تبیان، دستیار زندگی
3 پیش بینی برای گیشه ی سال آینده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

3 پیش بینی برای گیشه‌ی سال آینده

گیشه سینما

جشنواره‌ی فیلم فجر سپری شد، حال این پرسش مطرح است که با توجه به فیلم‌های به نمایش درآمده، وضعیت گیشه‌ی سال آینده سینمای ایران چگونه خواهد بود؟

در ادامه خبرنگار بخش سینمایی ایسنا،نظر 3 فعال عرصه‌ی سینما را پرسید و این سوال را در روزهای آینده از دیگر صاحب‌نظران هم خواهد پرسید.

سال پرباری خواهیم داشت اگر ...

یک پخش کننده‌ی سینما درباره‌ی فیلم‌های جشنواره‌ی فجر و وضع سینمای ایران در سال آینده گفت: امسال فیلم‌های اجتماعی بیشتر و آثار طنز کمتر در جشنواره حضور دارند اما کیفیت فیلم‌ها رشد داشته و اگر پردیس‌های سینمایی جدید افتتاح شوند سال پرباری خواهیم داشت.

حبیب اسماعیلی مدیر پخش شرکت «رسانه‌ی فیلمسازان» در گفت‌و‌گویی با ایسنا درخصوص پیش‌بینی خود از وضع سینمای ایران در سال 95 اظهار کرد: با وجود اینکه هر سال رقم فروش سینما بالاتر می‌رود‌، اما همچنان تعداد مخاطبان ما از سال‌های دهه هفتاد کمتر است، اگر در سال آینده پردیس‌های سینمایی جدید افتتاح شوند و دسترسی مخاطبان به سالن‌های نمایش بیشتر شود، قطعاً اتفاق خوبی خواهد افتاد و سال پرباری را شاهد خواهیم بود.

این تهیه‌کننده و پخش‌کننده‌ی سینما ادامه داد: با توجه به فیلم‌هایی که در جشنواره حضور دارند و همین‌طور فیلم‌هایی به هر دلیل در جشنواره نیستند، خوراک سینمای ایران برای سال آینده بد نیست. هرچند فیلم‌های امسال بیشتر اجتماعی‌ و کمتر طنز هستند و از این بابت کمی یکنواخت به نظر می‌رسند، اما با توجه به اینکه همه فیلم‌ها سعی کرده‌اند از بازیگران شناخته‌شده استفاده کنند و ساختار خوبی داشته باشند‌، شاهد رشد کیفی فیلم‌ها هستیم.

مدیر پخش شرکت رسانه‌ی فیلمسازان همچنین درباره‌ی فیلم‌هایی که این شرکت در دست پخش دارد نیز اظهار کرد: فیلم «من سالوادور نیستم» بعد از جشنواره فجر در اوایل اسفندماه، در تهران و شهرستان‌ها به نمایش درخواهد آمد و فیلم‌های «سه بیگانه»، «مرگ ماهی»، «دزد و پری» و«ناردون» نیز قرارداد پخش دارند که در سال آینده با توجه به شرایط پخش خواهند شد. از فیلم‌های حاضر در جشنواره نیز با چند فیلم مذاکراتی داشته‌ایم اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

اگر شورای صنفی نمایش، درست برنامه ریزی بکند

تهیه‌کننده‌ی «هفت ماهگی» گفت: برنامه‌ریزی درست اکران، حمایت نهادها از سینما و تأسیس سالن‌های جدید، سینمای ایران را در سال 95 موفق‌تر از امسال خواهد کرد.

منصور لشگری قوچانی درباره‌ی پیش بینی خود از وضع سینمای ایران در سال 95 به ایسنا مطرح کرد: اگر شورای صنفی نمایش، برنامه‌ریزی درستی کند، سال آینده بهتر از امسال خواهد بود. در دی ماه که ماه مرده اکران است، شاهد بودیم که حتی بدون حمایت صدا و سیما و شهرداری موفق‌تر از سال قبل بودیم.

این تهیه‌کننده‌ی سینما با بیان اینکه مردم سینمای ایران را دوست دارند اما به سینما رفتن عادت نکرده‌اند، اظهار کرد: درصد زیادی از مخاطبان از روش‌های غیرقانونی مثل ماهواره، کپی‌های غیرمجاز و دانلود از اینترنت فیلم‌ها را تماشا می‌کنند. اگر تعداد سینماها بیشتر شود و مردم دسترسی بهتری به سینما داشته باشند بیشتر به تماشای فیلم‌ها می‌روند.

او با تأکید بر اینکه نهادهایی از قبیل صداوسیما‌، مخابرات و شهرداری قانوناً موظف به حمایت از فرهنگ و محصولات فرهنگی هستند اظهار کرد: حمایت این نهادها صدقه دادن به سینما نیست بلکه وظیفه‌ی آنهاست و این عامل دیگری است که می‌تواند به رونق سینما در سال آینده کمک کند.

تهیه‌کننده‌ی «عصر یخبندان» که امسال با فیلم «هفت ماهگی» در بخش سودای سیمرغ سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، درباره این فیلم نیز گفت: متأسفانه «هفت ماهگی» دچار ممیزی بی‌منطقی شد اما به دلیل قولی که به جشنواره داده بودیم این ممیزی را پذیرفتیم، ولی بعد از جشنواره از طریق شورای پروانه نمایش این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم فیلم کامل‌تری اکران کنیم. این فیلم، هم تلنگری به خانواده‌هاست و هم فیلم سرگرم کننده‌ای است که می‌تواند مخاطبان را راضی کند.

لشگری همچنین درباره‌ی فیلم‌هایی که در جشنواره امسال نظر او را جلب کرده‌اند گفت: از بین چند فیلمی که دیدم، «بادیگارد» را بیش از همه دوست داشتم و به ابراهیم حاتمی‌کیا تبریک می‌گویم؛ معتقدم سینمای ایران به چنین فیلم‌هایی نیاز دارد.

علی سرتیپی درباره پیش‌بینی خود از سینمای ایران در سال 95 اظهار کرد: به قول معروف سالی که نکوست از بهارش پیداست؛ با توجه به استقبال گرم مردم از فیلم‌های حاضر در سی‌وچهارمین جشنواره‌ی فیلم فجر و همین‌طور فیلم‌هایی که خارج از جشنواره وجود دارند، تصور من این است که مجموع فروش ما در سال 95 بالاتر از 70 میلیارد تومان باشد و حتی بتوانیم به رقم 100 میلیارد برسیم.

این تهیه کننده‌ی سینما با بیان اینکه امسال فیلم‌های شاخص زیادی در جشنواره حضور دارند گفت: فیلم‌هایی نظیر «ابد و یک روز»، «بادیگارد»، «لانتوری»، «بارکد»، «سیانور» و «رسوایی2» از جمله فیلم‌هایی هستند که به نظر می‌رسد بتوانند در گیشه موفق باشند. از طرف دیگر هرچند در جشنواره امسال آثار کمدی کمتر حضور دارند، اما بیرون از جشنواره فیلم‌هایی مثل «دراکولا»ی رضا عطاران هست که می‌تواند فروش خوبی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت فیلمیران افزود: امسال فیلم‌های خوب و مردم پسند زیادی در جشنواره حضور دارند و اگر اتفاق عجیبی نیفتد و تبلیغات کافی نیز به فیلم‌ها اختصاص داده شود و همچنین دولت و شهرداری و صداوسیما هم از سینما حمایت کنند، دست کم از نظر آمار و ارقام، بهترین سال سینمای ایران را خواهیم داشت.

انتهای پیام


ISNA News Feed

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .