تبیان، دستیار زندگی
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۴ در روز چهارشنبه ۲۸ مرداد ماه خبر داد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

۲۸ مرداد؛ اعلام نتایج آزمون دکتری ۹۴

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۹۴ در روز چهارشنبه ۲۸ مرداد ماه خبر داد.
به گزارش ایرنا، دكتر حسین توکلی با اعلام این خبر گفت: کلیه پذیرفته‌شدگان می‌بایست بر اساس مفاد اطلاعیه‌ای که

تست سنجش جنسی برای شما

همراه فهرست اسامی آنها روی سایت سازمان سنجش آموزش كشور قرار می‌گیرد ضمن مراجعه به پایگاه‌های اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ذیربط و کسب اطلاع از برنامه زمانی اعلام شده مربوط به هر کد رشته محل، در زمان مقرر برای ثبت‌نام و سایر مراحل پذیرش به نشانی مشخص شده مراجعه کنند.

آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۹۴ در ۷ گروه آزمایشی در ۱۵ اسفند ماه ۹۳ برگزار شد. ثبت‌نام در این آزمون در آذر ماه انجام گرفت و در نهایت تعداد ۲۰۱ هزار و ۳۳۵ داوطلب در این آزمون ثبت‌نام کردند.

 

از تعداد ۲۰۱ هزار و ۳۳۵ داوطلب، ۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر زن و ۱۱۳ هزار و ۹۱۵ نفر مرد و به عبارتی ۴۳.۴۲ درصد داوطلبان زن و ۵۶.۵۸ درصد داوطلبان مرد بودند.

این آمار نسبت به سال ۹۳ که تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در آزمون دکتری نیمه‌متمرکز ۲۴۰ هزار و ۳۹۱ نفر بوده است تعداد ۳۹ هزار و ۵۶ نفر کمتر است و در واقع تعداد داوطلبان ۱۶.۲۵ درصد نسبت به سال ۹۳ کاهش یافت.

بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون دكتری سال 94 مربوط به گروه علوم انسانی با ۹۰ هزار و ۸۹۹ داوطلب بود. 28 هزار و ۷۷۰ نفر در گروه علوم پایه، ۴۰ هزار و ۱۸۵ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۷ هزار و ۲۷۳ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۸ هزار و ۷۱۰ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۷ نفر در گروه دامپزشکی و ۱۳ هزار ۴۹۱ نفر نیز در گروه زبان ثبت‌نام کردند.


مرکز یادگیری سایت تبیان

منبع: همشهری آنلاین