تبیان، دستیار زندگی
در این آموزش تعاملی دانش آموزان به خوبی مراحل هضم غذا و گردش آن در دستگاه گوارش آشنا خواهند شد. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستگاه گوارش

در این آموزش تعاملی دانش آموزان به خوبی مراحل هضم غذا و گردش آن در دستگاه گوارش آشنا خواهند شد.

دستگاه گوارش

چکیده:

همان طور که می دانید دستگاه گوارش یکی از دستگاه های فعال در بدن انسان و بعضی از جانداران است. به طور کلی دستگاه گوارش از چهار بخش بلع، گوارش، جذب و دفع تشکیل شده است.

بعد از بلع غذا، مواد غذایی وارد دهان، حلق، مری، معده، روده های كوچك و بزرگ، راست روده می شود که در آخر این مواد غذایی توسط(مخرج) دفع می گردند.

شرح آموزش تعاملی

همان گونه که در تصویر زیر مشاهده می نمایید، نمایی از این آموزش تعاملی را پیش رو داریم که فلش هایی با رنگ های(نارنجی، آبی،سبز و قرمز) روی آن قابل مشاهده هستند که شما می توانید با کلیک بر روی هر یک از این فلش ها روند این آموزش تعاملی را دنبال نمایید.

فلش نارنجی: این فلش مربوط به تایمری می باشد که مشاهده می نمایید و درواقع میزان زمانی که صرف هضم غذا می شود را به نمایش می گذارد.

فلش آبی: همان طور که مشاهده می نمایید نام اعضای گوارشی به ترتیب مشخص شده است، که در این بخش شما می توانید با کلیک بر روی هر کدام از آن ها مرحله هضم غذا در آن قسمت را مشخص و مشاهده نمایید.

فلش سبز و فلش سیاه: با کمک این بخش می توانید ورود مواد غذایی که با دایره های سبز رنگ و آب که با دایره های آبی رنگ مشخص شده است را انتخاب و مشاهده نمایید.

فلش قرمز: با کمک دکمه های این بخش می توانید به مرحله های بعدی و قلبی مراجعه نمایید.

حال توجه شما را به این آموزش تعاملی جلب می نماییم.

جهت دانلود فایل آموزشی کلیک نمایید.

مرکز یادگیری سایت تبیان - تهیه و تنظیم: مریم فروزان کیا