تبیان، دستیار زندگی
شرکت جدول گستر قراردادی با شهرداری بسته تا جدول های شهر را رنگ آمیزی کند. شهرداری در قرارداد بسته شده ذکرکرده است که پس از کنترل ترتیب رنگ آمیزی مبلغ توافق شده را پرداخت کند....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چالش دوم

در گذشته خواندید...

توضیح سوال

شرکت "جدول گستر" قراردادی با شهرداری بسته تا جدول های شهر را رنگ آمیزی کند. شهرداری در قرارداد بسته شده ذکرکرده است که پس از کنترل ترتیب رنگ آمیزی مبلغ توافق شده را پرداخت کند. شرکت جدول گستر تصمیم گرفت برای جلب رضایت شهرداری و در راستای شاد کردن فضای شهر، هم از رنگ های متنوع استفاده کند و هم از قانون شهرداری تبعیت کند. (قانون می گوید که از هر دو جدولِ کنارِ هم، باید یکی به رنگِ روشن باشد و یکی به رنگِ تیره). مامور شهرداری برای کنترل رنگ آمیزی، به صورتِ تصادفی چهار رنگِ کنارِ هم را یادداشت می کند. به این ترتیب که به هر رنگ ِ روشن یک عددِ فرد و به هر رنگِ تیره یک عدد زوج نسبت می دهد (کد هر رنگ بین 1 تا 1000 می باشد). شهرداری از ما می خواهد که برنامه ای برای کنترل این رنگ ها بنویسیم.

ورودی

یک خط که در آن چهار عدد به عنوان کد رنگ های چهار جدول کنار هم داده می شود.

خروجی

اگر رنگ آمیزیِ این چهار جدول طبق قانون بود برنامه خروجی ok را چاپ کند و اگر غیر قانونی بود deny را چاپ کند. (خروجی باید با حروف کوچک باشد)

ورودی و خروجی های نمونه

ورودی نمونه 1

31 66 83 2

خروجی نمونه 1

ok

ورودی نمونه 2

22 42 31 45

خروجی نمونه 2

deny

IF_تمرین کتاب1

برنامه ای بنویسید که یک عدد سه رقمی بگیرد و مشخص کند آن عدد آرمسترانگ می باشد یا خیر؟

IF_تمرین کتاب2

برنامه ای بنویسید که دو عدد چهار رقمی دریافت کند و سپس برای هر عملگر جمع، تفریق، ضرب و تقسیم به ترتیب اعداد 1 تا 4 را دریافت کند و حاصل را محاسبه و نمایش دهد:


بخش پژوهش های دانش آموزی سایت تبیان