تبیان، دستیار زندگی
«ایران درودی» از آغاز ساخت موزه اش تا دوماه دیگر خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آرزو دارم خودم تابلوهایم را در موزه نصب کنم

«ایران درودی» از آغاز ساخت موزه اش تا دوماه دیگر خبر داد.

بخش هنری تبیان

ایران درودی

این هنرمند نقاش  درباره ی روند پیگیری ساخت موزه اش اظهار کرد: دو روز پیش، نقشه ی موزه به دستم رسید و فعلا در حال تبادل نظر هستیم تا بتوانیم بهترین و زیباترین موزه را که توسط دکتر درویش طراحی می شود، داشته باشیم. باید ببینیم امکانات مان در ایران برای نورپردازی و سیستم سرمایشی و گرمایشی چطور است و چگونه پیش می رود.

او ادامه داد: امیدوارم طبق زمان بندی انجام شده، تا دوماه دیگر کار ساخت موزه آغاز شود. در این مدت که خبر کلنگ  زدن زمین موزه منتشر شده، انژاس خوبی داشته و واکنش های بسیار مثبتی را از طرف مردم شاهد بوده ام، به طوری که انتظار این حجم از استقبال و پیام تبریک را نداشتم. خوشحالم که این موضوع برای ملت ایران مهم است.

درودی همچنین درباره ی زمان پایان ساخت موزه، گفت: دکتر درویش با پیمانکاری که قبلا هم با او همکاری داشته، باید در زمینه ی زمان پایان ساخت موزه به توافق برسد. با این همه فکر نمی کنم با توجه به مساحت زیربنا که حدود 1800 مترمربع است ساخت آن کمتر از یک سال طول بکشد. فقط دعا می کنم که تا آن موقع زنده بمانم و خودم تابلوهایم را در موزه نصب کنم.

این هنرمند ادامه داد: موزه «ایران درودی» قرار است یک مرکز فرهنگی - هنری غیرانتفاعی و غیردولتی باشد. تابلوهایم 30 سال است که آماده ی نصب در موزه هستند و از همان زمان که بقیه تابلوهایم را از فرانسه برگرداندم، آمادگی کامل داشتم که آن ها را در موزه نصب کنم.

این نقاش همچنین یادآوری کرد: به جز زمین، هزینه ی ساخت موزه برعهده خودم است. ارزش تابلوها هم چند برابر قیمت زمین موزه است.

شهریورماه امسال کلنگ موزه ی «ایران درودی» پس از سال ها انتظار به زمین زده شد. زمین این موزه متعلق به شهرداری است و هزینه ساخت ساختمان موزه را درودی برعهده دارد.

ایران درودی سال 1315 از پدری خراسانی و مادری قفقازی در مشهد متولد شد. وقتی کودک بود، همراه خانواده اش برای زندگی به اروپا سفر کرد، اما با شروع جنگ جهانی دوم دوباره به ایران بازگشت و در تهران ساکن شد.

علاقه درودی به هنر نقاشی از همان دوران کودکی شکل گرفت و او در کنار تحصیل در مدرسه، به کلاس های آزاد طراحی و نقاشی می رفت و سال ها بعد از رشته تهیه کنندگی و کارگردانی برنامه های تلویزیون در نیویورک فارغ التحصیل شد.

آثار او در 200 نمایشگاه گروهی در کشورهای ایران، فرانسه، سوییس، ژاپن، بلژیک، آمریکا، استرالیا، کانادا، آلمان و امارات در معرض دید عموم قرار گرفته است.


منبع: ایسنا