تبیان، دستیار زندگی
برق شهر توت فرنگی ها توسط آبمیوه تامین می شود ولی یک روز بر اثر یک طوفان عظیم رودخانه شهر مسدو می شود. اهالی شهر توت فرنگی به دنبال راه چاره ای هستند تا سنگ بزرگی که رودخانه را بسته ،از میان بردارند ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : شکوفه باصری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توت فرنگی کوچولو در جستجوی آب

(نمایش فیلم، زنگ های پرورشی)

توت فرنگی کوچولو در جستجوی آب (نمایش فیلم، زنگ های پرورشی)

نمایش فیلم مناسب یکی از اقداماتی است که معلمان پرورشی در زنگ های پرورشی، برای دانش آموزان انجام می دهند،‌ انتخاب فیلم مناسب برای نمایش دادن به دانش آموزان،‌ یکی از مسائل مهمی است که دبیران محترم پرورشی به آن بسیار توجه می کنند.

در این راستا مرکز یادگیری سایت تبیان،‌ به منظور پر بار کردن زنگ های پرورشی در این بخش اقدام به معرفی فیلم هایی مناسب برای دانش آموزان نموده است.

امید است که این پیشنهادات، مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

توت فرنگی کوچولو در جستجوی آب (نمایش فیلم، زنگ های پرورشی)

نام انیمیشن: توت فرنگی کوچولو در جستجوی آب

کارگردان: کرن هایدن

محصول: کشور کانادا

سال تولید: 2009

مد: 69 دقیقه

مخاطب: کودکان

معرفی:

برق شهر توت فرنگی ها توسط آب میوه تامین می شود ولی یک روز بر اثر یک طوفان عظیم رودخانه شهر مسدود  می شود. اهالی شهر توت فرنگی به دنبال راه چاره ای هستند تا سنگ بزرگی که رودخانه را بسته ،از میان بردارند تا این که ...

این انیمیشن زیبا و دیدنی ،به خوبی" مفهوم حل مسئله و پیدا کردن راه حل برای مشکلات "را به تصویر کشیده است. در نتیجه وقتی که در پی چاره برای مشکلاتمان هستیم نیاز به  فکر کردن داریم  چون اگر بدون اندیشه و تفکربه انجام کاری بپردازیم ممکن است عمل بی فایده انجام دهیم .

از دیگر مضامین جالبی که در این انیمیشن مطرح شده است مفهوم زندگی جمعی، مشارکت و همکاری، تلاش کردن و هم فکری کردن در چاره جویی برای حل مشکلاتمان است.

در واقع توت فرنگی ها کارهایشان را باهم انجام می دهند. در شادی و غم های هم شریک هستند و با هم برای یافتن راه ها یا راه حل  مناسب تلاش می کنند.

در هنگام بروز سختی ها و برای مقابله  با آن به هم فکری پرداخته وسعیشان در این است که قبل از این که فرصت هایشان را ازدست بدهند کاری انجام دهند تا بتوانند چیزهای خوبی که دارند و آن ها را دوست می دارند از دست ندهند.

بنابراین می توان گفت نکته حائز اهمیت دیگری که در این انیمیشن به آن پرداخته شده است "استفاده از فرصت ها و مغتنم شمردن" آن هاست. وقتی که ما از فرصت هایمان استفاده می کنیم سبب می شود که کم تر دچارغفلت شویم و کم تر حسرت بخوریم زیرا می دانیم تمام تلاشمان را برای بهبود وضع موجود انجام داده ایم .

"حسادت نکردن" یکی از زیبا ترین و جالب ترین نکاتی است که در این انیمیشن به نمایش گذاشته شده است.

با توجه به این که شخصیت های اصلی کارتون دختر هستند سعی شده است این نکته زیبای اخلاقی را این گونه به تصویر بکشد که همه افراد نکات مثبت همدیگر را به هم یادآوری می کنند، از موفقیت های همدیگر خوشحال می شوند، هنگامی که فرد از به نتیجه رسیدن نا امید می شود و احساس شکست بر فرد چیره می گردد دوستانش او را تنها نگذاشته و خوبی هایش را به وی متذکر می شوند تا او بداند که تنها نیست و به تلاشش برای رسیدن به موفقیت ادامه دهد.

در نتیجه بدین وسیله  توانسته است مفهوم"دوستی" و ویژگی های دوستان خوب را به کودکان نشان بدهد.

از جالب ترین پیام های انیمیشن توت فرنگی کوچولو در جستجوی آب این است که افراد به خاطر اشتباهاتشان سرزنش نمی شوند و از گروه رانده نمی شوند بلکه این موضوع به خوبی پذیرفته شده است که هر کسی ممکن است اشتباه کند مهم این است که اشتباهاتمان را بپذیریم و سعی کنیم که دیگر آن ها را تکرار نکنیم درحقیقت از آن ها درس بگیریم.


مرکز یادگیری سایت تبیان

تهیه: باصری - تنظیم: داودی