تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز انتخاب رشته های با آزمون این دانشگاه از روز یکشنبه 31 مردادماه (دیروز) خبر داد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز انتخاب رشته‌های با آزمون این دانشگاه از روز یکشنبه 31 مردادماه (دیروز) خبر داد.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مجتبی علوی فاضل، با بیان اینکه انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی تا 15 شهریور ادامه دارد، افزود: داوطلبان برای نام‌نویسی در این دوره‌ها باید به پایگاه‌های اینترنتی به نشانی: WWW.AZMOON.ORG یا sanjesh.iau.ac.ir مراجعه کنند.

وی گفت: داوطلبان با استفاده از نمره، رتبه و شناسه‌ای که از طریق سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای انتخاب رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند.

دکتر علوی فاضل، با بیان اینکه هر داوطلب می‌تواند 20 رشته محل انتخاب کند، افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته نیز همزمان با آغاز نام‌نویسی در پایگاه اینترنتی یاد شده منتشر می‌شود. به داوطلبان توصیه می‌شود انتخاب رشته خود را براساس نمره و علاقه‌مندی انجام دهند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هزینه نام‌نویسی در دوره‌های با آزمون 320 هزار ریال است که از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب و از طریق سایت یاد شده قابل پرداخت است. همچنین نتایج نهایی دروه‌های با آزمون در دهه سوم شهریور و از طریق سایت اینترنتی به نشانی:WWW.AZMOON.COM اعلام می‌شود.
دکتر علوی فاضل گفت: ظرفیت پذیرش در دوره‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی حدود 55 هزار نفر است.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

آغاز ثبت نام رشته‌های بدون آزمون نیمسال اول ۹۶-۹۵ دانشگاه آزاد

رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاداسلامی، از آغاز ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون نیمسال اول 95-96 دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
دکتر دانشیان، رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاداسلامی، با اعلام این خبر گفت : کلیه متقاضیان ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از ساعت ۱۶ امروز دوشنبه ۲۵ مردادماه با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی: www.azmoon.org ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی‌های کامل در مورد رشته مورد نظر، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم، بعد از تهیه کارت اعتباری، نسبت به ثبت‌نام در یک رشته / محل اقدام کنند.

رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاداسلامی افزود: داوطلبانی که اقدام به ثبت‌نام در سامانه این مرکز نموده‌اند باید با تهیه یک نسخه چاپی از ثبت‌نام خود پس از ۴۸ ساعت به واحد دانشگاهی مربوط مراجعه کنند. لازم به ذکر است که زمان شروع به تحصیل این دسته از متقاضیان نیمسال اول ۹۶-۹۵ است.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

هیچ تفاوتی بین مدرک با آزمون و بدون آزمون وجود ندارد

دکتر دانشیان، با تاکید بر نبودن هیچ‌گونه تفاوتی میان مدرک فارغ‌التحصیلان رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و حتی عدم درج واژه با آزمون و بدون آزمون در مدرک آنان، گفت: در حال حاضر، بیش از ۹۰ درصد از رشته‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی بدون آزمون است و تنها در مورد تعداد معدودی از رشته / محل‌های مقطع کارشناسی غیر پزشکی و رشته‌های گروه علوم پزشکی، پذیرش به صورت با آزمون صورت می‌پذیرد.
دکتر دانشیان، با بیان اینکه امکان ویرایش اطلاعات پس از ثبت نام قطعی وجود ندارد، اظهار داشت: داوطلبان قبل از ثبت نام در مورد رشته یا واحد دانشگاهی مورد علاقه خود دقت لازم را به عمل آورند؛ چرا که امکان ویرایش اطلاعات پس از ثبت‌نام قطعی وجود ندارد. همچنین داوطلبان در صورت تمایل می‌توانند با تهیه مجدد کارت اعتباری نسبت به ثبت‌نام در رشته یا محل جدید اقدام کنند.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد: اعتبار مدارک تمام وقت و پاره وقت دانشگاه آزاد یکسان است.

دکتر حسین زاده لطفی، گفت: اعتبار مدرک تمام وقت و پاره وقت، هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و تنها در مدرک فارغ‌التحصیلان پاره وقت، واژه پاره وقت ذکر می‌شود.

دکتر حسین زاده لطفی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، در خصوص تفاوت بین نظام تمام وقت و پاره وقت در این دانشگاه، گفت: نظام پاره وقت، این امکان را برای ثبت‌نام کنندگان دارای شرایط ویژه مانند شاغلان، فراهم می‌آورد که با حداقل واحد انتخابی، سنوات بیشتری را به عنوان سنوات مجاز داشته باشند.
وی گفت: اعتبار مدرک تمام وقت و پاره وقت هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد و تنها در مدرک فارغ‌التحصیلان پاره وقت، واژه پاره وقت ذکر می‌شود.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

دکتر حسین زاده لطفی، با بیان اینکه دوره پاره وقت به معنای دوره نیمه حضوری یا غیر حضوری نیست، گفت: تفاوت این دو نظام صرفاً از حیث مقررات آموزشی مربوط به حداقل و حداکثر واحدها و سنوات است.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تغییر نظام از تمام وقت به پاره وقت بلامانع است، ولی از پاره وقت به تمام وقت امکان‌پذیر نیست.

شایان ذکر است که هر داوطلب انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، علاوه بر یک بار انتخاب رشته در نظام تمام وقت، با خرید مجدد کارت اعتباری می‌تواند در دوره پاره وقت نیز حداکثر بیست کد رشته محل را انتخاب کند.

همچنین به گفته دکتر حسین زاده لطفی، داوطلبانی که در آزمون سراسری در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی نیز شرکت کرده‌اند، در دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند با خرید کارت اعتباری، بیست کدرشته محل نیز در این گروه‌های آزمایشی انتخاب کنند.
وی افزود در این گروه‌ها نیز داوطلبان، هم امکان انتخاب رشته تمام وقت و هم پاره وقت را دارند.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت امکان ویرایش انتخاب رشته با آزمون وجود دارد و هر داوطلب بدون پرداخت وجه اضافی می‌تواند بارها انتخاب رشته خود را تا پایان مهلت مقرر ویرایش کند؛ ضمن آنکه معیار برای دانشگاه، آخرین ویرایش داوطلب خواهد بود.

بخش مرکز یادگیری سایت تبیان، تنظیم: نیلوفر یاقوتی