تبیان، دستیار زندگی
سه قطعه عکس از فرزین ناظم زاده طی چهار ماه گذشته در جشنواره هایی در نروژ، فرانسه و انگلستان حائز مقام شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عکاس ایرانی در سه جشنواره برگزیده شد

سه قطعه عکس از فرزین ناظم زاده طی چهار ماه گذشته در جشنواره هایی در نروژ، فرانسه و انگلستان حائز مقام شدند.

فرزین ناظم زاده

فرزین ناظم زاده، عکاس و طراح درباره حضور عکس هایش در عرصه بین المللی و موفقیت های چند ماه اخیر آنها گفت: عکس «صبح برفی» را به جشنواره عکس ارکتیک نروژ فرستادم که مدال طلای این جشنواره را کسب کرد. این جشنواره زیر نظر فدراسیون بین الملللی هنر عکاسی (فیاپ) و انجمن عکاسی آمریکا برگزار می شود. عکسی با عنوان «تلاش» را هم به جشنواره عکس ردیسایم فرانسه که زیر نظر فدراسیون بین الملللی هنر عکاسی (فیاپ) برگزار می شود ارسال کردم که دیپلم افتخار این جشنواره را دریافت کرد. عکس «ماهیگیران انزلی» هم در جشنواره عکس بریستول انگلستان که زیر نظر فیاپ و انجمن سلطنتی عکاسی انگلستان است، تقدیر شد.

فرزین ناظم زاده

وی درباره این عکس ها و حال و هوای ثبت شدنشان توضیح داد: عکس «صبح برفی» را خیلی دوست دارم و ماجرای ثبت آن این است که سال قبل تنها یک بار در تهران برف بارید. 5 صبح برف بارید و به چند ساعت نکشیده همه چیز آب شد. عکسی که من از این فضا گرفتم یک عکس ساده است. زاویه دوربین از بالا یک نیمکت خالی و ماشینی را که کسی در آن نیست نشان می دهد. رفتگری که با لباس سبز از آنجا عبور می کند به نظر من نشانه ای از زندگی و بهار است. در واقع در این عکس سه عنصر تنهایی را کنار هم چیده ام.

ناظم زاده با اشاره به اینکه این عکس برایش سرشار از حس غربت است، ادامه داد: نشانه های تصویری در یک عکس بسیار مهم است و ارتباط عناصر عکس یک داستان را به وجود می آورد. شخصا از داستان گویی در عکس بسیار لذت می برم.

فرزین ناظم زاده

وی درباره دو عکس دیگر خود که از مجموعه «روایت طناب های قرمز» به جشنواره ها ارسال کرده نیز گفت: من زمستان دو سال پیش حدود 500 عکس از ماهیگیرها در انزلی گرفتم.

وی در پایان عنوان کرد: سوژه من در این عکس ها خود ماهیگیران و تلاش سخت آنها بود و نمی خواستم فرآیند ماهیگیری را نشان دهم بلکه هدفم نشان دادن احساسات ماهیگیران بود.

فرزین ناظم زاده

فرزین ناظم زاده متولد  1341 است و به مدت سی سال است که در کنار طراحی معماری به عکاسی حرفه ای مشغول است و از سال 1392 عضو انجمن ملی عکاسان ایران شده است.

عکس های ناظم زاده در جشنواره های تصویر سال  1392 و 1393  1394 در بخش نگاهی دیگر در میان منتخبان دیده می شود. 


منبع: مهر