تبیان، دستیار زندگی
پنجشنبه گذشته پرستو صالحی مهمان برنامه ماه عسل بود و پشت صحنه تلخی از زندگی اش را روایت کرد که شاید برای خیلی ها دور از ذهن بود؛ چراکه تصوری که از یک چهره معروف به ویژه بازیگران وجود دارد زندگی بی دغدغه و آرامی است که هیچ سختی به آن راه ندارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پشت صحنه زندگی پرستو صالحی در قاب ماه عسل 

پنجشنبه گذشته پرستو صالحی مهمان برنامه ماه عسل بود و پشت صحنه تلخی از زندگی اش را روایت کرد که شاید برای خیلی ها دور از ذهن بود؛ چراکه تصوری که از یک چهره معروف به ویژه بازیگران وجود دارد زندگی بی دغدغه و آرامی است که هیچ سختی به آن راه ندارد.

زهرا فرآورده- بخش سینما وتلویزیون تبیان
ماه عسل

زندگی سلبریتی ها همیشه جذابیت های زیادی برای مخاطب داشته و معمولا هم هرچه به حاشیه نزدیک تر شده شدت بیشتری گرفته. در این بین زندگی شخصی بازیگران و اتفاقات روزمره شان بیشتر مرکز توجه بوده و گاهی کوچکترین و حتی بی اهمیت ترین اتفاق خصوصی یک بازیگر به جنجالی تبدیل شده که آقا یا خانم بازیگر را وادار به تأیید، تکذیب و یا پاسخگویی کرده است.
اخبار ازدواج و طلاق، زندگی مرفه و بی دغدغه و... از موضوعاتی است که در مورد بازیگران و اهالی سینما بیشتر مورد توجه بوده و برای اغلب مردم تصور یک زندگی سخت در مورد بازیگران دور از ذهن است؛ اما پرستو صالحی که با بازی در سریال زیر آسمان شهر به شهرت رسید با حضور در برنامه ماه عسل پشت صحنه ای از زندگی اش را روایت کرد که کاملا متفاوت از این تصور بود. 
پرستو صالحی و بردارش ابتدا از روزهای خوش زندگی گفتند و اتفاقی که یکباره تمام خوشی های زندگی‌شان را با خودش برد؛ اعتیاد پدرش که در 8 سالگی او شروع شد و مسیر زندگی شان را تغییر داد: پرستو صالحی گفت:« در دوران دبستان 11 مدرسه عوض کردم. حتی غیبت‌های فراوانی در حضور از مدرسه داشتم. پدرم در خیلی از مواقع پشیمون میشد. همه خانواده تلاش برای ترک اعتیاد پدرم کردند. کم کم با توجه به وضع مالی مجبور به فروختن خانه شدیم. حتی سرکار نمیرفتند تا اینکه اخراج شدند و به خاطر همین مشکلات، رفتار پدرم خیلی تغییر کرد.
ماجرا ادامه داشت تا اینکه پدر ارتشی درس خوانده من یک تاکسی نارنجی گرفت. یک روز اومد جلوی در مدرسه دنبالم به خاطر اینکه دوستانم متوجه نشوند پدرم معتاد است بهش گفتم برو اومدم خونه دیدم مامانم گفت چرا سوار نشدی از اون موقع اومده داره گریه میکنه و به خاطر همین موضوع دو ماه برای ترک اعتیاد به بیمارستان رفت.
امیر در دوران دبیرستان بود به نقاشی ساختمان رفت مادرم تولیدی کار میکرد. زمانی که پدرم از بیمارستان برگشت همه چیز خوب بود تا اینکه دوباره شروع کرد. 
یک روزی به همراه دوستم برای امتحانش رفتم مامانم گفت نرو وقتی برگشتم دیدم عمه ام در خونه را باز کرد و تو حیاط قطره های خون ریخته بود مامانم خونه نبود پدرم خوابیده بود رفتم بیدارش کردم گفتم مامان کجاست  مادرم مثل بوکسور هایی که صورتش داغون میشه شده بود و بعد از این ماجرا که  سال 75 بود پدرم به مدت 13 سال رفت.
در این مدت که من بازیگر شدم، یک بار جلوی برج میلاد پدرم را از دور دیدم اما خودم را پنهان کردم. 
سیزده سال به واسطه عمه‌هایم از پدرم با خبر بودیم تا اینکه زنگ زدن گفتند پدرم جواب نمیده. و وقتی به پدرم رسیدیم که فوت کرده بود. آن زمان از خدا خواستم کاش یک بار دیگر فرصت بهم بده تا من به پدرم دوباره فرصت بدم اما اینطور نشد...»

سلبریتی ها هم مشکل دارند

شاید حضور پرستو صالحی در برنامه ماه عسل بتواند برگ برنده ای برای ماه عسل باشد برای بیشتر دیده شدن، حتی اگر موضوع برنامه اعتیاد باشد. اما اینکه یک چهره شناخته شده حاضر می شود در برنامه ای پر مخاطب پرده از راز زندگی اش بردارد تا بیشتر دیده شود چندان منطقی به نظر نمی رسد

اعتیاد از معضلاتی است که تکرار چندباره اش هم از اهمیتش کم نمی کند چون هم چنان معضل اجتماعی است و زندگی خیلی ها را از مسیر طبیعی خارج می کند. در طول  این سال ها مهمان های زیادی در قاب ماه عسل جا گرفتند که خودشان یا خانواده شان درگیر اعتیاد بودند، اما این تکرار تلخ همچنان یک معضل بزرگ اجتماعی است. پرستو صالحی هم چندین بار تکرار کرد که علت حضورش در برنامه و پرده برداشتن از گذشته تلخ زندگی اش بخاطر اهمیتی است که اعتیاد دارد و اتفاقاتی که با خودش می آورد.
حضور پرستو صالحی در ماه عسل و بی پرده صحبت کردن از زندگی خصوصی و مشکلاتش  بازخوردهای زیادی در بین مردم و رسانه ها داشت: عده ای حضور خانم بازیگر را دلیلی برای دیده شدن و بازگشت به تیتر رسانه ها می دانند و قاب ماه عسل را با مخاطب بالا بهترین فرصت برای دیده شدن بازیگری که مدتی است از بیکاری برخی بازیگران تلویزیون گله‌مند است و این نارضایتی را به شیوه‌های مختلف از جمله مصاحبه‌ با رسانه‌ها و همچنین امضای نامه‌ای خطاب به معاون وقت سیما اعلام کرده است.  
اما نظر اغلب کاربران شبکه های اجتماعی طور دیگری بوده؛ نکته جالب اینکه، اتفاقات اینچنینی معمولا تحت تاثیر هیجانات شبکه های اجتماعی قرار می گیرد و در فضای مجازی حاشیه های زیادی به دنبال دارد اما در مورد پرستو صالحی بیشتر نظرات شکل همدردی و قضاوت نکردن داشت. مروری در کامنت های زیادی که در صفحه پرستو صالحی گذاشته شده نشان از انگشت شماربودن پیامهایی است که حاوی توهین و قضاوت باشد و عده‌ی زیادی خانم بازیگر را بخاطر شجاعت و شهامتی که دربازگو کردن تلخی های زندگی اش داشته ستایش کردند.

همدلی کاربران با پرستو صالحی


*خانم صالحی عزیز این اتفاق برای زندگی هرکسی ممکنه بیفته ولی شجاعت شما رو تحسین می کنم که بدون در نظر گرفتن شرایط خودتت اون رو بازگو کردی شما همچنان از دید ما قابل احترام هستی و تو رو درک می کنم و خدا رو شکر که در اون شرایط شما تونستین این جور شخص موفقی بشین.
*آفرین به شهامتت پرستو جان . امیدوارم زندگی شادی داشته باشی. 
*پرستو خانم، خدا به قلب مهربونتون آرامش وصبر بده و روح پدرتون شاد باشه. شما امشب با این صحبتهایی که کردین حتی اگه یه نفر رو از حرکت به سمت اعتیاد بازداشته باشین پدرتون رو از خودتون راضی کردین و مطمئنا ایشون به دختر نازنین و شجاعی چون شما افتخار می کنن.
*واقعا عالی بود خانوم پرستوی یک چهره سرشناس بیاد جلوی دوربین از مشکل زندگیش بگه با اونهمه محبوبیت درود بر شجاعت شما همه فک میکنن آدمهای معروف مشکل ندارن براتون آرزوی موفقیت و تندرستی دارم.
*عالی بودید. اینکه بدون پرده حرف زدید قابل ستایش بود.
* شهامت میخواد یه بازیگر بیاد تو برنامه ماه عسل و از زندگی شخصیش حرف بزنه..... آفرین به این شهامتتون.
در طول سالهای پخش ماه عسل بارها از سوی احسان علیخانی و عوامل برنامه تأکید شده که مهمانان برنامه از دل مردم جامعه هستند و بنا بر رفتن دنبال چهره های معروف ندارند اما هرازگاهی هم هرچند انگشت شمار به فراخور موضوع چهره های مطرح در برنامه حضور داشتند که توجه و حواشی بیشتری ایجاد کرده است.
شاید حضور پرستو صالحی در برنامه ماه عسل بتواند برگ برنده ای برای ماه عسل باشد برای بیشتر دیده شدن، حتی اگر موضوع برنامه اعتیاد باشد. اما اینکه یک چهره شناخته شده حاضر می شود در برنامه ای پر مخاطب پرده از راز زندگی اش بردارد تا بیشتر دیده شود چندان منطقی به نظر نمی رسد. 
فارغ از نکات مثبت و منفی برنامه «ماه عسل» ، احسان علیخانی بارها در مسیر ده ساله ای که در این برنامه پشت سر گذشته در کنار روایت قصه ها از قضاوت نکردن در مورد دیگران گفته؛ نکته ای که بارها صالحی آن را خطاب به خانواده و مخاطبان تکرار کرد: «نیامدم که بگویم پدرم بد است، آمدم بگویم که اعتیاد پدرم را از من گرفت.»