تبیان، دستیار زندگی
معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور درباره تغییرات کنکور سراسری سال 88 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: بر اساس آنچه اعلام شده، منابع سوالات کنکور 88 تغییرات چندانی نسبت به سال گذشته ندارد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

16 آذر آغاز ثبت نام آزمون سراسری آرشیو شد

آغاز ثبت نام کنکور سراسری

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور درباره تغییرات کنکور سراسری سال 88 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: بر اساس آنچه اعلام شده، منابع سوالات کنکور 88 تغییرات چندانی نسبت به سال گذشته ندارد.

دکتر ابراهیم خدایی، با بیان اینکه ممکن است در نحوه اجرای کنکور سراسری سال 88 در جهت بهبود کیفیت برگزاری آزمون از نظر امنیتی تغییراتی اعمال شود، اظهار کرد: این مباحث شامل موارد امنیتی و افزایش حفاظت از برگزاری آزمون می شود. وی افزود: ضوابط کنکور سراسری سال 88 مشخص شده و تا کنون در این باره اعمال نشده است.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش کشور در رابطه با برخی از تغییرات اعمال شده در نحوه ثبت نام کنکور 88 خاطر نشان کرد: از امسال کد دانش آموزی کلیه داوطلبان کنکور سراسری قبل از آغاز ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود و داوطلبان باید در تکمیل فرم ثبت نام کنکور این کد را نیز وارد کنند. وی افزود: داوطلبانی که پیش از این از طریق کارنامه های تحصیلی خود به این کد دسترسی نداشته اند، می توانند از طریق سایت سازمان سنجش به کدهای دانش آموزی خود دسترسی پیدا کنند.

دکتر خدایی، با بیان اینکه این امور از مواردی است که امسال برای اولین بار در کنکور اعمال می شود، گفت: از این طریق ارتباط سیستماتیک بین سازمان سنجش و سیستم های آموزش و پرورش برقرار می شود تا ارتباطاتی که در سال های آتی قرار است برای گرفتن اطلاعات تکمیلی داوطلبان انجام شود، تسهیل گردد.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش، با بیان اینکه سوالات کنکور سراسری سال 88 مانند سال های گذشته به صورت تستی طراحی خواهد شد، گفت: توزیع کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 88 احتمالاً به صورت اینترنتی خواهد بود.

وی افزود: از تابستان امسال سازمان سنجش در یک طرح آزمایشی کارت ورود به جلسه سه آزمون فراگیر پیام نور، معادل کارشناسی ارشد و آزمون سر دفتران را به صورت اینترنتی توزیع کرد که اگر امکانات اجرایی این امر فراهم شود، در کنکور کارشناسی ارشد و آزمون سراسری 88 نیز توزیع کارت به صورت اینترنتی خواهد بود.

به گفته دکتر خدایی، تصمیم گیری درباره نحوه توزیع کارت ورود به جلسه کنکور سراسری سال 88، به نتیجه به دست آمده از توزیع اینترنتی کارت آزمون کارشناسی ارشد بستگی دارد.

وی با بیان  اینکه شیوه اجرایی کنکور بر عهده سازمان سنجش بوده و تصمیم گیرنده نهایی در این باره سازمان می باشد، گفت: به نظر نمی رسد که کار گروه ماده چهار قانون پذیرش دانشجو تغییراتی در امور اجرایی کنکور 88 اعمال کند.

دکتر خدایی، با اشاره به اعمال سوابق تحصیلی تا 15 درصد در کنکور آزاد و دولتی 88، گفت: براساس مصوبه سومین  جلسه کارگروه ماده چهار قانون پذیرش دانشجو، سوابق تحصیلی داوطلبان در آزمون سراسری سال 88 و آزمون دانشگاه آزاد اسلامی تا 15 درصد اعمال می شود.

وی افزود: ثبت نام کنکور سراسری سال 88 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از 16 آذر آغاز می شود و تا 29 آذر ادامه خواهد داشت.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش در خاتمه تصریح کرد: کنکور سراسری سال 88 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در گروه های عالی در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی طی روزهای جهارم، پنجم و ششم تیر 88 برگزار خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا را ببینید و برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی مشاوران نیاز دارید، کارشناسان ما در بخش مشاوره پاسخگوی شما هستند.

منبع: پیک سنجش

فهرست منابع سوالات آزمون سراسری 1388

فهرست حذفیات منابع سوالات آزمون سراسری سال 1388

منابع سوالات آزمون تخصصی گروه آزمایشی هنر در آزمون سراسری سال 1388

منابع درس فرهنگ و معارف اقلیت‎های دینی آزمون سراسری سال 1388

معرفی رشته های دانشگاهی و دانشگاه‏ها