوند عمو پنجعلی هنوز زنده باشد و خیال کند که لیلایش کنارش است .

دوست دارند که باز هم خلق و خوی خودشان را در قهر و آشتی های ارسطو ونقی ببینند و یاد بگیرند که حسود نباشند

تا سال ها بعد این پایتخت می شود معیار بقیه ی سریال هایی که ساخته خواهند شد . مثل تاثیری که کارهای مهران مدیری و یا رضا عطاران در تلویزیون و داوری های مردم داشته است .

عده ای معتقدند که پایتخت باید همین جا تمام شود . باید تمام شود و خاطره ی خوش این چند سال را حفظ کند . این مطلب را  در محفل های عمومی مردم می شود شنید . هرچند که بسیاری از عوامل پایتخت نیز به این نکته اعتقاد دارند  . شاید تکرار جندباره ی پایتخت نوعی دم دستی کردن تکنیک ها و تیپ هایی باشد که همه ی نمک و شیرینی شان به گزیده بودن است .

در این میان گروهی هم هستند که ادامه ی ساخت نسخه های پایتخت را اشتباه نمی دانند . مثل اتفاقی که برای کلاه قرمزی افتاده است .

مجتبی شاعری

بخش سینما و تلویزیون تبیان


مطالب مرتبط:

دوباره نوروز ، دوباره پایتخت 

انسان ها مهم تر از شهرها هستند

نگاهی متفاوت به مجموعه های نوروزی