تبیان، دستیار زندگی
امکان سنجی ایجاد نمایشگاه دائمی تولیدات هنری بانوان سیستان و بلوچستان در تهران طی جلسه ای با حضور هنرمندان و مسؤولان در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بررسی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاهی دائمی برای سوزن دوزی های زنان

امکان سنجی ایجاد نمایشگاه دائمی تولیدات هنری بانوان سیستان و بلوچستان در تهران طی جلسه ای با حضور هنرمندان و مسوولان در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بررسی شد.

بخش هنری تبیان
سوزن دوزی

علیرضا بهرمان - رییس پژوهشکده هنرهای ملی (سنتی) پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری - اظهار کرد: هنرهای سنتی و صنایع دستی هر سرزمین در طبیعت، شیوه زندگی، معیشت و فرهنگ مردم آن سرزمین ریشه دارد و به مثابه آینه ای است که تفکرات، زیبایی شناختی و اعتقادات اقوام را در خود متجلی می سازد. از این رو صیانت از هنرهای سنتی و صنایع دستی، صیانت از فرهنگ ملی است.

او بیان کرد: بر بستر این اندیشه و با توجه به ارزش های فرهنگی و هنری متبلور در هنر سوزن دوزی بانوان سیستان و بلوچستان که با وجود اصیل، زیبا و کاربردی بودن مغفول مانده، پژوهشکده هنرهای ملی (سنتی) پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با هدف معرفی شایسته این هنر، به طرح موضوع امکان سنجی تأسیس نمایشگاه دائمی دست دوزهای بانوان این استان در تهران پرداخته است.

بهرمان گفت: این پژوهشکده به همین منظور نسبت به برگزاری جلسه ای با دستور کار بررسی و امکان سنجی تشکیل نمایشگاه و فروشگاه دائمی تولیدات هنری بانوان هنرمند سوزن دوز سنتی سیستان و بلوچستان در تهران اقدام کرد.

به گفته او، در این جلسه که با حضور جمعی از صاحب نظران، مسوولان ذی ربء خیرین استان، ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و ... تشکیل شد، شرکت کنندگان با تأکید بر اهمیت موضوع یادشده از پژوهشگاه خواستند برای پیگیری موضوع تا تحقق این اندیشه و ایجاد نمایشگاه دائمی آثار هنری بانوان هنرمندان سیستان و بلوچستان اقدامات لازم را انجام دهد.

بهرمان افزود: مقرر شد جلسه دیگری در این باره برنامه ریزی و در آن، اقدامات اجرایی شروع شود.


منبع: ایسنا