تبیان، دستیار زندگی
دكتر حسین توكلی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تشریح جزییات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان كنكور89، گفت: ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان طی روزهای 22 تا 25 شهریور ماه براساس حرف اول نام خانوادگی انجام می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ثبت‌نام پذیرفته ‌شدگان كنكور از دوشنبه آغاز می‌شودآرشیو شد

کنکور

معاون سازمان سنجش:

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان كنكور در دانشگاه‌ها از دوشنبه آغاز می‌شود

ثبت‌نام براساس حرف اول نام خانوادگی انجام می‌شود

معاون سازمان سنجش آموزش كشور از آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری 89 از روز دوشنبه 22 شهریور ماه خبر داد.

دكتر حسین توكلی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تشریح جزییات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان كنكور89، گفت: ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان طی روزهای 22 تا 25 شهریور ماه براساس حرف اول نام خانوادگی انجام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه زمانی ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان براساس حرف اول نام خانوادگی آنان ، اظهاركرد: ثبت‌نام پذیرفته‌شدگانی كه حرف اول خانوادگی آنها از حرف «الف» تا «چ» است روز دوشنبه 22 شهریور، حرف «ح» تا «س» روز سه‌شنبه 23 شهریور، حرف «ش» تا «ك» روز چهارشنبه 24 شهریور و حرف «گ» تا «ی» روز پنجشنبه 25 شهریور ماه انجام می‌شود.

معاون سازمان سنجش افزود: آن دسته از داوطلبانی كه به جای كد رشته قبولی در مقابل اسامی آنها كد 112 درج شده است، در ردیف معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های دانشگاه شاهد قرار گرفته‌اند، بنابراین باید براساس برنامه زمانی اعلام شده كه طی اطلاعیه‌ای در سایت این سازمان درج شده است برای مصاحبه به آدرس محل اعلام شده مراجعه كنند.

حسین توکلی
توكلی در خصوص مدارك مورد نیاز برای ثبت‌نام، گفت: پذیرفته شدگان برای ثبت‌نام باید اصل دیپلم كامل متوسطه یا گواهی آن برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه، اصل مدرك و یا گواهی تحصیلی متوسطه سال ماقبل دیپلم و دوسال ما قبل دیپلم برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه و اصل گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی یا گواهی آن را به همراه داشته باشند.

معاون سازمان سنجش با بیان اینكه پذیرفته‌شدگان باید اصل مدرك دیپلم و یا گواهی دیپلم متوسطه و سال ما قبل دیپلم برای داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه را به همراه داشته باشند، تصریح كرد: با توجه به اینكه معدل كتبی دیپلم داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه كه مدرك خود را در یكی از سال‌های 1384 تا 1388 در رشته‌های ریاضی فیزیك، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی اخذ كرده‌اند، در گزینش علمی به میزان 15 درصد در نمره كل نهایی تاثیر داشته، مقرر شده است، دانشگاهها و موسسات آموزش عالی از ثبت‌نام آن دسته از داوطلبانی كه معدل كتبی دیپلم آنان كمتر از معدل اعلام شده به سازمان سنجش باشد، خودداری كنند.

وی افزود:

بنابراین این دسته از داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی درخواست خود را برای بررسی وضعیت ارسال كنند، البته در درخواست‌های ارسالی، معدل كتبی مندرج در دیپلم و شماره داوطلبی ‌باید قید شود و از آنجایی كه سیستم پاسخگویی به این دسته از داوطلبان منحصراً ازطریق سیستم پاسخگویی اینترنتی انجام می‌شود، باید از هرگونه مراجعه حضوری و یا مكاتبه با این سازمان خودداری شود.

توكلی ادامه داد: پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از كلیه مدارك مورد نیاز ثبت‌نام باید به سایت سازمان سنجش مراجعه كنند.

معاون سازمان سنجش با اشاره به برنامه زمانی پذیرفته‌شدگان هر یك از رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور، گفت: ثبت‌نام كلیه پذیرفته‌شدگان حرف اول نام خانوادگی آنان «الف» تا «ث» 27 شهریور ماه، حرف «ج» تا «ژ» 28 شهریور ماه، حرف «س» تا «ظ» 29 شهریور، حرف «ع» تا «ل» 30 شهریور و «م» تا «ی» 31 شهریور ماه انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

گروه مدرسه اینترنتی سایت تبیان - تنظیم: نسرین صادقی