تبیان، دستیار زندگی
۳۵ هنرمند نقاش برای ثبت سومین پروژه هنری _ محیط زیستی به بیابان های سمنان می روند تا جانوران بیابانی را با هنر خود ثبت کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ثبت جانوران سمنان توسط نقاشان!

35 هنرمند نقاش برای ثبت سومین پروژه هنری _ محیط زیستی به بیابان های سمنان می روند تا جانوران بیابانی را با هنر خود ثبت کنند.

بخش هنری تبیان
مردم در بیابان

گروه فرهنگی و هنری جان زمین در ادامه فعالیت های گروه هنری «پیله بهشت»، سومین پروژه هنری _محیط زیستی خود را در جهت رشد فرهنگ حفاظت از محیط زیست به رصد گونه های مختلف خزندگان و سایر گونه های بیابانی و محیط زیست شان اختصاص داد.

در این پروژه هنری جمعی از هنرمندان در سفری 4 روزه به پارک ملی توران در استان سمنان محیط زیست و زندگی جانوران وحشی و بیابانی را در قالب هنری روایت خواهند کرد.

در این سفر که مینا محیطیان مدیریت اجرایی آن را به عهده دارد، هنرمندانی چون خسرو سینایی، حسین محجوبی، گیزلا سینایی، بهرام دبیری، رضا کیانیان، تاها بهبهانی، مصطفی دشتی، همایون سلیمی، ناصر پلنگی، بهنام کامرانی، بهداد لاهوتی، طاهره صمدی طاری، سعید احمدزاده، بیتا وکیلی، علی ندایی، محمد حمزه ایی، محمد انصاری، سهیل عاملی، فریده زریو، قدرت الله عاقلی، احمد مرشدلو، فریدون امیدی، حجت امانی، جمشید حقیقت شناس، مهرداد لرپور، شهریار احمدی، امیر اصغرزاده، مونا پاد، سیمین اکرامی، بهناز جلالی، زهرا قیاسی، عسل پیروی، عباس عبداللهی و مهسا زینلی حضور دارند.

بعد از اتمام این سفر که در تاریخ 9 تا 12 شهریور ماه 95 برگزار می شود همانند دو دوره گذشته علاوه بر چاپ کتاب از مجموعه آثار و ساخت فیلم مستند، نمایشگاهی نیز با این موضوع برگزار شود.

گروه هنری پیله بهشت پیش از این در سال 92 پرندگان مهاجر آشوراده را سوژه اصلی هنرمندان تصویرگر قرار داد که با سفر 2 روزه به آشوراده و رصد 140 گونه پرنده مهاجر و بومی نمایشگاهی از مجموعه آثار این هنرمندان در خانه هنرمندان برگزار و کتابی با عنوان «بازگشت پرندگان» منتشر شد.

نمایشگاه بازگشت پرندگان مشتمل بر 43 اثر از 28 گونه از پرندگان مهاجر بود که توسط 25 هنرمند تصویرگر در نخستین دوره تصویرسازی محیط زیست، به تصویر کشیده شد.

این گروه در سال 93 نیز ماهی ها و مرجان های خلیج فارس را موضوع هنرمندان قرار داد و با انتخاب هنرمندانی از سه نسل مختلف و با سفر 4 روزه به جزیره کیش ضمن غواصی و آسیب شناسی اکو سیستم خلیج فارس آثاری را بر بوم نقاشی ثبت کردند. آثار هنرمندان حاضر در این سفر نیز در قالب نمایشگاهی با نام «ماهی و مرجان» در اردیبهشت ماه سال 94 همزمان با روز ملی خلیج فارس در فرهنگسرای نیاوران به نمایش در آمد.

در این نمایشگاه مجموعه 38 اثر درباره ماهیان و مرجان های خلیج با ارائه آثاری از زنده یاد پرویز کلانتری، حسین محجوبی، گیزلا وارگا سینایی، قباد شیوا، بهرام دبیری، حسین ماهر، معصومه مظفری، مینا غازیانی، علی ندایی، علی ذاکری، مهنوش مشیری، فاطمه رادپور، فرشید شیوا، طاهره صمدی طاری، شیما خشخاشی، سعید رفیعی منفرد، وحید چمانی، بیتا وکیلی، امیرنصر کم گویان، بابک رشوند، سعید احمدزاده، مهشید دارابی، گلرخ محتاج الفضل، لیلی رشیدی، مرتضی پورحسینی، علی زعیم، بهناز جلالی، سبا عربشاهی، لیلا سیفی، آرزو و افروز قلی زاده، سمایه شریفی، بهنام کامرانی، الهه محیطیان، نسترن سیف الله زاده، ستاره معتضدی و افشین بختیار به نمایش درآمد.


منبع: ایلنا