تبیان، دستیار زندگی
هیات داوران، مارتن 31 ساله را که به تازگی برنده جایزه 30 هزار پوندی «هپ وورث» شده بود را به خاطر «انعکاس شرایط کنونی جهان» برنده جایزه «ترنز پرایز» 2016 اعلام کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«هلن مارتن» برنده جایزه مجسمه سازی

هیات داوران، مارتن 31 ساله را که به تازگی برنده جایزه 30 هزار پوندی «هپ وورث» شده بود را به خاطر «انژاس شرایط کنونی جهان» برنده جایزه «ترنز پرایز» 2016 اعلام کردند.

بخش هنری تبیان

هلن مارتن

«هلن مارتن» مجسمه ساز بریتانیایی برنده جایزه 25 هزار پوندی «ترنر شد. او همین ماه نیز جایزه «هپ وورث» را ازآن خود کرده بود.

هیات داوران، مارتن 31 ساله را که به تازگی برنده جایزه 30 هزار پوندی «هپ وورث» شده بود را به خاطر «انژاس شرایط کنونی جهان» برنده جایزه «ترنز پرایز» اعلام کردند.

این هنرمند متولد مَکلزفیلد این جایزه 25 هزار پوندی که معادل 37 هزار دلار است را در گالری «تیت بریتین» لندن از دست «بن اوکری» نویسنده دریافت کرد.

هلن مارتن

تنها چند هفته از دریافت جایزه 30 هزار پوندی «هپ وورث» برای هنر مجسمه سازی می گذرد که موفق به دریافت این جایزه شد.

مارتن مجسمه سازی با نبوغ است که آثار مجسمه ای پیچیده اش مورد استقبال فراوان قرار گرفته است. او مجسمه هایش را از ترکیبی از نظم و بی نظمی مواد می سازد و بینندگانش را به کاووش و جستجو در آثارش دعوت می کند گویی باستانشناسی به حفاری برای یافتن اشیاء پنهان می پردازد.

مارتین کرید با اثر «چراغ ها خاموش و روشن می شوند»، مارک والینگر با اثر «بازسازی تظاهرات میدان پارلمان» کریس اوفیلی با اثر «نقاشی هایی ساخته شده از سرگین فیل» برندگان سال های قبلی جایزه معتبر مجسمه سازی «ترنر» بوده اند.


منبع: فارس