تبیان، دستیار زندگی
یکی از بازی های جالب برای تمرین جمع و تفریق معادله است به صورتی که قسمتی از معادله و یا جواب داده می شود و دانش آموزان باید بقیه قسمت ها را محاسبه کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی جمع و تفریق معادله

بازی جمع و تفریق معادله


یکی از مباحث پر کاربرد در درس ریاضیات مبادله می باشد، در این مبحث ما برای دانش آموزان یک بازی جذاب قرار داده ایم تا در این مبحث به طور کامل مسلط شوند.
این بازی به ٢ صورت اجرا می شود در مدل اول باید دانش آموز جواب صحیح را پیدا کند در مدل دوم  جواب ها نوشته شده و دانش آموز با کلیک کردت روی هر بخش می توانند جواب را مشاهدا کنند.
ابتدا هنگام ورود به بازی توضیحاتی در مورد بازی نوشته شده است. در قسمت پایین صفحه دو قسمت وجود دارد با انتخاب قسمت سمت راست وارد بازی مدل اول می شوید و با انتخاب قسمت سمت چپ بازی وارد قسمت دوم می شوید.
در قسمت اول مدل بازی به این صورت است که به شما قسمتی از معادله داده می شود و در انتها جواب معادله هم داده می شود. دانش آموزان باید محاسبه کنند که ضرب چه عددی در عدد داده شده با سمت دیگر تساوی جمع و یا تفریق شود تا حاصل جواب نمایش داده شده می شود. در قسمت دوم نیز به این صورت است که کل معادله و حتی جواب نوشته شده است، در بالای هر قسمت معادله یک خط وجود دارد دانش آموزان با کلیک کردن روی این خط ها می توانند قسمت ها مختلف را خذف کنند تا خودشان بتوانند آن ها را حدس بزنند.
در گوشه سمت راست بازی سه دایره وجود دارد که به ترتیب از بالا دایره سبز رنگ جواب های درست، دایره نارنجی رنگ مزان دقت شما، و  دایره قرمز تعداد جواب های خطا را نشان می دهند.


برای دانلود فایل آموزشی اینجا کلیک کنید.



مرکز یادگیری سایت تبیان-علی کلوت