تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی درباره گواهی کیفیت کارگاهی، گفت: این گواهی نشان می دهد که یک کارگاه فعالیت خوبی دارد و مورد تایید معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گواهی کیفیت کارگاهی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی درباره گواهی کیفیت کارگاهی، گفت: این گواهی نشان می دهد که یک کارگاه فعالیت خوبی دارد و مورد تایید معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور است.

بخش هنری تبیان

نمایشگاه صنایع دستی

فریدون میرزالو درباره این که گواهی کیفیت کارگاهی به چه افرادی تعلق می گیرد؟ توضیح داد: ما در مدت زمانی که فعالیت کردیم به این نتیجه رسیدیم، کارگاه هایی وجود دارند که محصولاتی با کیفیت بالا تولید و با قیمت مناسب عرضه می کنند. تعدادی از این کارگاه ها در سال های گذشته توانستند برای محصولات شان نشان ملی و مهر اصالت دریافت کنند. بعد از بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که وقتی کارگاه هایی وجود دارند که تا این اندازه می توانند آثار خوبی تولید کنند، چرا در این زمینه گواهی دریافت نکنند؟

او ادامه داد: در واقع، کارگاهی که برای دریافت گواهی معرفی می کنیم، نشان دهنده این است که فعالیت خوبی دارد و مورد تایید معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور است.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی اظهار کرد: برای این کار، دستورالعملی تهیه شده است تا از کارگاه ها بازدید شود و پس از آن که وضعیت شان رصد و محرز شد که محصولات با کیفیت و قیمت مناسب تولید می کنند، به آن ها گواهی کیفیت می دهیم و آن ها تحت پوشش برنامه حمایتی معاونت صنایع دستی قرار می گیرند. به این ترتیب، اگر این کارگاه ها به تسهیلات نیاز داشتند، آن ها را در اولویت قرار می دهیم.

به گفته او، تولید انبوه، سفارش پذیری زیاد، عرضه محصول با قیمت مناسب و قابل اعتماد بودن، شرایطی هستند که یک کارگاه باید برای گرفتن گواهی کیفیت داشته باشد.

میرزالو اضافه کرد: در نخستین جشن ملی تولید صنایع دستی از گواهی کیفیت کارگاهی صنایع دستی رونمایی و 11 کارگاه صنایع دستی معرفی شدند. بعد از بازدید از کارگاه ها، گواهی ها به آن ها اهدا می شود. اعتبار این گواهی ها یک ساله است و اگر بعد از مدتی، کیفیت کارگاه ها پایین بیاید، گواهی آن ها تمدید نمی شود.


منبع: ایسنا