تبیان، دستیار زندگی
گالری سبحان، جمعه آینده میزبان آثار نقاشی و طراحی خانم پرستو محقق خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه "در نگاه او"، افتتاح می شود

گالری سبحان، جمعه(12 آذر) میزبان آثار نقاشی و طراحی خانم پرستو محقق خواهد بود.

بخش هنری تبیان

پرستو محقق


پرستو محقق در این نمایشگاه حدود 65 اثر از آخرین تجربیات هنری خود را با مخاطبانش در میان خواهد گذاشت که برخی از آنها طراحی و بیشترشان نقاشی های رنگی هستند.
سبک نقاشی ها نوعی اکسپرسیونیسم است که سوژه تمامی آنها را پرتره هایی از زنان ، در حالت های مختلف تشکیل می دهد. محقق می گوید:
" در زن پرتره ها ، نگرش من به طراحی نوعی بیان اكسپرسیو رومانتیك مشاهده می شود ، دسن های تمام كننده و رها ، در كنار سطوح رنگی انتزاعی ، فضائی مبهم و رومانتیك إیجاد كرده است . خراش های تدوین شده در رنگ های پر كنتراست ، به این فضای بیانی شدت می بحشد . و در نهایت برخورد با سطوح رنگی و نحوه ی قلم زدن حالتی از هست و نیست را به مخاطب القا می كند ."
این نمایشگاه روز جمعه برابر با 12 آذر ماه افتتاح و در تاریخ 19 آذر نیز به اتمام خواهد رسید. پرستو محقق دو فوق لیسانس خود را در رشته نقاشی و ادبیات فارسی گرفته و چند سالی است که به طور جدی به فعالیت هنری مشغول است. وی شرکت در نمایشگاه گروهی طراحی خانه هنرمندان (1393) و همچنین تبادل چاپ دستی  در نگارخانه لاله(1394) را در کارنامه کاری خود دارد و نمایشگاه "نگاه او" اولین تجربه نمایشگاه انفرادی این هنرمند خواهد بود.

در زن پرتره ها ، نگرش من به طراحی نوعی بیان اكسپرسیو رومانتیك مشاهده می شود ، دسن های تمام كننده و رها ، در كنار سطوح رنگی انتزاعی ، فضائی مبهم و رومانتیك إیجاد كرده است .

در بخشی از کاتالوگ نمایشگاه آمده:
"نگاهشان که میکنی خودت را میبینی که درون یكایك آنها تکثیر شده ای.....با دهان همه آنها برای کودکی که با عصاره جان پرورانده ای لالایی خوانده ای.... ترس پشت چشمهاشان را از فراموش شدن زیر آوار روزمره گی زیسته ای.....شبهای انتظارشان را، .....
اما خودت چه؟ کجای هستی ایستاده ای؟....
باید سخت بوده باشد.... این که از ابتدا تاوان رانده شدن آدم از بهشت را پای تو بنویسند و این تقصیر ازلی دایما پلاک اتهام ناگزیرت باشد....سودابه شده ای در به امتحان آتش کشانیدن سیاووش، تهمینه بودی در شب تار سمنگان رستم، همنشین ظلمات چاه بیژن، رابعه ای که کعبه برای طواف به پیشوازت می آید، وفای لیلی داشتی و جفای شیرین....
توی واقعی اما کدامی؟....."

پرستو محقق


علاقمندان به بازدید از این نمایشگاه می توانند در تاریخ 12تا19 آذر ماه همه روزه ساعت 16-20 به گالری سبحان واقع در بزرگراه صدر (شرق)، خروجی کامرانیه، بعد از زیرگذر صدر، جنب دامپزشکی، خیابان عباسی، کوچه پیشتاز، بن بست بعثت، پلاک2 مراجعه کنند.